  • 1. Data: 2011-03-19 15:42:23
    Temat: Pijany pacjent musi płacić
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/177498,pij
    any-pacjent-musi-placic,id,t.html?cookie=1#material_
    2

    skrót: http://tiny.pl/hddqq

    Co o tym sadzicie?
    Bo wedlug mnie, to o ile w przypadku pijanych kierowcow rannych w wypadkach
    *które sami spowodowali*, to moge to zrozumiec (w koncu dopuscili sie
    przestepstwa), o tyle w innych przypadkach, jest to po prostu kolejny
    przyklad cwaniakowania i unikania odpowiedzialnosci NFZ.

    Skoro Panstwo nie zabronilo kupowania, posiadania i spozywania etanolu i
    calkiem niezle zarabia na akcyzie przy jego sprzedazy, to jego psim
    obowiazkiem jest finansowanie leczenia ubezpieczonych w NFZ ofiar spozywania
    tejze substancji chemicznej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2011-03-19 17:01:34
    Temat: Re: Pijany pacjent musi płacić
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-19 16:42, SDD pisze:
> [...]
    > calkiem niezle zarabia na akcyzie przy jego sprzedazy, to jego psim
    > obowiazkiem jest finansowanie leczenia ubezpieczonych w NFZ ofiar spozywania

    Dyskryminacja ?

    Zwykle qrestwo, alkocholizm to podobno choroba wiec dyskryminacja.

  • 3. Data: 2011-03-19 18:48:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aha" <t...@s...com> napisał w wiadomości

    > Dyskryminacja ?
    > Zwykle qrestwo, alkocholizm to podobno choroba wiec dyskryminacja.

    Moim zdaniem polityka. Szukają oszczędności. Na pijanych w tym wypadku było
    najmniejsze ryzyko, bo kto się postawi w ich obronie? Natomiast w mojej
    ocenie ten artykuł jest trochę niekonsekwentny i faktycznie trzebaby było
    poznać motywy autora rozwiazania prawnego. No bo nie można stawiać równości
    pomiędzy pijanym, a alkoholikiem. Każdemu (a przynajmniej niemal) zdarza
    sie wypić alkohol. Może wóczas skręcić nogę. Nie wiadomo, czy jakby był
    trzeźwy, to by też skręcił. No i alkoholikiem nie jest.

    W mojej ocenie sprawiedliwie, to by było, gdyby NFZ-owi zostawić furtkę do
    dochodzenia roszczeń o zwrot kosztów leczenia osób, które wprowadziły się w
    stan upojenia alkoholowego z własnej winy i później w sposób ewidentny na
    ten skutek doznały urazu. To by miało jakiś sens. Ale Rozporządzenia nie
    czytałem, zaś dziennikarze czasem wypisują takie bzdury, że szkoda gadać.

  • 4. Data: 2011-03-19 20:00:55
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Bo wedlug mnie, to o ile w przypadku pijanych kierowcow rannych w
    > wypadkach
    > *które sami spowodowali*, to moge to zrozumiec (w koncu dopuscili sie
    > przestepstwa),
    A nie jesteś pszypadkiem pszy okazji za odebraniem darmowego lecznictwa -
    czyli ubezpieczenia wszystkim więźniom?
    To pszecież pszestępcy.

  • 5. Data: 2011-03-19 20:04:35
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    >... No bo nie można stawiać równości
    > pomiędzy pijanym, a alkoholikiem.
    A guwno to powinno NFZ interesować czy to alkoholik czy nie.

    Ktoś może pracował 30 lat, płacił ubezpieczenie, zwolnili go,
    6 lat miał do emerytury, świadom sytuacji został alkoholikiem.
    I co: nie oddasz mu nigdy tego co 30 lat ciułał w NFZcie?
    Jak się hce psa udeżyć to kij się znajdzie.

    Dla mnie to skandal.

  • 6. Data: 2011-03-20 06:59:21
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

> [...]
    > zdarza sie wypić alkohol. Może wóczas skręcić nogę. Nie wiadomo, czy jakby
    > był trzeźwy, to by też skręcił. No i alkoholikiem nie jest.
    Idź na imieniny do teściowej i wracając niech ci sie cos wydarzy, płacisz
    jak za zboże bo chodzisz chlać do teściowej i miałeś pecha .Wybić tym
    głupkom takie rozwiązania...

  • 7. Data: 2011-03-20 16:53:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I co: nie oddasz mu nigdy tego co 30 lat ciułał w NFZcie?
    > Jak się hce psa udeżyć to kij się znajdzie.

    Dla mnie też.

  • 8. Data: 2011-03-20 20:43:06
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Jak już się silisz na "oryginalność" to bądź konsekwentna:
    > przypadku -> pszypatku
    > kierowców -> kierofcuf
    > wypadkach -> wypatkach
    > przestępstwa -> pszestempstfa
    > przypadkiem -> pszypatkiem
    > lecznictwa -> lecznictfa
    > więźniom -> wieńźniom
    > przecież -> pszeciesz
    > przestępcy -> pszestempcy

    > Teraz przepisz swoją wiadomość jeszcze raz, zgodnie z regułami Twojej
    > ortografii,
    To nie są reguły uproszczonej ortografi mojego projektu,
    to twoje wypociny. Sam sobie pszepisz.

  • 9. Data: 2011-03-21 00:32:31
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/177498,pij
    any-pacjent-musi-placic,id,t.html?cookie=1#material_
    2

    > skrót: http://tiny.pl/hddqq
    >
    > Co o tym sadzicie?

    Ze zdziwieniem przeczytałem na pogotowiu kartkę,
    że "poszkodowani pod wpływem alkoholu są przyjmowani odpłatnie".

    Nie podano definicji "pod wpływu".
    Nie zdefiniowano, że alkohol musi być przyczyną trafienia na pogotowie.
    Bo może to grzybki " na zagrychę" były trefne?
    A może wracającego imprezowicza napadnięto i pobito albo potrącono pojazdem
    mechanicznym lub niemechanicznym, bo konnym lub pedałowym...

    Feromon

  • 10. Data: 2011-03-21 13:28:54
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 19:48:39 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W mojej ocenie sprawiedliwie, to by było, gdyby NFZ-owi zostawić furtkę do
    > dochodzenia roszczeń o zwrot kosztów leczenia osób, które wprowadziły się w
    > stan upojenia alkoholowego z własnej winy [...]

    ZUSowi oraz OFE także dać furtkę, by w razie czego osobom które NABYŁY
    prawo do świadczenia emerytalnego po prostu im nie wypłacać z powodu np.
    spożycia alkoholu/sera/jabłek*

    * jakikolwiek czyn można tam sobie wpisać - będzie równoważny z tym twoim
    wywodem.