  • 1. Data: 2010-03-08 09:35:13
    Temat: Po co się zmienia marki?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz
    będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwości :D

    Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
    kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedyś kupowałem
    nośniki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo
    lubię stare i sprawdzone marki.

    Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-03-08 09:50:01
    Temat: Re: Po co się zmienia marki?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Mar, 10:35, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > lubię stare i sprawdzone marki.
    >
    > Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?

    Najczesciej takie zmianyt wynikaja ze zmian wlascicielskich lub checi
    ujednolicenia marki na skale swiatowa.

    W przypadku "calgon" chodzi o to, ze wiele firm ma do niego prawa:
    he brands have their origin in Calgon, Inc. of Pittsburgh,
    Pennsylvania, which first put Calgon water softener on the market in
    1933.[1] It was acquired by Merck in 1968 and later broken up and
    sold off. Calgon was broken into:

    * Calgon bath and beauty products are provided by Ilex Consumer
    Products Group ([1]).
    * Calgon water softener, sold to Reckitt Benckiser. Calgonit is
    the brand name of Reckitt Benckiser's dishwasher detergent sold in
    Continental Europe.
    * Calgon bath and beauty products, sold to Coty, Inc., and then
    acquired by Ascendia Brands on 9 February 2007
    * Calgon Carbon Corporation, acquired by its management in a
    leveraged buyout in 1985 and taken public in 1987
    * Calgon Water Management, sold to English China Clays in June
    1993 for $307.5 million
    * Calgon Vestal Laboratories, sold to Bristol-Myers Squibb in
    November 1994 for $261.5 million[2] and then to the Steris Corporation
    in 1996

  • 3. Data: 2010-03-08 09:54:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?

    Markę można zmieniać ze względu np. na potencjalne naruszenia czyichś praw,
    ujednolicenie marek na wielu terytoriach, zapobieganie kanibalizmowi
    wzajemnemu marek jednego przedsiębiorstwa etc. Najczęściej jednak powód nie
    jest prawny, a marketingowy. Marka jak i produkt ma swój cykl życia, w
    pewnym momencie promocja nowej marki może być zyskowniejsza niż eksploatacja
    starej.

  • 4. Data: 2010-03-08 11:08:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:35:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
    > kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie.

    Może menedżerowie "nabroili" i się teraz źle kojarzy dana marka? ;)
    Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;)

    BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
    pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
    z trademarku :/

  • 5. Data: 2010-03-08 12:17:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie majątki i
    > przedsiębiorstwa?

    Naród, Oni, Władza?
    Kogo to obchodzi po tylu latach?

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2010-03-08 12:40:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-03-2010 13:04, Herald pisze:

    > Dlatego "prywatyzacja" sektora energetycznego - jest kpiną i wciskaniem
    > kitu społeczeństwu. Vattenfall to szwedzka spółka skarbu państwa :))
    > I kasa z naszej kieszeni zamiast być tutaj inwestowana i "wydawana" wędruje
    > do społeczeństwa szwedzkiego.

    Spójrzmy na to obiektywnie - to jest tylko i wyłącznie nasza własna wina.
    To jest kwestai fatalnego zarządzania przez Skarb Państwa ale i
    fatalnych regulacji i praktyki.
    Ale jak może być dobrze, skoro posady w państwowych spółkach to wyborcze
    łupy a zarząd ma pewność zatrudnienia do najbliższej rekonstrukcji
    rządu, a może tylko do najbliższej scysji z jednym z trzech tuzinów
    związków zawodowych?

    Z jakiegos powodu rząd Szwecji czy Francji potrafi zadbać, żeby
    państwowa firma była rynkowa i konkurencyjna i żeby jej nie dobijały
    związki zawodowe czy nieudolne zarządy z politycznego nadania.

    I potem państwowa firm szwedzka wykupuje państwową firmę polską i ze
    słaniającego się na glinianych nogach kolosa robi sprawne przedsiębiorstwo.

    My też tak umiemy! W prywatnych spółkach.
    Jak coś państwowe to od razu musi być zarządzane przez idiotów.
    Biernych, miernych ale wiernych.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-03-08 12:43:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:39:28 +0100, Maddy napisał(a):

    > Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
    > skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.

    Teraz to już spółka giełdowa, rząd paryski ma 1/4 akcyj.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 8. Data: 2010-03-08 12:44:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:57:18 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No albo Oranże z akcentem na e albo Orange z akcentem na n

    Ja to mówię Orąż. Z naciskiem na "orżnąć" ;-)

  • 9. Data: 2010-03-08 12:54:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-08 13:08, Przemysław Bernat pisze:
    > LOL
    > Działały świetnie, taka gospodarka wspaniała: szynka tylko na święta, a na
    > telefon po dwanaście lat trzeba było czekać. Tak bardzo za tym tęsknisz?

    Nie zrozumiałeś. Chodzi o to, że skoro pochodziły z PRL to trzeba je
    było rozdupczyć. O ile wiem, to w czechach PGRy są do dzisiaj i
    sprawdzają się w gospodarce rynkowej. Podobnie w Polsce Tepsa. Działa?
    Działa. Więc po co było ją za bezcen sprzedawać Francji?

    Generalnie w latach 90 zrównano z ziemią albo zrobiono ruiny z wielu
    zakładów, które można było spokojnie w nowym systemie mieć działające.
    Masa majątku została rozkradziona dosłownie albo przez działania niby
    prawne. To wszystko mogło działać i służyć nowej gospodarce.

    Balcerowicz z kumplami rozwalił kraj i zmusił do budowy od zera. A to
    się nie udało i teraz nie ma już własności polskiej. Większość to
    własność zagraniczna i wypływ gotówki, jak wspomniana tepsa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-03-08 12:55:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-08 13:17, Arek pisze:

    > Naród, Oni, Władza?
    > Kogo to obchodzi po tylu latach?

    No to się w końcu zgadzasz czy nie zgadzasz?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek