  • 1. Data: 2002-11-23 19:36:44
    Temat: Prosba o pomoc
    Od: "Agnieszka" <a...@b...skrzynka.pl>

    Witam.
    Mam pewien problemi prosze w zwiazku z tym o pomoc.
    Moja mama posiada dzialke pod Warszawa.
    Ma rowniez dwie corki i jak stwierdzila dzialke dzielimy na 3 czesci.
    Ja jednak mam watpliwosci co do intencji mojej siostry (poniewaz bedzie
    finansowac cala sprawe
    sadzi, ze jej sie nalezy wiecej).
    Tak sobie pomyslalam zeby u notariusza sporzadzic umowe, ze dzielimy dzialke
    na 3 czesci (kazda po ilestam metrow),
    poniewaz siostra bedzie to finansowac - koszty dzielimy na 3 czesci i 2/3
    zostanie oddane siostrze.
    Czy cos takiego mozna u notariusza zrobic?

    Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawian
    Agnieszka Malinowska

  • 2. Data: 2002-11-23 20:59:42
    Temat: Re: Prosba o pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Nie bardzo rozumiem w czym problem. Oczywiście, że działkę można podzielić w
    sposób ważny tylko u notariusza. Po prostu matka musi wam darować
    odpowiednie części. No i na mój rozsądek, wcześniej należałoby dokonać jej
    fizycznego podziału. Tzn. powinno się zamówić geodetę, który działkę
    stanowiącą przecież inwentarzowo jedną całość podzieli i nada każdej z
    części
    odpowiednia numer. Dopiero wówczas będzie możliwe darowanie każdej z
    wyodrębnionych części.

  • 3. Data: 2002-11-23 21:26:45
    Od: "Agnieszka" <a...@b...skrzynka.pl>

    Mnie chodzi o to, zeby u notariusza zaznaczyc ile komu matka daje (zeby
    potem nie bylo pretensji).
    W tej chwili przeprowadzane jest postepowanie sadowe, ktore finansuje
    siostra (wiec stwierdzila, ze jej sie nalezy wiecej - jednak matka wolalaby
    to jakos uregulowac i w pewien sposob zabezpieczyc sie przed roszczeniami
    siostry w przyszlosci).
    Chodzi mi wlasnie o zapis u notariusza, ktory mowilby ile matka kazdej z nas
    daje(bez wyszczegolniania konkretnych numerow dzialek - tylko okresleniem
    ilosci metrow)

    Dzieki i pozdrawiam
    Agnieszka Malinowska

  • 4. Data: 2002-11-23 22:08:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Jeśli matka oświadczy, że daje Tobie 1/3 i siostrze 1/3, to sprawa jest co
    do powierzchni zamknięta. 1/3, to zawsze 1/3 i dzieląc powierzchnię działki
    przez trzy zawsze wyjdzie to samo.
    Z tym podziałem fizycznym, to chciałem, byście na przyszłość uniknęli
    ewentualnego kłopotu z ustaleniem, gdzie konkretnie jest ta 1/3 każdej z
    Was. A jak na jednej z działek będą chcieli pobudować kopalnię złota i okaże
    się, że ma niewspółmiernie większą wartość, niż druga? No i też nie ma sensu
    ponosić dwukrotnie kosztów notarialnych. Raz za darowiznę, a drugi raz z za
    podział fizyczny.