    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pijany pacjent musi płacić
    Date: Sat, 19 Mar 2011 19:48:39 +0100

    Użytkownik "Aha" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:im2nha$nlp$1@news.onet.pl...

    > Dyskryminacja ?
    > Zwykle qrestwo, alkocholizm to podobno choroba wiec dyskryminacja.

    Moim zdaniem polityka. Szukają oszczędności. Na pijanych w tym wypadku było
    najmniejsze ryzyko, bo kto się postawi w ich obronie? Natomiast w mojej
    ocenie ten artykuł jest trochę niekonsekwentny i faktycznie trzebaby było
    poznać motywy autora rozwiazania prawnego. No bo nie można stawiać równości
    pomiędzy pijanym, a alkoholikiem. Każdemu (a przynajmniej niemal) zdarza
    sie wypić alkohol. Może wóczas skręcić nogę. Nie wiadomo, czy jakby był
    trzeźwy, to by też skręcił. No i alkoholikiem nie jest.

    W mojej ocenie sprawiedliwie, to by było, gdyby NFZ-owi zostawić furtkę do
    dochodzenia roszczeń o zwrot kosztów leczenia osób, które wprowadziły się w
    stan upojenia alkoholowego z własnej winy i później w sposób ewidentny na
    ten skutek doznały urazu. To by miało jakiś sens. Ale Rozporządzenia nie
    czytałem, zaś dziennikarze czasem wypisują takie bzdury, że szkoda gadać.