  • 1. Data: 2005-08-30 19:47:47
    Temat: Pobicie - do dalej?
    Od: Anna<j...@w...pl>

    Mój Tato - starszy człowiek po 60-tce został pobity przez jakiegoś pijanego
    gówniarza. Niestety nie wie kto to był, bo nigdy tego chłopaka nie widział. Mam,
    która była świadkiem zdarzenia rónież go nie rozpoznała. Na nastepny dzien po
    zdarzeniu Rodzice udali sie na Izbe przyjęć a nastepnie złożyli zawiadomienie o
    popełnieniu przestepstwa na Policji (chwile po zdrazeniu wezwana policja
    przyjechała i właściwie odjechała). W wyniku zajścia Tata ma złamany nos z
    niewielkim przemieszczeniem, ogólne potłuczenia, otarcia i zasisienia - zwłaszcza na
    twarzy (był kopany kiedy upadł...). Policja skierowała Rodziców do lekarza
    medycyny sadowej po obdukcję. Lekarz stwierdził, ze jest to naruszebnie
    czynności ciała nie przekraczajace 7 dni. Rodzice nie zgadzaja się z ta opinią
    (zasinienia twarzy które w 3 dzien po zajściu mają kolor fioletowo - purpurowy nie
    zejda w ciągu 7 dni, nie mówiąc już o złamanym nosie). Co mozna zrobić w tej
    sprawie? Jak podwazyc taka opinię? Pojawić się po 7 dniach na jeszcze jedna
    obdukcję i pokazac że siniaki nie zeszły a nos sie nie zrósł?
    Problem polega na tym, że personalia sprawcy nie sa znane a policja nie bedzie go
    ścigac z urzedu, boz obdukcji wynika ze jest to naruszenie czynności ciała nie
    przekraczajace 7 dni. Jak wybrnąć z tej tak żeby sprawca został wykryty i ukarany
    (kto wie, może to nie pierwsze pobicie jakiego dokonał i "zawiasy" nie wchodza w
    grę?).

    Prosze o pomoc,
    pozdrawiam,

    Anna

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-08-30 22:32:41
    Temat: Re: Pobicie - do dalej?
    Od: "Kuba" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Anna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ukarany
    > (kto wie, może to nie pierwsze pobicie jakiego dokonał i "zawiasy" nie

    Cholernie mi przykro to mówić ale Policja zrobi coś dopiero jeśli Ty
    osobiście doprowadzisz tego sprawcę który się dodatkowo przyzna do
    zarzucanego czynu :|
    Kuba

  • 3. Data: 2005-08-31 07:36:37
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Kuba" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Cholernie mi przykro to mówić ale Policja zrobi coś dopiero jeśli Ty osobiście
    > doprowadzisz tego sprawcę który się dodatkowo przyzna do zarzucanego czynu :|

    Oraz, o ile nie zezna, że to rodzice go napadli a on biedak się bronił;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2005-08-31 09:07:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Gdyby byl tak pobity ze minimum 7 dni musialby przebywac w szpitalu wtedy
    bylo by to naruszenie czynnosci
    ciala przekraczajace 7 dni.
    To ze fioletowy bedzie przez miesiac czy dwa nic nie zmienia.
    Tak mi sie porzyjamniej wydaje.

    P.

  • 5. Data: 2005-08-31 10:10:45
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > bylo by to naruszenie czynnosci
    > ciala przekraczajace 7 dni.
    > To ze fioletowy bedzie przez miesiac czy dwa nic nie zmienia.

    I zaden problem zgłosić się na stry dyżur z informacją, że się kręci w
    głowie. 7 dni jak strzelił.

    MZ

  • 6. Data: 2005-08-31 20:33:30
    Od: msin <a...@n...adres.pl>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > bylo by to naruszenie czynnosci
    > ciala przekraczajace 7 dni.
    > To ze fioletowy bedzie przez miesiac czy dwa nic nie zmienia.

    Pewnie masz racje - ja miałem kiedyś złamany noc przez śmieci z ulicy i choć
    sprawcy nie byli znani w momencie, kiedy trafiłem do szpitala, to celowo
    "przetrzymano" mnie 8 dni, żeby lumpy w przypadku skutecznych działań
    policji dostały wyrok.
    Nie wiem jak gliniarze togo dokonali, ale złapali śmieci, jeden z nich -
    główny winowajca" dostał 2 lata pierdla - bez zawiasów.

  • 7. Data: 2005-09-01 15:12:26
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "msin" <a...@n...adres.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie masz racje -

    Na pewno nie. Ilość dni pobytu w szpitalu nie ma się nijak do "poważności"
    obrażeń.
    Złamanie nogi to bez wątpienia obrażenia powyżej 7 dni a w szpitalu wystarczy
    być 2 godziny.Z ogólnymi potłuczeniami możesz sobie leżeć nawet miesiąc a sa to
    z reguły lekkie obrażenia.

    Pzdr
    Leszek