  • Data: 2014-12-09 10:39:53
    Temat: Re: Po co kod pocztowy na listach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Dec 2014, Budzik wrote:

    > Trudno powiedziec co łatwiej.
    > Ale zawsze sądziłem, ze na poczcie jest jakies automatyczne sortowanie
    > ktore dzieli po kodzie i dopiero potem patrzy sie na ulice.
    > A przez to ze kod ma wyzszy priorytet.

    Zależy od definicji "priorytetu".
    AFAIK dobrze piszesz - automat jest (pewnie głównie dla listów),
    ale to NIE ZNACZY że decyzja automatu jest ostateczna.
    A przy paczkach pewnie wrzucane są ręcznie i dlatego po drodze
    do Poznania nie zwiedził Lubonia.
    Bo nie byłoby dziwne, jakby pojechał do Lubonia i stamtąd
    został przekierowany na Poznań, wszak tak napisano w adresie.

    BTW: o ile PP. ma z okazji obecności skrzynek pocztowych doskonale
    rozwiązany problem zwrotów, o tyle dobrze wiedzieć, że trzeba
    uczynić nieczytelnym właśnie kod - bo jak automat rozpozna
    kod, to list ponownie trafi do adresata, dopisków "zwrot"
    automat nie czyta, a i listonosz niekoniecznie :D
    Stąd mój wniosek, że "automat" jednak działa.

    pzdr, Gotfryd