  • 1. Data: 2002-12-20 12:22:55
    Temat: Poczta Polska i piorytet
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    "sa sprawy priorytetowe jak glosi reklama..."

    Zrezygnowalem z uslug jednej z firm telekomunikacyjnych. Na umowie jest
    zapis o 30-to dniowym okresie wypowiedzenia.

    Wyslalem list polceony priorytetem (pani na poczcie powiedziala ze dojdzie
    nastepnego dnia). Mialem 2 dni zapasu, wiec spokojnie wiedzialem ze nawet
    jak dojdzie za 2 dni to zdazy minac okres 30dni i nie bede musial placic
    100zl abonamentu za kolejny miesiac.

    Jedna faktura przyszla jak zwykle, w informacji dowiedzialem sie ze list
    dotarl do adresata po 7-miu dniach.

    Wyciagne z poczty zwrotke - sprawdze kiedy list doszedl.

    No i teraz mam kilka watpliwosci:

    Po pierwsze to jak sie maja zobowiazania poczty co do terminowosci (ma ktos
    jakis reglulamin/oferte tego proirytetu)?

    Po drugie jezeli nawet list doszedl do nich 3 dni po rozpoczeciu okresu
    rozliczeniowego to co reguluje to ze mam zaplacic abonamenty za caly okres
    a nie tylko za 3 dni?

  • 2. Data: 2002-12-20 16:00:40
    Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci
    > Po pierwsze to jak sie maja zobowiazania poczty co do terminowosci (ma
    ktos
    > jakis reglulamin/oferte tego proirytetu)?

    Najczestrze i najprostsze tlumaczenie: nikogo nie bylo nikt nie odbieral.
    Proste?.. Zapewniam, ze mozna cos takiego zastosowac nawet gdy adresatem
    jest duza firma.

    > Po drugie jezeli nawet list doszedl do nich 3 dni po rozpoczeciu okresu
    > rozliczeniowego to co reguluje to ze mam zaplacic abonamenty za caly okres
    > a nie tylko za 3 dni?

    A to juz zalezy od umowy z ta firma.

    Pzdr
    Brodek

  • 3. Data: 2002-12-20 20:07:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Brodek wrote:

> [...]
    > Proste?.. Zapewniam, ze mozna cos takiego zastosowac nawet gdy adresatem

    To raczej nie... nie mieli powodu opozniac odbioru przesylki bo nie wiedza
    ze tam jest wymowienie umowy. Rownie dobrze moglo byc zamowienie na kolejna
    usluge, a wtedy im szybciej tym dla nich lepiej.
    Podejrzewam ze list dotarl szybko tylko przez tydzien "krazyl" po ich
    biurach, ale to mnie niezbyt obchodzi i jak dostane potwierdzenie z poczty
    ze doszedl wczesniej to im nie zaplace.

    A jak umowa nie precyzuje?

  • 4. Data: 2002-12-20 22:03:40
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Fri, 20 Dec 2002 13:22:55 +0100
    Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> naskrobał(a):

    > No i teraz mam kilka watpliwosci:
    >
    > Po pierwsze to jak sie maja zobowiazania poczty co do terminowosci (ma ktos
    > jakis reglulamin/oferte tego proirytetu)?

    dowiedz sie, ale z tego co slyszalem jest tam taka mała gwiazdka
    i napis "jest prawdą w 70% przypadków" (sformulowanie pewnie inne).
    Tak wiec priorytet nie znaczy nic - bo zawsze moga powiedziec ze
    znalazles sie w tych 30% ;-)
    Dowiedz sie i daj znac

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 5. Data: 2002-12-21 20:50:06
    Temat: Odp: Poczta Polska i piorytet
    Od: "KaskA" <k...@t...pl>

    to znalazlam:
    http://www.poczta-polska.pl/cennik/index.html

  • 6. Data: 2002-12-21 22:16:35
    Od: Artur <a...@j...net>

    PRIORYTET jest nazwa/okresleniem standardu w jakim wykonywana jest
    usluga doreczenia, a nie nazwa uslugi. Z tego co się orientuje to
    podobne standardy wystepuja w innych krajach. Poczta zas rozliczana jest
    z procentu doreczen spelniajacych te standardy.
    W przypadku listu zwyklego nie ma mozliwosci reklamacji. Zwiazane jest
    to z faktem braku potwierdzenia nadania listu. Jeżeli zas chodzi o
    priorytet-polecony to jak najbardziej można reklamowac usluge.

    A.

  • 7. Data: 2002-12-22 11:00:34
    Od: b...@g...pl (Tomas)

> [...]
    > to z faktem braku potwierdzenia nadania listu. Jeżeli zas chodzi o
    > priorytet-polecony to jak najbardziej można reklamowac usluge.

    Priorytetu-poleconego ale nie zwykłego priorytetu, to następne oszustwo
    Poczty Polskiej, te całe priorytety o dupe se można potłuc, wydaje się
    więcej kasy a idą dłużej od zwyklej poczty. Na pocztach baby w okienkach
    robią mi problemy jak chce wysłać normalną najtańszą pocztą, uczone bestie,
    namawiają tylko na priorytet,,,.
    Za granicą nie ma żadnych priorytetów, dalej jest normalna i AirMail. To że
    się nasza złodziejska poczta chce dopasować do Uni Europejskiej to dobrze,
    może będzie mniej kraść, jednak normalna Surface przesyłka w krajach uni ma
    właśnie wszystkie standardy tej polskiej tak zwanej priorytetowej a kosztuje
    nie więcej a tu se u nas wymyślili już droższą opłatę. Ta Unia to dobry
    pretekst dla wielu firm aby se nabić kasę w kabzy, ja nigdy nie wyśle nic
    przez priorytek bo to nie działa i złodziejom płacić nie będę. Priorytet se
    wynaleźli, banda dyszla.

    Tomek

  • 8. Data: 2002-12-22 18:58:45
    Od: Artur <a...@j...net>

    Od jakiegos czasu ten tzw. "zachod" odchodzi od pojecia "AirMail" z
    prostego powodu: każdy mail jest air z wyjątkiem tych lokalnych.

> [...]
    > nie wyśle nic
    > przez priorytek bo to nie działa i złodziejom płacić nie

    Sadze, ze grube slowa ("zlodzieje", "nabijac kabze zlodziejom", "banda")
    nie wnosza nic do dyskusji. Z tego co wiem to PP od lipca robi badania
    doreczalnosci takich przesylek i wynosi ona ponad 80% (co jest wynikiem
    porownywalnym z Deutsche Post).
    Na moje oko to Priorytet zostal wprowadzony w biegu. Nie można oczekiwac
    przeciez, ze wszystko zostanie zatrzymane, zostanie wprowadzony
    Priorytet i pozniej wszystko ruszy. Nie można tez było wykonac "proby
    generalnej", prawda. No bo jak?
    Nawet najwieksi krytycy (poza oczywiście "uzytkownikami") spodziewali
    się gorszych wynikow w ciagu pierwszego polrocza dzialania priorytetu,
    ktory przeciez de facto jest tak samo jak u innych operatorow
    pocztowych, tylko wewnetrzna norma jakosciowa. A z tego co widac jest on
    przez caly czas ulepszany.

    A.

  • 9. Data: 2002-12-23 09:12:33
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...

> [...]
    > ktory przeciez de facto jest tak samo jak u innych operatorow
    > pocztowych, tylko wewnetrzna norma jakosciowa. A z tego co widac jest on

    Wszystko ładnie pięknie. Jestem za, ale.... Nie widzę powodu aby sztucznie
    obniżać jakość doręczania przesyłek zwykłych co można zaobserwować gołym
    okiem. Co stoi na przeszkodzie aby były one doręczane tak jak za czasów
    przedpriorytetowych także na drugi dzień (w większości przypadków pomiędzy
    dużymi miastami czy w jednym mieście tak właśnie było). Tą przeszkoda jest
    to, że wtedy PRIORYTET byłby bez sensu, należy więc sztucznie "spowalniać"
    przesyłki zwykłe. A to już paranoja.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 10. Data: 2002-12-24 13:32:58
    Od: "666" <j...@o...pl>

> [...]
    przedpriorytetowych także na drugi dzień (w większości przypadków pomiędzy dużymi
    miastami czy w jednym mieście tak właśnie było).

    Dokładnie tak sie dzieje w przypadku przesyłek zagranicznych, dość dużo wysyłam
    listów do Niemiec i Anglii, do Niemiec zwykle robiłem to pocztą "lądową", bo pociąg
    do Berlina jedzie sześć godzin, a po wprowadzeniu tych priorytetów wszystkie lądowe
    dochodzą o jakies dwa dni dłużej niż przed reformą, chyba mają na poczcie specjalny
    magazyn do przetrzymywania tych listów, do Anglii wysyłałem lotniczą i nic sie nie
    poprawiło z priorytetem.

    > Tą przeszkoda jest to, że wtedy PRIORYTET byłby bez sensu, należy więc sztucznie
    "spowalniać" przesyłki zwykłe.
    > A to już paranoja.

    Dokładnie.
    JaC