    Subject: Re: Piractwo kwitnie na polskich wsiach
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: z <...@...pl>
    Date: Wed, 27 Jul 2016 18:09:56 +0200

    W dniu 2016-07-27 o 17:53, J.F. pisze:

    > Jak to w praktyce wyglada to nie mam pojecia, bo i dla mnie to bzdura
    > pachnie.

    W praktyce od wieków używano swojego wyprodukowanego ziarna do
    następnego siewu. Oczywiście z biegiem czasu ten materiał się degradował
    albo nie odpowiadał już zapotrzebowaniom rynku.
    Kupowało się nowy od "fachowców" ;-) albo wystarczyło wymienić się z
    sąsiadem w ramach zmianowania żeby ciągle nie siać tego samego.

    Cały pic polega na tym że "cfaniaki" sobie wykombinowały że skoro z
    jednego ziarna urośnie kilkanaście czy kilkadziesiąt nowych to tak jak
    kopiowanie plików mp3 czy innych i też chcą kasę.

    Chore ale prawdziwe.

    Producent młotka chce pieniądze nie tylko za ten młotek co go sprzedał
    ale również za wszystkie młotki które jego klient wyprodukował przy
    pomocy tego młotka ;-)