  • 1. Data: 2002-11-24 12:04:38
    Temat: Pilna Sprawa!Zgodza sąsiadów.
    Od: "Marmen" <m...@i...pl>

    Bardzo proszę o odpowiedz na pytanie czy do prowadzenia gabinetu
    stomatologicznego w małym bloku mieszkanym konieczna jest zgoda sąsiadów?
    Wszystkie sprawy urzędowe, pozwolenia, sanepid sa załatwione.

    Z gory dziekuje.

    Marcin

  • 2. Data: 2002-11-24 15:38:11
    Temat: Re: Pilna Sprawa!Zgodza sąsiadów.
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Marmen" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stomatologicznego w małym bloku mieszkanym konieczna jest zgoda sąsiadów?
    > Wszystkie sprawy urzędowe, pozwolenia, sanepid sa załatwione.

    Ciekawy przypadek!
    Jeszcze nie spotkałem się, aby lokatorzy komunikowali się z właścicielem budynku przy
    pomocy listy
    dyskusyjnej.

    mer

  • 3. Data: 2002-11-25 10:14:13
    Temat: Re: Pilna Sprawa! Zgoda sąsiadów.
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Potrzebna jest zgoda właściciela budynku.
    Jeśli to spółdzielnia, to może (ale teoretycznie nie musi) uzaleznić wydanie takiej
    zgody od zgody sasiadów, bo nie będzie się chciała potem ze skargami użerać; jeśli
    to wspólnota, to potrzebna jest zgoda na zmiane przeznaczenia lokalu z mieszkalnego
    na uzytkowy wyrazona w uchwale.
    Jesli nie okreslono w statucie wspólnoty inaczej, to uchwałę podejmuje się
    większością głosów właścicieli, czyli ponad 50% wszystkich (liczonych udziałami)
    musi być za, a głosy przeciw, wstrzymujące się czy nieoddane stanowić mniej niż 50%.
    Jesli to już jest lokal uzytkowy, to nic do tego nie mają ;-)
    JaC

  • 4. Data: 2002-11-26 09:16:29
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Zagroź sąsiadom, że jak nie gabinet to wynajmiesz na agencję towarzyską, albo wypij z
    nimi w końcu wódkę ;-))
    Ja mam vis-a-vis moich drzwi gabinet chirurgii plastycznej i nikt mnie o zgode nie
    pytał :-o
    JaC

    > Bardzo dziękuję za odpowiedź, mam jeszcze pytanie o kilka szczegółów, przede
    wszystkim opisz dokładniej sytuację:
    > Budynek jest w trakcie budowy, przeznaczenie od początku było na gabinet stoma. ,
    właściciel budynku wydał zgodę.
    > Teraz tylko jest sprawa, czy sąsiedzi mogą się nie zgodzić na dalsze prowadzenie, i
    czy musi być minimum 50%, czy wystarczy protest kilku "sąsiadujących" sąsiadów?