  • 1. Data: 2002-11-23 21:30:15
    Temat: kasacja wyroku? a orzeczenie Trybunalu Konstytucyjnego
    Od: "Marcin" <a...@a...pl>

    Czy jest sens? Przegralem (jako prowadzaca dzialalnosc )w Sadzie apelacyjnym
    sprawe z ZUSem o odszkodowanie - wypadek przy pracy
    Rzecznik Praw Obyw. zlozyl wniosek o rozpatrzenie obowiazaujacych przepisowa
    ktory czeka w Trybunale na rozpatrzenie. (Chodzi o obowiazek oplacania
    skladek wypadkowych i jednoczesnie brak prawa do uzyskania odszkodowania w
    razie wypadku - dotyczy prowadzacych dzialalnosc gospodacza).

    Jesli Trybunal orzeknie na korzysc osob prowadzacych dzialalnosc, to czy ja
    tez bede sie do nich zaliczal skoro nie staralem sie o kasacje?
    Czy jednak sie starac indywidualnie i niezaleznie od RPO pchac sie w
    kierunku Trybunalu

    Marcin Be.
    a...@a...pl

  • 2. Data: 2002-11-24 20:56:34
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin napisa_(a):

> [...]
    > tez bede sie do nich zaliczal skoro nie staralem sie o kasacje?
    > Czy jednak sie starac indywidualnie i niezaleznie od RPO pchac sie w

    Jeśli Trybunał stwierdzi niezgodność z Konstytucją przepisów na
    podstawie których wydano wyrok należy w ciągu miesiąca od wejścia w
    życie orzeczenia złożyć wniosek o wznowienie postępowania.

    KG