  • 1. Data: 2011-03-19 14:56:44
    Temat: Dziedziczenie z testamentem - pytanie
    Od: JK <j...@c...ciach>

    Witam,

    Sytuacja wygląda następująco:

    Zmarł X, który miał dwóch synów A,B.

    Syn A miał dwoje dzieci z pierwszego małżeństwa i drugą żonę Z. Umarł
    przed X.

    X sporządził testament w którym dzieli swój majątek następująco:

    50% - syn B
    25% - 1 dziecko syna A
    25% - 2 dziecko syna A
    Wszystkie osoby wymienione z imienia i nazwiska
    Testament w formie notarialnej

    W momencie wniesienia sprawy prawniczka twierdzi, że trzeba powiadomić Z
    i ma ona brać udział w sprawie. Czy ma rację?

    JK

  • 2. Data: 2011-03-19 15:07:58
    Temat: Re: Dziedziczenie z testamentem - pytanie
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-19 15:56, JK pisze:
    > W momencie wniesienia sprawy prawniczka twierdzi, że trzeba powiadomić Z
    > i ma ona brać udział w sprawie. Czy ma rację?

    zależy kiedy zmarł X i gdzie mieszkał
    ale jak ostatnio, to nie

    k.

  • 3. Data: 2011-03-19 15:39:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > zależy kiedy zmarł X i gdzie mieszkał
    > ale jak ostatnio, to nie

    Czemu? Pytam, bo nie jestem na bieżąco. Co do zasady wydaje mi się, że Z
    dziedziczy ustawowo po X, a zatem musi być powiadomiona o postępowaniu, bo
    moze choćby o zachowek wnieść wniosek.

  • 4. Data: 2011-03-19 16:01:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-19 16:39, Robert Tomasik pisze:

    > Czemu? Pytam, bo nie jestem na bieżąco. Co do zasady wydaje mi się, że Z
    > dziedziczy ustawowo po X, a zatem musi być powiadomiona o postępowaniu,
    > bo moze choćby o zachowek wnieść wniosek.

    Mówisz, że synowa dziedziczy po teściu ustawowo?

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-03-19 16:38:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mówisz, że synowa dziedziczy po teściu ustawowo?

    Nie. Faktycznie o tym nie pomyślałem, że X zmarł wcześniej.