  • 1. Data: 2005-08-30 19:47:44
    Temat: [KSIAZKA i GPL] pytanie !
    Od: "Chris" <j...@m...wp.pl>

    Mam zamiar napisać książkę (krótki podręcznik) dotyczącą pewnego
    oprogramowania obecnie będącego rozprowadzanym na licencji GNU GPL.
    Zagadnienie dotyczy praw autorskich, jeśli korzystam z oficjalnego HELPu
    tego programu ale jednocześnie tłumaczę go i tworzę własne rozdziały
    tematyczne (innymi słowy nie ma to nic wspólnego z czystym przetłumaczeniem
    i próbą sprzedania jako "swoje") ... help służy jako źródło wiedzy
    "technicznej" do książki a nie jako treść/kopia treści - to czy mogę wydać
    taką książke tak jako podręcznik do tego programu ? Oraz kogo podać jako
    właściciela marki (nazwy) programu , czy mam podać obecna strone projektu na
    Sourceforge.net czy podac obecnych administratorów tego projektu jako
    wlascicieli , czy moze (jako soft GPL) nie musze takiej klauzuli dot. nazwy
    programu podawać ?

    Pozdrawiam Krzysztof