  • 31. Data: 2012-08-14 18:08:39
    Temat: Re: PlusGSM + dobry kolega = komornik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.08.2012 13:10, Q pisze:

    > Pare dni temu do mojego znajomego puka komornik z pismem na ok. 2100zl
    > (600zl zalegle rachunki + 1500zl za zerwanie umowy przez PlusGSM).
    > Okazalo sie, ze pare miesiecy temu ow kolega
    > nic nikomu nie mowiac przestal oplacac rachunki.

    Parę miesięcy temu i już komornik? Dziwnie szybko.

    > Czy jest jakas szansa aby (uzywajac wylacznie srodkow prawniczych :)
    > odzyskac kase od owego kolegi, tzn. przeniesc to zobowiazanie na niego?

    Jeśli wierzyciel się zgodzi (a wątpię) to tak.

    Jeśli się nie zgodzi - może ewentualnie kolegę pozywać (hehehe, powodzenia).

  • 32. Data: 2012-08-14 18:12:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.08.2012 14:15, Q pisze:

    > Taki weksel mozna wreczyc komornikowi?

    Weksel nie jest środkiem płatniczym. Komornik zajmie to, co łatwiej mu
    będzie spieniężyć. Zatem na pewno nie będzie go interesował weksel bankruta.

    > Pytam, bo pewnie nawet ten kolega przyzna sie przed sadem do winy
    > (widze i tak by sprawe przegral), ale nim sciagnie sie od niego kase,
    > to wiele lat minie.

    Niech znajomy potraktuje to jako nauczkę na przyszłość.

  • 33. Data: 2012-08-15 15:28:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Aug 2012, SDD wrote:

    > W tym momencie wiec trzeba sobie odpowiedziec na pytanie - czy "znajomy" chce
    > tylko formalnie odzyskac te pieniadze, czy tez faktycznie.
    >
    > Jesli formalnie, to jak najbardziej weksel wystarczy. Moze sobie go potem
    > oprawic w ramki i powiesic nad kominkiem.

    No nie do końca.
    O ile TERAZ koledze jeden papierek więcej czy mniej różnicy nie robi,
    to w końcu jakaś szansa że jeszcze pożyje jest, nie? ;)
    A jakby za parę lat z długów się wykopał, to o telefonie może
    zapomnieć, za to weksel pozwala bardzo skutecznie przypominać
    o takich drobiazgach.
    Nie wspominając o ew. uzyskaniu "tytułu" i forwardowaniu go
    nieskuteczną egzekucją raz na 10 lat ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2012-08-15 15:36:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Aug 2012, Liwiusz wrote:

    > I to jest już drogo?

    IMO trzeba popatrzeć na "skalę dochodową".
    Tak, z powodu niżej - bardzo drogo.

    > A może tanio, bo ktoś inny gdzieś stracił milion? :)

    Nie, bo tych 134 kzł już nie zarobią przez całe życie (przypadków
    wygrania w totka nie liczę :>, niech będzie, że STATYSTYCZNIE
    nie mają szans zarobić).

    > 2100zł za nauczkę to drogo. Tanio byłoby, gdyby to były dwie stówki.

    Zdecydowanie taniej, ale zauważ, że również za zupełnie inną kategorię
    nauki :]
    No chyba że ktoś jest znajomym prezesa Amber Gold, wtedy "kategoria"
    będzie tożsama.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2012-08-17 19:51:34
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Q <n...@s...org> wrote:

    > (600zl zalegle rachunki + 1500zl za zerwanie umowy przez PlusGSM).

    Na główne pytanie nie odpowiem, ale jeśli spłacisz plusowi zaległe rachunki,
    to jest szansa, że z kary się wycofa i będziesz mógł do końca umowy
    terminowej dzwonić z tej karty płacąc rachunki (może tak być taniej niż
    1500zł).

    a.