    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pirackie oprogramowanie w szkole
    Date: Fri, 12 Jul 2002 00:37:36 +0200

    JackT wrote:

    > Użytkownik "lord" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Spoko spoko...
    > Wypowiedzi pana Jacka (AKA "expert") należy traktować z pewną rezerwą, np.
    > "10 lat temu _MY_ tworzyliśmy www"

    a co ty tworzyles www ?
    Moja korporacja zdobyla 2 nagrody na pierwszej swiatowej konferencji www
    w Genewie.
    Zaawansowane byly rozmowy w sprawie czlonkowstwa GNA w W3 Konsorcjum.
    Wtedy jeszcze nie potrafiles sie wysikac na stojaco, a co dopiero
    wiedziec co to www.

    Pierwszym moim nauczycielem internetu byl Ed Krol, autor The Whole
    Internet.
    W koncu to Timothy o'Reilly, szef najwiekszego wydawnictwa z branzy
    informatycznej, internetowej, podarowal mi ta ksiazke z wlasna dedykacja
    , zyczac
    Happy "net-surfing" for Dariusz ...

    Zatem nie osmielaj sie nawet dyskutowac na ten temat, bo gdy my mielismy
    korporacyjny serwer www, to w Europie bylo ich dopiero kilkanascie, a
    wszystkie wpisane na liste prowadzona w Cernie na ich serwerze www,
    czyli w miejscu pracy tworcy protokolu html

    > Nie znam przypadku zakupu przez szkołe aktualnego MS Office'a za
    > "symboliczną złotówkę" (no, ale ja głupi jestem...). Sam uczyłem dzieciarnię
    > na darmowym Lotusie (16 bit) z PCWK.
    >
    > A wiecie, dlaczego szkoły (poza wyjątkami) nie lecą na Linuxie i StarOffice?
    > Bo nie byłoby od kogo brać prowizji...

    Z tym StarOfficem sprawa nie jest taka prosta.
    Jest box StarOffice w hurtowni i kosztuje prawie 300 zl.
    A to zniecheca klientow, bo czemu maja placic 300 zl za rzekomo
    bezplatny produkt.
    Poza tym jak juz sie czegos uczyc, to zgodnie ze standardem, ktory
    obowiazuje w pracy,
    a ktore biura, zaklady pracy uzywaja StarOffice i na nim opieraja
    generowanie i obieg dokumentacji ?

    Wlasciciele firm obawiaja sie i slusznie ze moze zabraknac zapalu dla
    wspierania rozwoju StarOffice
    i nowy format zapisu dokumentow MS nie bedzie czytany przez SO.
    Linux czeka na certyfikaty bezpieczenstwa obowiazkowo wprowadzone przez
    Busha.

    Zatem aby uczyc studentow, uczniow i pokazywac mozliwosci, to kazdy
    darmowy pakiet jest ok,
    ale aby bezrobotny znalazl prace, to musi sie uczyc tego, czego wymaga
    pracodawca.
    Jezeli pracodawca wymaga MSOffice'a to musi sie nauczyc MSOffice's a nie
    SUN-Office'a czy jeszcze innego.

    Czy sa pracodawcy uzywajacy wylacznie StarOffice'a w biurze + linux'a ?
    Czy moze ktos podac nazwe firmy i adres strony www na ktorej to pisze >?

    Jacek