  • 1. Data: 2004-07-04 19:22:35
    Temat: OFE II filar.
    Od: "katarzis" <k...@w...pl>

    Witajcie:-)

    Dostałam parę dni temu pismo z centrali ZUS z Warszawy o tym, że powinnam
    zapisać się do OFE do drugiego filaru - chodzi o u bezpieczenie emerytalno -
    rentowe. Jeśli tego nie zrobię (do 10 lipca), to na drodze losowania sami mi
    wybiorą fundusz. Moim zapytaniem jest: Czy mają prawo sami przydzielić mi
    fundusz? Czy takie ubezpieczenie jest obowiązkowe, nawet jesli zakład mi
    potrąca z wynagrodzenia składki emerytalno - rentowe? Zresztą moje dni są
    prawie policzone w tym zakładzie pracy, najwyżej do pół roku. Dziękuję za
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2004-07-04 19:37:59
    Temat: Re: OFE II filar.
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "katarzis" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sami mi
    > wybiorą fundusz. Moim zapytaniem jest: Czy mają prawo sami przydzielić

    Tak, mają prawo, jeżeli zawiadomienie otrzymałaś na 30 dni przed terminem
    losowania.

    > Czy takie ubezpieczenie jest obowiązkowe, nawet jesli zakład mi
    > potrąca z wynagrodzenia składki emerytalno - rentowe?

    To już nie jest sprawa ubezpieczenia (temu podlegasz lub podlegałaś).
    To jest sprawa zarządzania częścią składki ubezpieczenia emerytalnego
    odprowadzonej przez płatnika składek do ZUS.

    > Zresztą moje dni są
    > prawie policzone w tym zakładzie pracy, najwyżej do pół roku.

    To nie ma znaczenia. OFE należy wybrać samemu lub ZUS wyręczy w tym
    ubezpieczonego, który na swym koncie emerytalnym w ZUS ma już jakąkolwiek,
    nawet groszową składkę.
    Należy się zastanowić nad wyborem takiego OFE, który najlepiej,
    najefektywniej będzie zarządzał składkami.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-07-04 19:47:42
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    waczek w news:cc9mgb$t5u$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Tak, mają prawo, jeżeli zawiadomienie otrzymałaś
    > na 30 dni przed terminem losowania.

    Losowanie chyba w lipcu, prawda? A zawiadomienie ponoc ma przyjsc do 10
    lipca. Ja w kazdym badz razie jeszcze nie otrzymalem, a pracuje od lutego.
    W 2003 tez nie otrzymalem takiego pisma, zreszta nie bylo podstaw -
    podejmowalem tylko zlecenia. Mam nadzieje, ze nie przydzielili mi funduszyu
    po tajniacku ;-) Chce w tym tygodniu wybrac swiadomie. A tak swoja droga co
    sie dzieje po losowaniu? Pojawia sie agent z "nakazem" podpisania umowy?
    Przychodzi jakies pisemko z funduszu o automatycznie zawartej umowie?

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2004-07-05 06:58:19
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > zapisać się do OFE do drugiego filaru - chodzi o u bezpieczenie emerytalno -
    :) emerytalne. konkretnie sprywatyzowana czesc ubezpieczenia emerytalnego
    > Jeśli tego nie zrobię (do 10 lipca), to na drodze losowania sami mi
    > wybiorą fundusz. Moim zapytaniem jest: Czy mają prawo sami przydzielić mi
    > fundusz?
    tak http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/losowanie.h
    tm
    > Czy takie ubezpieczenie jest obowiązkowe, nawet jesli zakład mi
    > potrąca z wynagrodzenia składki emerytalno - rentowe?
    na Otwarty Fundusz Emerytalny nie płącisz sama- idzie tam częśc z tej skłądki,
    która pracowdawca odprowadza do zus. czyli zapisawszy się do ofe nie ponosisz
    żadnych dodatkowych kosztów ani ty ani pracodawca.
    więcej o reformie i ofe http://www.epolisa.republika.pl/2finfo.htm

    > Zresztą moje dni są
    > prawie policzone w tym zakładzie pracy, najwyżej do pół roku. Dziękuję za
    > odpowiedzi.
    to akurat nie ma znaczenia:) liczy się to, ze twoje konto w zus zostało
    uruchomione i zauważone przez system jako nieprzydzielone do 2 filaru. Tak
    naprawdę to Twój interes- w ZUSie pieniędze leżą nieoprocentowane, a OFE je
    inwestuje- to tak jak chować w skarpecie a na lokacie.

    Pozdrawiam Wiesia
    www.epolisa.republika.pl www.OFEonline.prv.pl

  • 5. Data: 2004-07-05 07:03:11
    Od: w...@p...onet.pl

    > Losowanie chyba w lipcu, prawda?
    dokładnie w ostatnim dniu roboczym- czyli 30go lipca
    A zawiadomienie ponoc ma przyjsc do 10
    > lipca.
    wezwanie powinno przyjść 30 dni przez datą losowania- czyli do 30 czerwca. 10
    lipca upływa termin podpisania deklaracji ofe.

> [...]
    > W 2003 tez nie otrzymalem takiego pisma, zreszta nie bylo podstaw -
    > podejmowalem tylko zlecenia. Mam nadzieje, ze nie przydzielili mi funduszyu
    Zdarzyło mi się zetknąć z sytuacjami kiedy komuś losowano ofe mimo braku
    wezwania- cóż, wezwania rozsyłane są listami zwykłymi, nie ma możliwości
    weryfikacji tego, zus polega na włąsnym słowie :):):)
    Osobiście nie polecam czekać (to są konkretne straty im dłużej tym większe;
    mimo że początkowo wydaje się że to sprawa złotówkowa, to potem magia procentów
    skladanych trochę to zmienia; przykładowe oblicsenia
    http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/ile.htm )

    >Chce w tym tygodniu wybrac swiadomie. A tak swoja droga co
    > sie dzieje po losowaniu? Pojawia sie agent z "nakazem" podpisania umowy?
    > Przychodzi jakies pisemko z funduszu o automatycznie zawartej umowie?
    Przychodzi pismo z OFE, do którego zostałeś wylosowany, o przydzieleniu w
    drodze losowania i zarejestrowaniu w bazie tegoż ofe.

    Pozdro Wiesia
    www.epolisa.republika.pl www.OFEonline.prv.pl