  • 1. Data: 2005-08-30 17:15:03
    Temat: Kazus allegro
    Od: "Sprzedawca Allegro" <i...@i...pl>

    Witam,

    Do rozwiązania mam następujący kazus. Mianowicie chodzi o tranzakcje
    dokonaną za pośrednictwem serwisu allegro.pl.

    Jako doświadczony allegrowicz (sprzedawca), wystawiłem ok. 2 miesiące temu
    kolejną rutynową aukcję. Była to oferta nowego telefonu komórkowego wartego
    750zł.

    Warunki tranzakcji były następujące.
    - dostaję przed wysyłką przelew 750zł na moje konto,
    - wysyłam paczkę priorytetem za pośrednictwem mojego stałego usługodawcy
    Poczty Polskiej S.A. O tej informacji od 2 lat można przeczytać na stronie
    "O mnie" serwisu allegro.pl Zaznaczam w tymze miejscu również, iż NA
    ŻYCZENIE wysyłam także za pośrednictwem kuriera Servisco, o czym
    poinformowałem kupującego. Na żadanie tzn. wtedy gdy zaznaczy ze swojej
    strony to kupujący. Uwarunkowane to jest przede wszystkim wzrostem ponoszych
    przeze mnie kosztów nadania paczki.

    Co następuje? Pieniądze dostaje, po czym niezwłocznie wysyłam towar Poczta
    Polska priorytetem. Paczka nie dochodzi, z mojej strony składam reklamację i
    czekam. Po dłuższym okresie czasu dostaję odpowiedź o uzasadnionej
    reklamacji. Żądając maksymalnej w tym wypadku kwoty 30 krotnej wartości
    nadania paczki (300zł) nie otrzymuje. Poczta Polska przyznaje mi jedynie
    66zł. OD niniejszej decyzji służy mi odwołanie do Centrum Usług Pocztowych.

    Co następuje dalej? Kupiec obarcza mnie winą. Twierdzi, że to ja ponoszę
    odpowiedzialność i żąda ode mnie 350zł (połowy wartości). Co ja mogłem
    więcej zrobić? Osoba ta nic nie mówiła o ubezpieczeniu paczki, więc czemu
    miałem ją ubezpieczać (ponosić dodatkowe koszty). Wysłałem paczkę wg. zasad
    tranzakcji jakie obowiązują w mojej ofercie, wywiązując się 100% z umowy,
    czemu więc mam ponosić koszty?

    Twierdzi on, że złoży stosowny wniosek w Sądzie oddalonym od mojego miejsca
    zamieszkania 0 600km. Czy w takim przypadku mam obowiązek stawienia się?
    Jaka istnieje możliwość abym nie musiał wdawać się w taką podróż nie
    proporcjonalną do wartości spornej rzeczy. Jakie argumenty są tutaj
    decydujące. Jestem pewien swojej racji, jest to moja rutynowa, kolejna
    aukcja, warunki tranzakcji , wysyłki towaru podaje na stronie "o mnie" i
    telefocznie. Czemu mam ponosić odpowiedzialność za pocztę polską. Nie stać
    mnie na to. Rozumiem, że osoba ta straciła 750zł, jednakże ja również w tym
    momencie straciłem rzecz wartą 750zł i poniosłem koszty wysyłki.

    Proszę o sugestie i propozycje.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-08-30 17:50:09
    Temat: Re: Kazus allegro
    Od: zly <b...@p...fm>

    Sprzedawca Allegro napisał(a):

    > Proszę o sugestie i propozycje.
    > Pozdrawiam.

    Jesli masz dowod nadania paczki, to przeskanuj mu go i niech sie
    procesuje z poczta. Ty zrobilec co nalezy, zawiodla poczta i to ona
    ponosi konsekwencje.

    Swoja droga ciekaw jestem czy da rade po trasie paczki namierzyc
    pocztowych zlodzieji?

    Marcin

  • 3. Data: 2005-08-30 18:03:10
    Od: "Sprzedawca Allegro" <i...@i...pl>

    > Jesli masz dowod nadania paczki, to przeskanuj mu go i niech sie procesuje
    > z poczta. Ty zrobilec co nalezy, zawiodla poczta i to ona ponosi
    > konsekwencje.

    Dowód nadania mam, odpowiedz z Poczty Polskiej na moja reklamację mam. I
    wszystko to wysłałem w scannach Kupującemu.
    Jednakże dla niego to nie jest ważne.

  • 4. Data: 2005-08-30 18:20:24
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 30 Aug 2005 19:50:09 +0200, zly napisał(a):

    > Jesli masz dowod nadania paczki, to przeskanuj mu go i niech sie
    > procesuje z poczta. Ty zrobilec co nalezy, zawiodla poczta i to ona
    > ponosi konsekwencje.

    na jakies podstawie uważasz że kupujący ma jakikolwiek roszczenie do
    poczty? przecież nawet nie skorzystał z ich usług w przeciwieństwie do np.
    sprzedającego.

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-08-30 18:21:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sprzedawca Allegro napisał(a):

    > Proszę o sugestie i propozycje.

    Skoro jest tak jak napisales (a zakladam ze jest), mianowicie
    poinformowales kupujacego o innym rodzaju wysylki to odpowiedzialnosc
    spoczywa na nim.

    Pozew w sadzie to on co prawda moze zlozyc, ale bedzie to sad wlasciwy
    dla Twojego miejsca zamieszkania (musi wiec on przyjechac te 600km).

    Moze on takze, zlozyc zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa na
    policji/prokuraturze ale wobec istnienia stosownego zapisu na Twojej
    stronie "O mnie", a takze poinformowania kupujacego o innej drozszej i
    ubezpieczonej przesylce oraz posiadania przez Ciebie dowodu nadania
    paczki i pisma dotyczacego reklamacji mozesz zbytnio nie przejmowac sie
    tym, gdyz masz dowody, ktore pozwola Ci sie wybronic (w moim odczuciu,
    bo jak oceni to sad to nie mam pojecia).

    Kupujacemu zwroc odszkodowanie przyznane przez poczte (66zl).

    Na przyszlosc polecam uzywac w tresci aukcji nastepujacej klauzuli,
    ktora sam opracowalem na potrzeby swojego handlu via Allegro :

    "Nie odpowiadam za prace Poczty Polskiej. Jesli ktos chce przesylki
    ubezpieczonej lub z podana wartoscia, powinien liczyc sie z dodatkowa
    oplata. W przeciwnym wypadku, gdy paczka zaginie zwracam tylko koszt
    ubezpieczenia przyznanego przez Poczte Polska."

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-08-30 18:25:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    zly napisał(a):

    > Jesli masz dowod nadania paczki, to przeskanuj mu go i niech sie
    > procesuje z poczta. Ty zrobilec co nalezy, zawiodla poczta i to ona
    > ponosi konsekwencje.

    Na jakiej podstawie kupujacy ma sie procesowac poczta? On nie jest
    strona umowy. Stronami sa sprzedajacy i Poczta. A takze kupujacy i
    sprzedajacy. Nie ma umowy miedzy sprzedajacym i Poczta.

    Jakakolwiek forma procesu z Poczta mija sie z celem bo jest to sprawa
    nie do wygrania. Przesylka zaginela, odszkodowanie zostalo przyznane i
    wszystko jest zgodnie z prawem. O co chcesz sie procesowac ?

    > Swoja droga ciekaw jestem czy da rade po trasie paczki namierzyc
    > pocztowych zlodzieji?

    Nie da dokladnie. Zawsze bedzie pewien krag osob.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-08-30 18:50:03
    Od: zly <b...@p...fm>

    Mithos napisał(a):

    > Na jakiej podstawie kupujacy ma sie procesowac poczta? On nie jest
    > strona umowy. Stronami sa sprzedajacy i Poczta. A takze kupujacy i
    > sprzedajacy. Nie ma umowy miedzy sprzedajacym i Poczta.

    Ok, z procesowaniem przesadzilem. Chodzilo mi raczej o to, ze
    sprzedajacy sie wywiazal. Chyba nie powiesz mi, ze jakis sad wyda wyrok
    dla niego niekorzystny, skoro to poczta dala ciala?

    > Nie da dokladnie. Zawsze bedzie pewien krag osob.

    W danych godzinach paczki segreguje chyba niewiele osob naraz. Wiadaomo
    z jakiej poczty, wiadomo do jakiej poczty i prawdopodobnie o ktorej.
    Wydaje mi sie, ze jakby ktos sie uparl...

    Marcin

  • 8. Data: 2005-08-30 19:17:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    zly napisał(a):

    > Ok, z procesowaniem przesadzilem. Chodzilo mi raczej o to, ze
    > sprzedajacy sie wywiazal. Chyba nie powiesz mi, ze jakis sad wyda wyrok
    > dla niego niekorzystny, skoro to poczta dala ciala?

    Sady wydaja rozne wyroki. Moje zdanie tez jest takie, ze sprzedajacy sie
    wywiazal nalezycie. Ale tu jest Polska. Ostatnio rozmawialem z
    policjantem, ktory prowadzi kilka spraw o oszustwa internetowe i on nie
    bardzo sie orientowal co to jest np IP i inne dosyc kluczowe informacje.
    Zreszta sam sie do tego przyznal, bo powiedzial ze on z internetu wogole
    nie korzysta bo nie ma gdzie, a zadnych szkolen w tym zakresie nie mieli
    (a szkole policyjna konczyl dawno temu). Peunta ? Sedzia niekoniecznie
    musi sie na tym wszystkim znac i moze wyciagnac zupelnie inne wnioski
    niz my.

    > W danych godzinach paczki segreguje chyba niewiele osob naraz. Wiadaomo
    > z jakiej poczty, wiadomo do jakiej poczty i prawdopodobnie o ktorej.
    > Wydaje mi sie, ze jakby ktos sie uparl...

    Paczki jakos z jednego miejsca w inne sa transportowane (kolej?). Jesli
    cos ginie to wlasnie w transporcie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-08-30 20:06:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > kolejną rutynową aukcję. Była to oferta nowego telefonu komórkowego wartego

    Jako doświadczony allegrowicz wysłałeś przedmiot warty 750 zł Pocztą Polską
    bez ubezpieczenia??? Czy możesz podać swój nick na allegro tak abym mógł go
    dopisać do mojej blaclist na allegro?

    Merytorycznie do rzeczy podchodząć strona: "o mnie" nie jest nijak związana
    z opisem transakcji i zawieraną za pośrednictwem allegro umumowie - równie
    dobrze mogłeś napisać, że zasady wysyłki opisane są w ogłoszeniu jakie
    wywiesiłeś na płocie u wójta w Wółce Górnej - tak więc jeżeli odpowiedniej
    informacji o tym, że klient musi Ciebie poinformować o tym, że życzy sobie
    abyś wysłał do niego paczkę przesyłką ubezpieczoną nie było na stronie
    auckji, to sprawę w sądzie możesz przegrać.

    j.

  • 10. Data: 2005-08-30 20:07:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zly napisał(a):

    > Ok, z procesowaniem przesadzilem. Chodzilo mi raczej o to, ze
    > sprzedajacy sie wywiazal. Chyba nie powiesz mi, ze jakis sad wyda wyrok
    > dla niego niekorzystny, skoro to poczta dala ciala?

    To sprzedający podjął decyzję o takim a nie innym sposobie dostawy. Prosty
    mail z pytaniem do kupującego "czy mam wysłać z ubezpieczeniem czy bez"
    załatwiłby sprawę... ;)

    j.