  • 1. Data: 2012-08-11 21:39:44
    Temat: Nieuczciwy najemca mieszkania
    Od: Uni <c...@g...pl>

    Trafił mi się nieuczciwy najemca mieszkania, który ze względu na swoją
    sytuację życiową zdołał przełamać moje opory i zaufałem mu nie chcąc ani
    umowy o najem mieszkania, ani kaucji. Przez 8 miesięcy płacił
    regularnie, więc zdołał uśpić moją czujność i nie sprawdzałem konta. Jak
    sprawdziłem to nie mam pieniędzy za ostatnie 4 miesiące, opłat za gaz
    cały okres i za prąd 1 okres fakturowy. Oczywiście się ulotnił
    zostawiając mi mieszkanie z w/w rachunkami i okropną ilością karaluchów
    które z nim przyszły. Mam jego dane i świadków jego mieszkalnictwa.
    Mam też skargi lokatorów na głowie - o robactwo oczywiście chodzi.

    Moje pytanie: Czy mogę zasądzić go o w/w sprawy z szansą wygrania tj.:

    - o spłatę rachunków za gaz i prąd za okres mieszkalnictwa mając spisane
    liczniki na dzień przejęcia mieszkania i na teraz i świadków
    na to ?.

    - o zwrot kosztów dezinsekcji mieszkania w tym prawdopodobnie też
    najbliższych sąsiadów ?.

    Pieniądze za najem wiem że przepadły bo umowa nie była zrobiona.

  • 2. Data: 2012-08-11 23:08:37
    Temat: Re: Nieuczciwy najemca mieszkania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2012 21:39, Uni pisze:
    > Trafił mi się nieuczciwy najemca mieszkania, który ze względu na swoją
    > sytuację życiową zdołał przełamać moje opory i zaufałem mu nie chcąc ani
    > umowy o najem mieszkania, ani kaucji. Przez 8 miesięcy płacił

    To jak zamieszkał, skoro nie miał umowy? I pamiętaj, że umowa nie musi
    (w tym przypadku) mieć formy pisemnej.

    > regularnie, więc zdołał uśpić moją czujność i nie sprawdzałem konta. Jak
    > sprawdziłem to nie mam pieniędzy za ostatnie 4 miesiące, opłat za gaz
    > cały okres i za prąd 1 okres fakturowy. Oczywiście się ulotnił

    Uśpienie czujność poprzez płacenie? ROTFL

    > zostawiając mi mieszkanie z w/w rachunkami i okropną ilością karaluchów
    > które z nim przyszły.

    Ummm... Twierdzisz, że celowo przyniósł ze sobą karaluchy, tak jak
    amerykanie przylecieli i zrzucili ma stonkę? ;->

    > Mam jego dane i świadków jego mieszkalnictwa.

    Mieszkalnictwa? Wybudował ci dom w mieszkaniu?

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2483016/mieszkalnictwo

    > Mam też skargi lokatorów na głowie - o robactwo oczywiście chodzi.
    > Moje pytanie: Czy mogę zasądzić go o w/w sprawy z szansą wygrania tj.:
    >
    > - o spłatę rachunków za gaz i prąd za okres mieszkalnictwa mając spisane

    Okres budownictwa mieszkaniowego?? Czyżby język polski był dla ciebie
    językiem obcym?

    > liczniki na dzień przejęcia mieszkania i na teraz i świadków
    > na to ?.

    A to zależy od umów - z kim były podpisane umowy na dostawę mediów, a
    jeśli z tobą, to jaka była umowa z wynajmującym (on płaci czy ty) i czy
    potrafisz jej treść udowodnić. Bo opłacanie mediów przez wynajmującego
    jakiś lokal nie jest oczywiste - czasem stosowany jest ryczałt.

    > - o zwrot kosztów dezinsekcji mieszkania w tym prawdopodobnie też
    > najbliższych sąsiadów ?.

    Dezynsekcji, jeśli już.

    Kto jest winien inwazji tych owadów i jak to zamierzasz wykazać?

    > Pieniądze za najem wiem że przepadły bo umowa nie była zrobiona.

    Umowy się nie robi, tylko zawiera i ewentualnie spisuje.

    Skoro mieszkał nie wbrew twojej woli, to jakaś umowa (najem lub
    użyczenie) musiała zostać zawarta

  • 3. Data: 2012-08-11 23:45:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Uni wrote:
> [...]
    > najbliższych sąsiadów ?.
    >
    > Pieniądze za najem wiem że przepadły bo umowa nie była zrobiona.

    1. jak nie masz na papierze do kiedy mial mieszkac, to jak chcesz
    udowodnic, ze umowa trwa nadala a nie ze byla do momentu do ktorego sie
    wyprowadzil?

    2. Skad zalozenie, ze to on mial oplacac rachunki, a nie ty? Moze to juz
    bylo w kwocie, ktora ci płacił.

    3. Skad wiesz, ze to on przyniosl robale, a nie same przyszly lub sasiad
    przyniosl? moze sie wyprowadzil powiadamiajac cie, ze w zwiazku z
    robalami nie da sie dalej mieszkac i zrywa umowe.

    Generalnie jak bedzie cwany to nic nie ugrasz, a jak wsyzstko oleje to
    cos tam ugrasz. rzuc moneta i jak wypadnie orzel to idz do sadu.

  • 4. Data: 2012-08-11 23:52:03
    Od: Uni <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-11 22:08, Andrzej Lawa pisze:
    [..}
    > To jak zamieszkał, skoro nie miał umowy? I pamiętaj, że umowa nie musi
    > (w tym przypadku) mieć formy pisemnej.

    Umówiliśmy się na "gębę", ale jest świadek.

    > Uśpienie czujność poprzez płacenie? ROTFL

    No tak można to kreślić właśnie :)

    > Ummm... Twierdzisz, że celowo przyniósł ze sobą karaluchy, tak jak
    > amerykanie przylecieli i zrzucili ma stonkę? ;->

    No nie twierdzę że celowo, tylko on komuś na koniec pozwolił tam
    mieszkać, a tamten prawdopodobnie zapuścił to mieszkanie brudem i
    karaluchami. Łatwo Ci się śmiać... mnie nie jest do śmiechu....

> [...]
    > potrafisz jej treść udowodnić. Bo opłacanie mediów przez wynajmującego
    > jakiś lokal nie jest oczywiste - czasem stosowany jest ryczałt.

    No umowa była na gębę /ale jest świadek / również na media - za prąd
    płacił, a za gaz nie bo wykorzystywał to ze strącane jest z mojego konta
    i obiecywał to uregulować.

    > Dezynsekcji, jeśli już.

    No tak - dezynsekcji, ale są jakieś szanse żeby do tego jego
    zamieszkiwania nie dokładać i chociaż za prąd, gaz i dezynsekcję by
    zwrócił - dla nikogo innego jak on te liczniki przecież nie naliczały
    zużycia energii ?.

    > Kto jest winien inwazji tych owadów i jak to zamierzasz wykazać?

    Na moment przekazu mieszkania - insektów nie było, nie było ich jeszcze
    w kwietniu br. kiedy to ostatni raz zapłacił, bo była administracja z
    wizytą i kontrolą instalacji gazowych i nic takiego nie stwierdzili, nie
    było też na to do tej pory skarg sąsiadów.

  • 5. Data: 2012-08-12 00:05:32
    Od: Uni <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-11 22:45, witek pisze:
    [..]>
> [...]
    > wyprowadzil?
    >
    > 2. Skad zalozenie, ze to on mial oplacac rachunki, a nie ty? Moze to juz

    Umowa zarówno na najem mieszkania i na media była na gębę, ale przy świadku.

    > 3. Skad wiesz, ze to on przyniosl robale, a nie same przyszly lub sasiad
    > przyniosl? moze sie wyprowadzil powiadamiajac cie, ze w zwiazku z
    > robalami nie da sie dalej mieszkac i zrywa umowe.

    Mieszkał rok, robali nie było jeszcze do kwietnia br. Z tego co wiem od
    sąsiadów to na koniec pozwolił tam komuś mieszkać poza moją wiedzą i
    zgodą i najpewniej to się stało w ostatnim okresie najmu mieszkania.
    Wcześniej tam nie było żadnych robaków, nie było też na ten temat
    skarg sąsiadów.

  • 6. Data: 2012-08-12 00:26:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2012 23:52, Uni pisze:

    > Umówiliśmy się na "gębę", ale jest świadek.

    Który po ponad roku dokładnie pamięta treść umowy, która jego nie
    dotyczyła? I który jest dla stron obcy oraz towarzyszył tobie 24 godziny
    na dobę od zawarcia tej umowy tak, żeby móc wiarygodnie świadczyć, że
    umowa nigdy później nie uległa zmianie?

    > No tak można to kreślić właśnie :)

    Hmm... Przygotowanie do niepłacenia poprzez płacenie... LOL

    > No nie twierdzę że celowo, tylko on komuś na koniec pozwolił tam
    > mieszkać,

    I znowu: jaka była treść umowy w zakresie dalszego podnajmu/użyczenia i
    jak ją udowodnisz?

    > a tamten prawdopodobnie zapuścił to mieszkanie brudem i
    > karaluchami. Łatwo Ci się śmiać... mnie nie jest do śmiechu....

    Prawdopodobnie. Czyli nie wiesz.

    Swoją drogą w budynkach wielorodzinnych z reguły inwazjami insektów
    zajmuje się administracja budynku.

    > No umowa była na gębę /ale jest świadek / również na media - za prąd
    > płacił, a za gaz nie bo wykorzystywał to ze strącane jest z mojego konta
    > i obiecywał to uregulować.

    Patrz wyżej.

> [...]
    > zamieszkiwania nie dokładać i chociaż za prąd, gaz i dezynsekcję by
    > zwrócił - dla nikogo innego jak on te liczniki przecież nie naliczały

    A co to sąd obchodzi? Ważna jest treść umowy w tym zakresie - równie
    dobrze media mogą być wliczone w czynsz.

> [...]
    > wizytą i kontrolą instalacji gazowych i nic takiego nie stwierdzili, nie
    > było też na to do tej pory skarg sąsiadów.

    Ponawiam pytanie.

    I pytanie dodatkowe: podatek został stosownie zgłoszony i opłacony?

  • 7. Data: 2012-08-12 03:20:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Uni wrote:
    > W dniu 2012-08-11 22:45, witek pisze:
    > [..]>

    > Umowa zarówno na najem mieszkania i na media była na gębę, ale przy
    > świadku.

    on tez ma swiadkow
    nawet dwoch

    > Mieszkał rok, robali nie było jeszcze do kwietnia br.

    a jak ciebie nie bylo to nie smierdzialo.
    domyslasz sie jaki wniosek z tego mozna wyciagnac? dokladnie zaden.

    > Z tego co wiem od
    > sąsiadów to na koniec pozwolił tam komuś mieszkać poza moją wiedzą i
    > zgodą i najpewniej to się stało w ostatnim okresie najmu mieszkania.

    no i co z tego.
    masz dobry arguemnt do zerwania umowy

    > Wcześniej tam nie było żadnych robaków, nie było też na ten temat
    > skarg sąsiadów.

    jak wyzej.

  • 8. Data: 2012-08-12 08:00:23
    Od: Uni <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-11 23:26, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > dotyczyła? I który jest dla stron obcy oraz towarzyszył tobie 24 godziny
    > na dobę od zawarcia tej umowy tak, żeby móc wiarygodnie świadczyć, że

    Co tu jest tak zawiłego do pamiętania ?. Płaci czynsz i media których
    używa. Teraz zamontuję tam licznik na kartę - nie będzie już potrzebna
    umowa na media.

    [..]
    > I znowu: jaka była treść umowy w zakresie dalszego podnajmu/użyczenia i
    > jak ją udowodnisz?

    Wiedzą sąsiedzi jak kto siedzi - umowa najmu mieszkania była dla niego
    i jego żony, od kwietniu widziano tam co najmniej dwie inne osoby
    które na zamieszkanie tam nie miały ze mną umowy, nie było też mojej
    zgody na inne osoby. Sąsiedzi - mogą zaświadczyć że takie osoby tam
    zamieszkiwały.

    > Prawdopodobnie. Czyli nie wiesz.

    Nie wiem tylko który z nich był takim brudasem - ale to nie powinno być
    jakimś większym problemem bo za mieszkanie odpowiada tylko ten który
    miał umowę ze mną i dostał klucze.

    > Swoją drogą w budynkach wielorodzinnych z reguły inwazjami insektów
    > zajmuje się administracja budynku.

    Tak jest i tym razem - pytanie od początku postu brzmi czy mogę wystąpić
    o zwrot kosztów za dezynsekcję i za rachunki za media.

    > I pytanie dodatkowe: podatek został stosownie zgłoszony i opłacony?

    Nie został zgłoszony, ale o ile wiem to dochód w wysokości 400 zł nie
    podlega opodatkowaniu, jak przeliczę ten cały okres to dochodu będzie
    jakieś 220 zł na miesiąc, a jak do tego odejmę koszty zużycia gazu za
    który nie zapłacił, koszty dezynsekcji - to jestem na minusie.

  • 9. Data: 2012-08-12 11:02:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Uni wrote:
    > [..}
    >
    > Co tu jest tak zawiłego do pamiętania ?. Płaci czynsz i media których
    > używa.

    A ja twierdze, ze umowa mowila, ze place czynsz i moge sie wyniesc w
    kazdej chwili i przestac placic oraz ze moge podnajc mieszkani oraz
    prowadzic w nim dzialalnosc gospodarcza.
    I tez mam na to swiadkow.
    No fakt, co tam, wielkiego do pamietania.

    >Teraz zamontuję tam licznik na kartę - nie będzie już potrzebna
    > umowa na media.

    na gaz i wode tez?

> [...]
    > które na zamieszkanie tam nie miały ze mną umowy, nie było też mojej
    > zgody na inne osoby. Sąsiedzi - mogą zaświadczyć że takie osoby tam

    A moi swiadkowie, ktorych mam coraz wiecej moga zaswiadczyc cos innego.
    jak wyzej.
    Rozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d... przy umowie ustnej.

    > Nie wiem tylko który z nich był takim brudasem - ale to nie powinno być
    > jakimś większym problemem bo za mieszkanie odpowiada tylko ten który
    > miał umowę ze mną i dostał klucze.

    ech, naiwniak.

    > Tak jest i tym razem - pytanie od początku postu brzmi czy mogę wystąpić
    > o zwrot kosztów za dezynsekcję i za rachunki za media.

    mozesz, zakazu nie ma
    jak gosciu oleje i nie przyjdzie do sadu to wygrasz.
    jak sie odwola lub przyjdzie to przegrasz.

> [...]
    > jakieś 220 zł na miesiąc, a jak do tego odejmę koszty zużycia gazu za
    > który nie zapłacił, koszty dezynsekcji - to jestem na minusie.

    a skad wziales to "o ile wiem".
    po za tym twoje koszty akurat sa twoimi kosztami, a nie dla US.

  • 10. Data: 2012-08-12 11:28:24
    Od: Uni <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-12 10:02, witek pisze:

> [...]
    > prowadzic w nim dzialalnosc gospodarcza.
    > I tez mam na to swiadkow.
    > No fakt, co tam, wielkiego do pamietania.

    No tak, ale jest świadek na to że tak się umówiliśmy.

    > na gaz i wode tez?

    Na gaz też, a na wodę będzie osobna umowa, jest licznik wody w mieszkaniu.

    > a skad wziales to "o ile wiem".
    > po za tym twoje koszty akurat sa twoimi kosztami, a nie dla US.

    Tak mówi prawo podatkowe, a koszty przecież można wykazać -
    to rachunki za czynsz, prąd gaz i wodę i teraz będzie za
    dezynsekcję, są też wpłaty na moje konto bankowe które nie
    pokrywają tego wszystkiego.