  • 1. Data: 2010-03-08 13:45:16
    Temat: sąsiad nie chce założyć rynny, woda zalewa wjazd
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    Witam,
    próbowałem szperać w sieci, znalazłem informacje ad. ogrodzeń - równego
    podziału kosztów itp, ale nie mogę doczytać jak mam argumentować sąsiadowi,
    że brak rynny na budynku który jest w granicy i dach ma spad w moją stronę,
    powoduje zalewanie wjazdu na moją działkę do tego stopnia, że po deszczu
    trzeba czekać parę dni żeby wjechać...
    Są jakieś przepisy które nakazują że budynek musi mieć rynnę, oczywiście
    poza zdrowym rozsądkiem... na co mogę się powoływać oczywiście jak normalne
    argumenty nie przemówią... ?
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2010-03-08 13:52:36
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > poza zdrowym rozsądkiem... na co mogę się powoływać oczywiście jak normalne

    ja budowałem garaż w granicy spad chciałem mieć w stronę sąsiada to się
    na to nie zgodzili, musiałem więc zrobić spad w swoją stronę.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-03-08 13:56:35
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 14:45:16 +0100, Michał napisał(a):

    > Są jakieś przepisy które nakazują że budynek musi mieć rynnę, oczywiście
    > poza zdrowym rozsądkiem... na co mogę się powoływać oczywiście jak normalne
    > argumenty nie przemówią... ?

    http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
    budowlane/60821-prawo-budowlane-z-przed-1980-terazni
    ejszosc.html

  • 4. Data: 2010-03-08 14:04:30
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > ja budowałem garaż w granicy spad chciałem mieć w stronę sąsiada to się na
    > to nie zgodzili, musiałem więc zrobić spad w swoją stronę.

    ja nie mam za dużo do gadania, bo ta obora czy jak to nazwać jest starsza
    ode mnie:) kupiłem działkę jak już to wszystko stało, a wojen z sąsiadami
    wolałbym uniknąć:)
    pozdrawiam
    michał

  • 5. Data: 2010-03-08 14:07:20
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
    budowlane/60821-prawo-budowlane-z-przed-1980-terazni
    ejszosc.html

    Dzięki, ale u mnie się nic nie dzieje, tzn. taki stan jest od zawsze, a tu
    widzę, że ze wzlędu na jakąś zmianę w obecnym czasie problem sie pojawił.
    Pozdrawiam
    michal

  • 6. Data: 2010-03-08 16:28:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:

    > ja nie mam za dużo do gadania, bo ta obora czy jak to nazwać jest starsza
    > ode mnie:) kupiłem działkę jak już to wszystko stało, a wojen z sąsiadami
    > wolałbym uniknąć:)

    to zamontuj rynne.

  • 7. Data: 2010-03-08 18:16:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 8 Mar 2010 14:45:16 +0100, Michał napisał(a):

    > na co mogę się powoływać oczywiście jak normalne
    > argumenty nie przemówią... ?

    Zaproponuj mu sfinansowanie rynny :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-03-08 18:31:42
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > Zaproponuj mu sfinansowanie rynny :)

    Aż tak ugodowy to nie jestem:) chociażby dla zasady:) no ale czas pokaże,
    pozdrawiam
    Michał

  • 9. Data: 2010-03-08 20:42:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał pisze:
> [...]
    > powoduje zalewanie wjazdu na moją działkę do tego stopnia, że po deszczu

    Hmm... Odprowadzanie wody opadowej na działkę sąsiada :D

    > Są jakieś przepisy które nakazują że budynek musi mieć rynnę, oczywiście
    > poza zdrowym rozsądkiem... na co mogę się powoływać oczywiście jak normalne
    > argumenty nie przemówią... ?

    Rynnę - nie. Ale nie może wody deszczowej odprowadzać na cudzą działkę.

  • 10. Data: 2010-03-09 22:08:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2010, Michał wrote:

    > powoduje zalewanie wjazdu na moją działkę do tego stopnia, że po deszczu
    > trzeba czekać parę dni żeby wjechać...
    > Są jakieś przepisy

    Powinieneś chyba poszukać hasła "immisja".

    pzdr, Gotfryd