  • 1. Data: 2002-11-23 19:15:33
    Temat: Kradzież kasy, własna głupota, internet
    Od: "martz" <m...@w...pl>

    Witam grupowiczów!
    Mam taki oto problem:
    Chciałem kupić telefon Nokia 3310 przez internet. Szukałem najpierw na
    aukcjach, później przez sewisy ogłoszeniowe (m.in. www.gratka.pl). I właśnie
    przez te ostatnie znalazłem interesującą mnie pozycję.
    Cena 190zl wydawała się całkiem przystępna. Po ok.3 dniach
    korespondencji z autorem tego ogłoszenia zgodziłem się na transakcję. Pan
    ten był z Gliwic - ja z Wrocławia. Okazało się, że przesyłka kurierem
    kosztuje 14zl, więc w sumie zostało do zapłaty 214zl. Umówiliśmy się na
    zaliczkę, którą wpłaciłem na konto bankowe oferenta (100zl). Było to w środę
    6.11, dzisiaj jest 23.11 i ani jednego maila z jego strony. Przed wpłatą
    podał swoje namiary (nie wiem czy prawdziwe, ale po sprawdzeniu w książce
    telefonicznej stwierdziłem, że są dwie osoby o nazwisku K. zarejestrowane na
    podanej przez niego ulicy).
    Pisałem dwa maile z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji
    (opóźnienia przesyłki). Jeden 19.11, drugi 21.11 - na żaden nie otrzymałem
    odpowiedzi. Teraz moje pytanie: Czy bank może podać dane posiadacza konta?
    Co polecalibyście państwo zrobić w takiej sytuacji? Zwracam się na grupę
    pl.soc.prawo gdyż liczę, że zaglądają tu osoby mogące coś podpowiedzieć z
    prawniego (i nie tylko!) punktu widzenia.
    Wiem, lekkomyślność z mojej strony, wstyd mi nawet za siebie...:( Proszę
    jednak o konstruktywną i w miarę użyteczną odpowiedź.
    Z góry dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam, Marek Ś.

  • 2. Data: 2002-11-23 20:47:06
    Temat: Re: Kradzież kasy, własna głupota, internet
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    Zglos to po prostu na policje. Prawdopodobnie nie jestes jedym oszukanym.

    Sebasto

  • 3. Data: 2002-11-23 21:13:46
    Od: "Jendrek" <a...@h...krakow.pl>

    Bank nie poda Ci namiarow na oszusta. Andrzej

  • 4. Data: 2002-11-23 23:58:43
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <arok3k$u0s$1@absinth.dialog.net.pl>, martz wrote:
    > Pisałem dwa maile z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji
    > (opóźnienia przesyłki). Jeden 19.11, drugi 21.11 - na żaden nie otrzymałem

    Przejrzyj archiwa tej grupy i pl.misc.konsumenci via google ze słowem
    kluczowym allegro.

    --
    Marcin