  • 11. Data: 2008-06-03 06:32:19
    Temat: Re: Pilne !!!
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "ola" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:g22nmp$d5t$1@news.onet.pl...

    > To reguluje Ustawa. Moim zdaniem bardzo precyzyjnie.

    Jaką masz precyzję, jak tu można wrzucić wszystko. Definicje przychodu,
    dochodu widać, że są inne w niektórych urzędach np. UP czy MOPS, niż te
    którymi posługuje się np. US

    > Oczywiście, ale każdy bezrobotny dostaje ulotkę na dzień dobry w
    > urzędzie pracy, gdzie są odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
    > (takie FAQ).
    > Tam jest napisane, że dochody pochodzące z gier losowych nie wpływają na
    > utratę statusu bezrobotnego.

    Na Twoim miejscu machałbym i to dobrze przed oczami urzędasów tą ulotką..
    Chociaż z drugiej strony taka ulotka, to raczej kiepski dokument i mogło im
    się odmienić
    --
    Maluch

  • 12. Data: 2008-06-03 07:15:12
    Od: "ola" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chociaż z drugiej strony taka ulotka, to raczej kiepski dokument i mogło

    Właśnie kierowniczka zastanawia się nie wiem dokładnie nad czy ale się
    zastanawia co z tym przypadkiem zrobic bo nie miała jeszcze takiego !!!!

  • 13. Data: 2008-06-03 07:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jun 2008, Maluch wrote:

    > To jak darowizna nie, to spadek też nie.

    Uściślając: nie podlega pod podatek dochodowy, więc z wymienionego
    przepisu ustawy "zasiłkowej" nie jest przychodem.

    > A czy będzie przychód jak w spadku bezrob. dostaje np. mieszkanie

    ...IMO & AFAIK (jeszcze) nie...

    > i je sprzeda?

    Art.10.8.a tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Napisali wyraźnie? - napisali.

    > Wpisałem tą darowiznę, bo słyszę, że aby dostać, to chyba dopłata do czynszu
    > mieszkania się nazywa

    Moment, moment.
    A dopłata do czynszu jest realizowania na podstawie *tego samego*
    kryterium, co uznanie za bezrobotnego??? :O
    Mi się zdaje, że za bardzo zaokrąglasz wrzucając *różne* rzeczy do
    jednego worka!
    Coś, co jest przychodem w rozumieniu ustawy X wcale nie musi być
    przychodem istotnym z p. widzenia ustawy Y!
    I nie na mnie krzycz, nie jestem (na swoje szczęście) posłem :D

    > podają np., że ojciec dał córce na utrzymanie np. 200zł i ten manewr
    > przechodzi, aby dostać dopłatę.

    wKwestiiFormalnej: jak dał "na utrzymanie", to nie jest darowizna.
    Jak np. *musisz* zapłacic podatek, to przecież nie jest on "darowizną
    na rzecz skarbu panstwa", darowizną będzie jak wpłacisz pieniądze
    dobrowolnie :)
    A *obowiązek* pomagania przez krewnych reguluje ustawa.
    To jest wypełniania obowiązku alimentacyjnego, czyli ustawowego
    zobowiązania z działu III ustawy Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-rodzinny-i-
    opiekunczy-1_2_24.html

    Alimenty są przychodem (podlegają pod podatek dochodowy, co najwyżej
    są niekiedy zwolnione z podatku).
    Sprawa jest znana, bo jak tysiąclecie ;) temu była "ulga rentowa", to
    USy wywaliły część takich "rent" motywując to właśnie faktem małego
    dochodu otrzymującego oraz pokrewieństwa - i wywodząc z tego istnienie
    obowiązku alimentacyjnego.

    Czyli ojciec dał córce 200 zł dobrowolnych alimentów, które stanowią
    jej przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym...

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-06-03 09:23:25
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > Jak np. *musisz* zapłacic podatek, to przecież nie jest on "darowizną
    > na rzecz skarbu panstwa", darowizną będzie jak wpłacisz pieniądze

    Zaraz, zaraz, bo teraz chyba trochę poszedłeś po zewnętrznej :), może i z
    mojej winy, bo nie byłem precyzyjny.. Trochę się zorientowałem o dodateku
    mieszkaniowym /tak to się nazywa/. I robi się tak. Ojciec, matka, brat lub
    swat piszą na kolanie umowę darowizny, że dali Ci w ciągu 3 m-cy np. 1tys.
    zł, nie za dużo, bo też jest kryterium wielkości dochodu. Bierzesz kwit z
    UP, że jesteś zarejestrowany i nie masz zasiłku i jakieś tam inne wymagane
    załączniki. Podczepiasz to pod podanie, czy tam wniosek. Wyliczają Ci z tego
    średnią miesięczną dochodu na głowę zamieszkującą w danym mieszkaniu :). Z
    tej kwoty na głowę pewien procent /nie pamiętam ile/czynszu płacisz sam, a
    resztę dopłacają. Jeszcze mają być spełnione kryteria wielkości /metrażu/
    mieszkania itp.itd. Także te definicje przychodu, dochodu trochę się różnią
    zależnie od ustawy.
    --
    Maluch

  • 15. Data: 2008-06-04 00:25:39
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-06-03 09:15 ola pięknie wystukał/a:

    > Właśnie kierowniczka zastanawia się nie wiem dokładnie nad czy ale się
    > zastanawia co z tym przypadkiem zrobic bo nie miała jeszcze takiego !!!!

    To niech się kierowniczka zapyta dyrektora, a jak dyrektor nie wie to
    niech się zapyta ministra pracy i płacy.

    --
    animka

  • 16. Data: 2008-06-04 08:24:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Animka pisze:

    > To niech się kierowniczka zapyta dyrektora, a jak dyrektor nie wie to
    > niech się zapyta ministra pracy i płacy.

    Nie ma takiego ministra.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-06-05 00:07:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-06-04 10:24 Liwiusz pięknie wystukał/a:

    http://www.mps.gov.pl/

    --
    animka

  • 18. Data: 2008-06-05 08:04:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Animka pisze:
    > W dniu 2008-06-04 10:24 Liwiusz pięknie wystukał/a:

    > http://www.mps.gov.pl/

    Nie ma takiego ministra.