  • 1. Data: 2006-12-23 17:31:19
    Temat: Podszywanie się pod czyjś adres e-mail - jest karalne?
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Kilka dni temu jakiś polski spamer handlujący podróbkami wiagry przysłał mi na
    jeden z moich adresów e-mailowych swoją "ofertę". Odpisałem mu w dość ostry
    sposób że jeśli jeszcze raz zobaczę tego typu korespondencję to wyciągnę wobec
    niego konsekwencje prawne. Za kilka dni zauważyłem w skrzynce kilkadziesiąt
    tzw. zwrotek z których wynika że zaczął wysyłać spam podszywając się pod mój
    adres email tzn. umieszczał go w polu From. Adres e-mailowy jest w postaci
    imię.nazwisko@domena Czy na takie podszywanie się jest jakiś paragraf? I czy
    można to potraktować jako zniesławienie?
    I druga sprawa, czy jest jakaś jednostka Policji lub inna instytucja której
    można byłoby zgłosić incydent i która potrafiłaby skutecznie namierzyć
    sprawcę? Poza tym mile widziane wszelkie inne sugestie jak mogę drogą prawną
    dopiec delikwentowi.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-23 17:35:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 Dec 2006 17:31:19 +0000 (UTC), Piotr napisał(a):

    > Czy na takie podszywanie się jest jakiś paragraf?

    Hehe :)) Proponuje najpierw dowiedzieć sie jak działają spamerzy w
    dzisiejszych czasach, a potem dopiero dowiadywać sie o paragrafy itp :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-23 17:50:09
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Hehe :)) Proponuje najpierw dowiedzieć sie jak działają spamerzy w
    > dzisiejszych czasach, a potem dopiero dowiadywać sie o paragrafy itp :))

    Możliwe że to poszło z automatu, nie wykluczam takiej wersji. Choć bardziej
    prawdopodobne że wybór adresów "nadawców" nie był przypadkowy, innej osobie
    która śmiała zareagować też wyciął podobny numer:
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
    .internet.mordplik&tid=30592

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-12-24 00:40:37
    Od: "Volter" <n...@n...spam.org>

    Sprawdź jego adres IP i poinformuj dział Abuse jego dostawcy internetu.
    www.ripe.net
    Tylko pamiętaj że może to być niewinna osoba która ma w komputerze
    zainstalowanego trojana.

    S.

  • 5. Data: 2006-12-24 08:34:46
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Volter <n...@n...spam.org> napisał(a):

    > Sprawdź jego adres IP i poinformuj dział Abuse jego dostawcy internetu.
    > www.ripe.net
    > Tylko pamiętaj że może to być niewinna osoba która ma w komputerze
    > zainstalowanego trojana.

    Dokładnie tak,sprawca rozsyła spamy za pomocą bot-netu, więc sprawdzanie IP
    nie ma sensu. Prawdziwy jest tylko jego e-mail w ogłoszeniu.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-24 11:00:22
    Od: "Angie" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdziwy jest tylko jego e-mail w ogłoszeniu.

    1. zainwestuj w karte najtanszego prepaida - koszt pare zlotych
    2. zloz mejlowo zamowienie - jak przypuszczam beda chcieli potwierdzic
    telefonicznie owo zamowienie - moze wiec np wyswietli ci sie jego numer
    telefonu:)
    3. jesli bedzie chcial przesylke z przedplata to poda ci swoje namiary:)
    4. jesli to bedzie pobraniowa to jeszcze lepiej:-) Niech ci wysle- paczki
    nie odbierzesz bo cokolwiek, ale naciagniesz go na kosztach wysylki i przy
    okazji poznasz dane nadawcy:)
    5. karte prepaid wywal do smieci bo pewnie z wdziecznosci zaleje cie
    smsami:)

    Zyski - koles straci pare zlotych a ty wzbogacisz sie o jego dane osobowe, z
    ktorymi zrobisz co bedziesz chcial:-)

    Angie

  • 7. Data: 2006-12-24 11:27:42
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

> [...]
    > telefonu:)
    > 3. jesli bedzie chcial przesylke z przedplata to poda ci swoje namiary:)

    podadza sam numer konta internetowego bez zadnych danych
    lub imie i nazwisko zupelnie od czapy wziete, z takimi dzialaniami
    sie wylacznie spotkalem. konto moze nalezec do znajomego w PL,
    niekoniecznie musza organizowac i reklamowac interes "lokalnie"

    tym bardziej ze w mailu pisza:

    "Prosze nie kierowac do nas listow z trescia ze towar ten jest jakas
    niedzialajaca podrobka bo mamy setki zadowolonych klientow w polsce."

    podejrzewam wiec ze w PL siedzi jakis wyrobnik, natomiast biznes kwitnie
    zupelnie gdzie indziej.

    Pozatym, sami moga miec pre-paida lub ukryty numer.

    > 4. jesli to bedzie pobraniowa to jeszcze lepiej:-) Niech ci wysle- paczki
    > nie odbierzesz bo cokolwiek, ale naciagniesz go na kosztach wysylki i przy
    > okazji poznasz dane nadawcy:)

    A wkurwiony gangster pozna jego dane adresowe i zlozy mu oferte nie
    do odrzucenia, zakup 10 kg Viagry lub gwalt zbiorowy i obicie jader.

    > Zyski - koles straci pare zlotych a ty wzbogacisz sie o jego dane osobowe, z
    > ktorymi zrobisz co bedziesz chcial:-)

    jak wyzej...

    W kestii wyjasnienia, te same maile co Piotr przychodza na kilka moich
    skrzynek, ze spammerami z okreslonych grup nie wdaje sie w zadne
    dyskusje, zabawe w uswiadamianie i edukacje mozna przeprowadzac tylko
    na podatnych osobnikach.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2006-12-24 13:09:20
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Angie <j...@i...pl> napisał(a):

    > Zyski - koles straci pare zlotych a ty wzbogacisz sie o jego dane osobowe, z
    > ktorymi zrobisz co bedziesz chcial:-)

    Już wcześniej na to wpadłem ale póki co nie odezwali się. Szkoda, bo jakby
    jakieś dane osobowe były to można jeszcze delikwenta dodatkowo wystawić
    prokuraturze (2 lata z Prawa Farmaceutycznego), UKSowi (podatków od tego
    pewnie nie płaci) a na upartego jeszcze sąd grodzki za spamowanie.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-12-26 13:55:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Volter napisał(a):
    > Tylko pamiętaj że może to być niewinna osoba która ma w komputerze
    > zainstalowanego trojana.
    Jeśli osoba ma zainstalowanego w _swoim_ komputerze trojana, to nie jest
    niewinna, tylko winna podwójnie. Po pierwsze winna swej ciemnoty, bo
    pozwoliła komuś/czemuś ingerować w swój komputer (poprzez
    brak/niewystarczające zabezpieczenia i brak higieny pracy) i
    wykorzystywać go do dowolnych celów. Po drugie - winna braku nadzoru co
    komputer robi i co sie w nim dzieje, jeśli już zdarzyła się infekcja to
    niezwłocznie powinien zostać odłączony od sieci i wyleczony.

    Jestem za wprowadzeniem takiej samej odpowiedzialności właściciela
    komputera za to co jego sprzęt robi, jak właściciela zwierza za szkody
    spowodowane przez zwierzaka (oraz za brak odpowiedniej opieki/zabezpieczeń)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2006-12-26 13:57:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BartekK napisał(a):

    > Jestem za wprowadzeniem takiej samej odpowiedzialności właściciela
    > komputera za to co jego sprzęt robi, jak właściciela zwierza za szkody
    > spowodowane przez zwierzaka (oraz za brak odpowiedniej opieki/zabezpieczeń)

    Widzisz - różnica między zwierzakiem w mieszkaniu, a "zwierzakiem" w
    komputerze polega na tym, że dostawa zwierzaka do mieszkania nie jest
    przestępstwem.

    M.

    PS. I należy karać tych, którym ukradną samochody, a potem spowodują
    wypadek - o tym zapomniałeś :P