  • 1. Data: 2004-07-04 23:09:17
    Temat: Pobicie...
    Od: "123" <1...@1...com>

    Witam!

    Zostalem pobity w wyniku czego stracilem zab. Policja byla wezwana na
    miejsce zdarzenie. Zeznania zostaly zlozone, przeze mnie i przez swiadka na
    komisariacie. Mam jedynego swiadka ktory to widzial i chce zeznawac. Sprawca
    wymyslil cala historie i w efekcie twierdzi ze tego nie zrobil (telefonowal
    do mnie), tylko zrobil to ktos inny na co ma swiadkow, a tamta osoba jest w
    stanie sie przyznac. Sprawca jest osoba publiczna. W zwiazku z czym chce
    mnie posadzic o skladanie falszywych zeznan i za pomowienie.

    Co mam robic... Jest jeszcze jeden czlowiek ktory ta sytuacje widzial i
    potwierdza moja (prawdziwa) wersje, ale nie chce zeznawac...

    Doradzcie co mam zrobic, bo zaczynam sie bac dalej ciagnac ta sprawe. Czy
    moze mi w taki sposob zaszkodzic?

    Dodam ze jestem osoba nie karana i ze podczas zajscia wszyscy byli pod
    wplywem alkoholu.

    ___
    Dziekuje z gory!

  • 2. Data: 2004-07-05 00:42:13
    Temat: Re: Pobicie...
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik 123 napisał:

> [...]
    > stanie sie przyznac. Sprawca jest osoba publiczna. W zwiazku z czym chce
    > mnie posadzic o skladanie falszywych zeznan i za pomowienie.

    Jezeli to osoba publiczna to media sie bardzo zainteresuja twoją sprawą
    i zapewne beda trzymac twoja strone (chyba ze to byl dziennikarz to nie
    koniecznie beda z toba)

    > Co mam robic... Jest jeszcze jeden czlowiek ktory ta sytuacje widzial i
    > potwierdza moja (prawdziwa) wersje, ale nie chce zeznawac...

    spróbuj namówic drugiego swiadka. Nawet gdy on nie bedzie chcial, a
    powolasz go na swiadka to w sądzie bedzie musial sie stawic. Adwokaci
    postraszą go ze za falszywe zeznania sa ogromne konsekwencje wiec moze
    sie wystraszy i wyspiewa na twoje dobro

    > Doradzcie co mam zrobic, bo zaczynam sie bac dalej ciagnac ta sprawe. Czy
    > moze mi w taki sposob zaszkodzic?

    Wez byka za rogi! On cie pobil tam, ty go "pobij" w sądzie

    > Dodam ze jestem osoba nie karana i ze podczas zajscia wszyscy byli pod
    > wplywem alkoholu.

    wszyscy czyli kto?
    --
    Tofik

  • 3. Data: 2004-07-05 09:02:01
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Co mam robic... Jest jeszcze jeden czlowiek ktory ta sytuacje widzial i
    > potwierdza moja (prawdziwa) wersje, ale nie chce zeznawac...

    www.tvn.pl -> Uwaga, Pod napięciem

    P.

  • 4. Data: 2004-07-05 10:13:34
    Od: "chenjera imbwa" <c...@N...gazeta.pl>

    > Co mam robic... Jest jeszcze jeden czlowiek ktory ta sytuacje widzial i
    > potwierdza moja (prawdziwa) wersje, ale nie chce zeznawac...
    Jeśli o tym, iż jest inna osoba, skłonna by się przyznać do pobicia pomimo iż
    tego nie zrobiła, wiesz od sprawcy z rozmowy telefonicznej, to zgłoś tę
    rozmowę na policji.

    Powinieneś przekonać świadka, niekoniecznie mu grozić, żeby zeznawał zgodnie z
    prawdą i się nie bał. W sumie świadek nie ma prawa odmówić zeznań a odmówić
    odpowiedzi może jedynie gdy narazi go to na odpowiedzialność karną,
    karno-skarbową itd.

  • 5. Data: 2004-07-05 12:44:27
    Temat: Odp: Pobicie...
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Poinformuj o wszystkim media.

    Wynajęcie dobrego prawnika to też dobry pomysł, koszt się zwróci jak wygrasz
    proces.

    Świadkowie mają obowiązek zeznawać prawdę, nikt Ci łachy nie robi

    brett

  • 6. Data: 2004-07-05 14:16:29
    Od: Michał Szklarski <m...@w...pl>

    Użytkownik Tofik napisał:

> [...]
    > powolasz go na swiadka to w sądzie bedzie musial sie stawic. Adwokaci
    > postraszą go ze za falszywe zeznania sa ogromne konsekwencje wiec moze

    Zasugeruj owemu świadkowi, że może zastrzec dane dotyczące miejsca
    zamieszkania do wiadomości sądu i prokuratury - zob. art. 191 ust. 3.
    kodeksu postępowania karnego:

    "jeżeli zachodzi uzasadniona obawa użycia przemocy lub groźby bezprawnej
    wobec świadka lub osoby najbliższej w związku z jego czynnościami [np. w
    związku z zeznaniem - M.S.], może on zastrzec dane dotyczące miejsca
    zamieszkania do wyłącznej wiadomości prokuratora lub sądu. Pisma procesowe
    doręcza się wówczas do instytucji, w której świadek jest zatrudniony lub
    na inny wskazany przez niego adres."

    Poza tym świadek nie może odmówić złożenia zeznań, poza kilkoma
    przypadkami (np. tajemnicy zawodowej). Podaj jego dane policji i cześć.

    --
    _/~\_ _/~\_
    @ @ Michał Szklarski o-o

  • 7. Data: 2004-07-05 14:29:05
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > doręcza się wówczas do instytucji, w której świadek jest zatrudniony lub

    i wierzysz w to ze naprawdę te dane będą zachowane? Tak z doświadczenia
    powiedz..

    P.

  • 8. Data: 2004-07-06 07:56:36
    Od: Michał Szklarski <m...@w...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:

    > i wierzysz w to ze naprawdę te dane będą zachowane? Tak z doświadczenia
    > powiedz..

    Że zacytuję ćwiczeniowca od prawa administracyjnego: mówimy o prawie, nie
    o rzeczywistości.

    --
    @ @ Michał Szklarski o-o