  • 1. Data: 2002-07-09 17:28:25
    Temat: Pirackie oprogramowanie w szkole
    Od: "SOOMAL" <s...@o...pl>

    Witam.

    Mam male pytanko. Co sie stanie, jesli udziele informacji Policji, o tym, ze
    moj nauczyciel informy trzyma cala mase pirackiego softu w szkole, szkolne
    komputery chodza na pirackim windowsie, a nauczyciel przegrywa za pomoca
    szkolnej nagrywarki soft? Kto zaplaci za to kare? Kto pojdzie siedziec?
    Jakie sa kary za piractwo?

    soomal

  • 2. Data: 2002-07-09 17:51:50
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie w szkole
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    jak chcesz na tym zarobic to powiedz nauczycielowi co masz zamiar zrobic a w
    zamian on ma ci dac 5 (a nie jak przypuszczam 3 :) ) z informy oraz we sobie
    jakis prezent od niego w formie pienieznej lub aby ci dawal nowy soft jaki
    ma za free

    ps1. powinni cie udupic w szkole za to samo myslenie
    ps2. zakapuj a szkola poniesie konsekwencje finansowe a nauczyciel pojdzie
    maksymalnie na 5 lat - moze nawet szkole zlikwiduja - choc jak tam chodza
    takie same osoby jak ty to moze i lepiej

    ps3. przypomnial mi sie polski film rez. bareji , byl tam fajny tekst :
    - nauczyciel pyta kto nie jest przygotowany
    nagle wstaje jeden nowy uczen i mowi : " nieprzygotowani sa: kolezanka z
    pierwszej lawki , kolega z drugiej i tamten kolega z 4 lawki ktorego jeszcze
    nie znam " - tekst byl dluzszy i koles podawal nazwiska ale niestety nie
    pamietam dokladnie

  • 3. Data: 2002-07-09 18:07:58
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "lord" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ps1. powinni cie udupic w szkole za to samo myslenie

    nie, nie:-)) Koles wyrasta nam tutaj na drugiego Pawlika Morozowa co to by
    wlasnych rodzicow zakapowal a Ty mu chcesz podcinac skrzydla?;-))) Pamiętaj
    ze szuje tez są potrzebne, zeby porządni ludzie dobrze na ich tle
    wygladali:-)))))

    > ps2. zakapuj a szkola poniesie konsekwencje finansowe a nauczyciel pojdzie
    > maksymalnie na 5 lat - moze nawet szkole zlikwiduja - choc jak tam chodza
    > takie same osoby jak ty to moze i lepiej

    Szkoly nie zlikwiduja (koles pewnie na to liczy) ale na pewno szkola na tym
    straci - mysle ze ten piracki soft to po to aby dzieciaki mogly sie zetknac
    z Outlookiem, Officem, Corelem i paroma innymi programami, zakup ktorych w
    wersji legalnej moglby rownowazyc sie z wyposazeniem drugiej pracowni
    komputerowej

    > ps3. przypomnial mi sie polski film rez. bareji , byl tam fajny tekst :
    > - nauczyciel pyta kto nie jest przygotowany
    > nagle wstaje jeden nowy uczen i mowi : " nieprzygotowani sa: (ciach)

    Ten film to "nie ma rózy bez ognia" z fedorowiczem w roli nauczyciela. A
    dalej to szlo "jestes tu nowy wiec nie wiesz ze nie toleruje donosicielstwa.
    Wstydz sie, co z ciebie wyrosnie"

    HaNkA

  • 4. Data: 2002-07-09 18:21:27
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > z Outlookiem, Officem, Corelem i paroma innymi programami, zakup ktorych w
    > wersji legalnej moglby rownowazyc sie z wyposazeniem drugiej pracowni

    o to wlasnie chodzi ze gdyby nie pirat w takiej szkole dziaciaki by siedzialy na
    staroffisie a w w pracy szef powie jak 99% ze ma ms office'a i masz go znac , nie
    wspomne za kupujac windowsa trzeba miec oplacone kazde stanowisko czyli zamiast taka
    szkola kupujac 1x win98 kusi kupic np 12xwin 98
    dla takich instytucji powinien byc jakis upoust i to konkretny ba darmowe powinno byc
    wyposazenie danej pracowni szkolnej z z zainstalowanym softem , ktrory i tak potem
    beda uzytkowac ci szkolniacy w pracy i byc moze zakupia oryginalny soft danej firmy
    na uzytek we wlasnym domu
    jest to w jakis sposob nawet na reklame danego produktu

    a na koncu bylo jeszcze od fedorowicza "kto go ruszy na porzerwie ten ma dostateczny
    ze sprawowania na polrocze" :)

  • 5. Data: 2002-07-09 18:31:24
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

> [...]
    oryginalny soft danej firmy na uzytek we wlasnym domu
    jest to w jakis sposob nawet na reklame danego produktu <<

    tak mi sie skojarzylo - chociaz to zdecydowanie NTG zacytuje news z interii
    sprzed paru dni "W ciągu najbliższych dwóch lat wszystkie szkoły w
    Duesseldorfie zostaną zsieciowane. Na dodatek - nie będą musiały za to nic
    płacić. Taki prezent placówkom oświatowym w tym mieście szykuje bowiem
    tamtejsza firma Energie Baden-Wuerttemberg (EnB-W). Jak można się domyślić z
    nazwy sponsora - będzie to internet z gniazdka elektrycznego.(...)En-BW
    uważa tę inwestycję za dobre pociągniecie marketingowe "

    no ale to nie u nas:-))

    HaNkA

    PS nie pisz w HTML bo na grupach dysusyjnych to przejaw booractwa:-)))

  • 6. Data: 2002-07-09 20:30:47
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    SOOMAL wrote:

> [...]
    > komputery chodza na pirackim windowsie, a nauczyciel przegrywa za pomoca
    > szkolnej nagrywarki soft? Kto zaplaci za to kare? Kto pojdzie siedziec?

    Mysle , ze to jakies nieporozumienie.
    Moj znajomy kierowal programem Internet dla Szkol, finansowanym m.in.
    przez fundacje batorego, a ta przez Sorosa.
    Dodatkowo Ministerstwo Edukacji prowadzilo przez wiele lat program
    informatyzacji szkol. Kiedys zajmowal sie tym tez moj b. nauczyciel.
    Sekretarz Sorosa pisal mi kiedys o realizacji projektow podlaczania
    szkol do internetu, informatyzacji i duzych srodkach, wydanych na te
    cele.

    Zatem mysle ze wraz z nauczycielem powinniscie sporzadzic liste
    oprogramowania, ktorym jestescie zainteresowani i wyslac do kuratorium.
    Moge zapytac znajomego jakie sa obecnie mozliwosci dotacji i metody
    sfinansowania zakupu.

    Firmy komputerowe oferuja specjalne pakiety edukacyjne dla szkol,
    czesto za symboliczna zlotowke.
    Wiekszosc programow oferowanych jest rowniez w wersjach full-demo,
    ograniczonych czasowo i przy odrobinie staran,
    szkola niskim kosztem moze pozyskac cenne oprogramowanie, za symboliczna
    zlotowke lub w cenach oprogramowania dla celow edukacyjnych.

    Majac dostep do internetu mozesz sam zadawac pytania uczniom,
    nauczycielem innych szkol, jak sobie radza z tym tematem,
    albo porozmawiaj ze swoim wychowawca, moze on wam pomoze.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 7. Data: 2002-07-09 20:55:55
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    to mi sie podoba !!! :)))
    niech autor tego watku zastanowi sie nad propozycja mego przedmowcy - pana
    jacka ! i moze cos wreszcie zrobi konstruktywnego niz tylko by kablowal

  • 8. Data: 2002-07-09 22:50:31
    Od: "JackT" <j...@p...REMOVE.sos.com.pl>

    > to mi sie podoba !!! :)))
    > niech autor tego watku zastanowi sie nad propozycja mego przedmowcy - pana
    > jacka ! i moze cos wreszcie zrobi konstruktywnego niz tylko by kablowal

    Spoko spoko...
    Wypowiedzi pana Jacka (AKA "expert") należy traktować z pewną rezerwą, np.
    "10 lat temu _MY_ tworzyliśmy www"
    Nie znam przypadku zakupu przez szkołe aktualnego MS Office'a za
    "symboliczną złotówkę" (no, ale ja głupi jestem...). Sam uczyłem dzieciarnię
    na darmowym Lotusie (16 bit) z PCWK.

    A wiecie, dlaczego szkoły (poza wyjątkami) nie lecą na Linuxie i StarOffice?
    Bo nie byłoby od kogo brać prowizji...

    --

    Dziekuje. Pozdrawiam. < < < JackT > > >
    ... "bo wicie, jest taki trynd..."

  • 9. Data: 2002-07-10 06:53:59
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> napisał w
    wiadomości news:agf8nu$7pv$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > wlasnych rodzicow zakapowal a Ty mu chcesz podcinac skrzydla?;-))) Pamiętaj
    > ze szuje tez są potrzebne, zeby porządni ludzie dobrze na ich tle

    Halo halo
    przymykamy oko na kradzież?
    wyzywamy od donosicieli?
    czy szkolom wszystko wolno (biedny - lepszy?) - a zwlaszcza uczyc takiego
    postepowania?
    zastanowcie sie przez chwile.

> [...]
    > z Outlookiem, Officem, Corelem i paroma innymi programami, zakup ktorych w
    > wersji legalnej moglby rownowazyc sie z wyposazeniem drugiej pracowni

    Takiego nauczyciela nie warto trzymac w szkole.

    BTW ceny dla szkol nie sa takie straszne:

    http://men.softbank.pl/cennik.htm

    wystarczy, ze dyrektor zrezygnuje z jednej premii i na soft nawet od M$ wystarczy

    --
    Pete

  • 10. Data: 2002-07-10 06:59:01
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Jacek napisał(a) w wiadomości:
    <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...

    >Sekretarz Sorosa pisal mi kiedys o realizacji projektow podlaczania
    >szkol do internetu, informatyzacji i duzych srodkach, wydanych na te
    >cele.

    Po co ten wstęp? Ma uwiarygodnić to, co piszesz??? ;-)

> [...]
    >oprogramowania, ktorym jestescie zainteresowani i wyslac do kuratorium.
    >Moge zapytac znajomego jakie sa obecnie mozliwosci dotacji i metody

    (...)

    Wszystko cacy, tylko, że nie słyszałem o Windozie, aby była sprzedawana za
    symbolicną złotówkę do szkół. No ale jest szansa, że zainstalują o wiele
    tańsze dystrybucje linuksa, z wielooma bezpłatnymi programami. Poza tym,
    Jacku, myślę, że trochę Twego przedmówcy nie zrozumiałeś. Koleś chce po
    prostu podkablować jak Pawlik Morozow nauczyciela (pewnie mu podpadł) za to,
    że przegrywa sobie oprogramowanie, ma kupę nielegalnych programów (pewnie
    gierki ;-)), które niekoniecznie są przeznaczone dla użytku szkoły. Ale to
    co piszesz ma sens, lepiej nad takimi rozwiązaniami pomysleć, niż crackować
    soft...
    Poza tym kto jak kto, ale nauczyciel nie powinien dawać takiego przykładu
    swoim uczniom. Ryba się psuje od głowy...

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz