  • 121. Data: 2010-07-26 13:14:55
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:54:36 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Wiki pisze, że:
    > "Znaki pieniężne emitowane są w formie monet i banknotów."
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_pieniężny
    >
    > Ja się w sumie nie znam, tak się zainteresowałem, ale w takim razie
    > trzeba by wpis na wiki poprawić?

    Nie, dobrze jest :)
    Znak to znak (banknot, moneta), ale pieniądz ma (od 200 z hakiem lat)
    także inną postać: kiedyś czeku czy weksla, dziś np. pieniądza
    elektronicznego (tu jest proste: to *jest pieniądz*) albo karty
    płatniczej (która działa troszkę inaczej).

    Z prawnego punktu widzenia czym innym jest "karta doładowana" a czym
    innym karta płatnicza, ale skutek użycia w zasadzie jest podobny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 122. Data: 2010-07-26 13:19:35
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl> wrote in message

> [...]
    > niezależnie od tego, czy akceptujesz płatności na małe kwoty, czy nie.
    > Prowizja za transakcję nie powinna obecnie przekroczyć 3%, więc np. przy 5
    > zł jest to 15 groszy. Ostatnią pozycją są koszty telekomunikacyjne, ale to
    > nie moja wina, że większość małych sklepików nadal korzysta z abonamentu
    > standardowego tepsy z impulsem za 35 gr. W przypadku inteligentnego
    > korzystania z telefonu, koszt połączenia autoryzacyjnego nie powinien
    > przekroczyć 7-8 gr.
    >
    > Łączne koszty dla umownych 5 zł masz około 23 gr, to jest poniżej 5% ceny

    No i teraz powiedz sklepikarzowi by zrezygnowal z 5% zysku....
    Mowisz o 5zl... a teraz pomysl o 1000 klientow z 5zl i jakie to straty dla
    sklepikarza.... za np. dzien.

  • 123. Data: 2010-07-26 13:32:40
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Chyba że przyjmą takie zobowiązanie, prawda?

    Tak - ale wtedy to już nie jest twoja sprawa i nie ty jestes stroną - możesz
    spróbować w ciemno żłożyć donos do firmy z ktorą dany sklep ma podpisaną umowe o
    akceptacji kart płatniczych ale po pierwsze w wielu umowach takiego zapisu NIE MA
    (np. w umowie z Polbankiem - wiem skądinąd), a po drugie poza spełnieniem
    "obywatelskiego" (?) obowiązku nic z punktu widzenia prawa dla ciebie to nie zmienia.
    Można próbowac "głosować nogami" ale jak pokazuje Lidl, Carefour Express a zwłaszcza
    Biedronka nic to nie zmienia ;)

    K.

  • 124. Data: 2010-07-26 13:38:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 15:32:40 +0200, Konrad napisał(a):

> [...]
    > a po drugie poza spełnieniem "obywatelskiego" (?) obowiązku
    > nic z punktu widzenia prawa dla ciebie to nie zmienia.

    Pierdu pierdu. I link do Twojego ulubionego źródła wiedzy:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pactum_in_favorem_terti

  • 125. Data: 2010-07-26 13:44:27
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Pierdu pierdu. I link do Twojego ulubionego źródła wiedzy:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Pactum_in_favorem_terti

    Nieeeee - za trudne. Od początku czytaj - najpierw takie wyrażenia ja dłużnik,
    wierzyciel - mniej sie wyglupisz ;) I daję słowo ze teraz z życzliwości to piszę :D

    K.

  • 126. Data: 2010-07-26 13:48:15
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A to akurat jest niezgodne z prawem.

    Całkiem możliwe, że to niezgodne z prawem. Do tego te 30 groszy nie jest w
    żaden sposób rejestrowane (kwota paragonu jest o 30 groszy niższa niż kwota
    na slipie). Jednak taki układ mi opdowiada i właścicielce sklepu również.
    Wolę zapłacić te 30 groszy niż oglądać grymasy i wysłuchiwać głupich uwag.
    Dwie strony są zadowolone. Jakby mi nie pasowało to bym nie robił w tym
    sklepie zakupów. Na dobrą sprawę to wcale nie musi w sklepie być terminala i
    wtedy do bankomatu trzeba robić spacerek (a jedyny na osiedlu często nie
    działa).

    Trochę też w handlu pracowałem i wiem jakie zdanie mają kasjerzy o klientach
    płacących karta poniżej 10zł.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 127. Data: 2010-07-26 13:50:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 15:44:27 +0200, Konrad napisał(a):

    > Nieeeee - za trudne. Od początku czytaj - najpierw takie wyrażenia ja
    > dłużnik, wierzyciel - mniej sie wyglupisz I daję słowo ze teraz z
    > życzliwości to piszę :D

    Dobrze, widzę, że mamy do czynienia z wyjątkowym fachowcem.
    Nie mam więcej pytań.

  • 128. Data: 2010-07-26 13:54:41
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl> napisał
    w wiadomości news:i2jmjq$lue$1@news.onet.pl...
> [...]

    > autoryzacyjnego nie powinien przekroczyć 7-8 gr.
    >
    > Łączne koszty dla umownych 5 zł masz około 23 gr, to jest poniżej 5% ceny

    Przy korzystaniu z GPRS-a można ten koszt ograniczyć do 1-2 groszy za
    autoryzacje.

    --
    podzrawiam
    Leszek Kowalski

  • 129. Data: 2010-07-26 14:13:01
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > Trochę też w handlu pracowałem i wiem jakie zdanie mają kasjerzy o
    > klientach płacących karta poniżej 10zł.

    Pewnie takie samo, jak o tych, co płacą za gumę do żucia 100 złotowym
    banknotem ;-)

    Pozdr.
    K.

  • 130. Data: 2010-07-26 14:17:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 15:54:41 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

    > Przy korzystaniu z GPRS-a można ten koszt ograniczyć do 1-2 groszy za
    > autoryzacje.

    Jeszcze lepiej poprosić magika od terminala, żeby ustawił go w sposób
    umożliwiający przeprowadzanie transakcji offline.