  • 61. Data: 2019-04-19 17:06:44
    Temat: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:q9ccrr$hm0$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 19.04.2019 o 13:19, Miroo pisze:

    >https://journals.umcs.pl/szn/article/viewFile/296/2
    95
    >Bo nie spełnia definicji i tak uważają sądy.

    A co to jest "u.u.o" ?

    Ale masz tam
    "Trafnie podnosi się, iż wskazana powyżej definicja nie może być
    stosowna do interpretacji tego pojęcia na gruncie kodeksu karnego,
    gdyż zgodnie z regułami wykładni, można odwołać się do definicji
    zawartej w innej ustawie tylko wówczas, gdy jest ona uznana za
    podstawową dla danej dziedziny, a takiego charakteru nie można
    przyznać u.u.o."

    Za to wydaje sie ze UPoRD jest podstawowa dla tej dziedziny.

    31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po
    drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    A w twoim linku ... po paru stronach czasem kontrowersyjnych
    stwierdzen ... o hulajnodze nie ma tam ani slowa.
    Za to chyba ciagle mamy dylemat czy motorower to "pojazd mechaniczny".
    Ale nie czy "pojazd".

    J.

  • 62. Data: 2019-04-19 17:12:51
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 16:50, J.F. pisze:

    > No wlasnie o to, czemu piesza dostala mandat za bycie potracona przez
    > motorower na chodniku

    ale ale brakuje świateł i kierunkowskazu w hulajnodze, to nie jest
    pełnoprawny pojazd, który można dopuścić do ruchu nawet po chodniku:)

    jest możliwość odwołania się od mandatu przez ukaraną pieszą:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 63. Data: 2019-04-19 17:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-19 o 11:02, J.F. pisze:

    >Coś w tym mandacie przecież wpisano. Stworzenie zagrożenia,
    >spowodowanie kolizji itp.

    Wpisac to sobie mogli, czyn ma stanowic wykroczenie :-P

    >A wymuszali?

    Nie wiem, mnie przy tym nie bylo.

    Ale standardowa formulka "czy przyjmuje pani mandat, w razie
    nieprzyjecia skierujemy sprawe do sadu", to juz w sobie cos ma ze
    straszenia :-)

    >Wg ciebie. To jeszcze za mało.

    No coz, ja tam sedzia SN nie jestem, to faktycznie za malo,
    ale z braku lepszej definicji - dwa kola ma, silnik ma, moc mała -
    motorower jak byk.

    Rower elektryczny nie, bo tam sa jeszcze inne wymogi.

    J.

  • 64. Data: 2019-04-19 17:40:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >ale ale brakuje świateł i kierunkowskazu w hulajnodze, to nie jest
    >pełnoprawny pojazd, który można dopuścić do ruchu nawet po chodniku:)

    No to tym bardziej dwa mandaty sie kierowcy naleza :-)

    J.

  • 65. Data: 2019-04-19 18:04:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-19 o 17:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Wpisac to sobie mogli, czyn ma stanowic wykroczenie :-P

    Sądzisz, że wpisali w mandat coś, co nie jest wykroczeniem?

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2019-04-19 18:29:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-19 o 16:47, J.F. pisze:

    > A uzasadnij.

    Jest szczegółowa definicja motoroweru której hulajnoga nawet
    elektryczna nie spełnia. Brak silnika spalinowego a elektryczny
    nie umożliwia jazdy do 45km/h.
    Pytanie jak uzasadnisz twierdzenie ze jest motorowerem?
    Bo tak mi się wydaje lub tak mi pasowało do dyskusji
    tylko cię ośmieszy jeszcze bardziej.
    Ale próbuj.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2019-04-19 18:56:11
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <k...@...3mam.net>

    W dniu 2019-04-19 o 10:30, ń pisze:
    > Którego?

    lubelskiego

    https://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/153005300001
    506_III_K_000302_2015_Uz_2016-12-20_001?fbclid=IwAR2
    WcIHQq-bZdMi_WgXVVJNmDFdg-6HCq0RrFFpLtoythEDdNt-XXAQ
    sH_Y

    https://www.facebook.com/SkolowaniTOKFM/

    --
    Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

  • 68. Data: 2019-04-19 19:10:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 17:06, J.F. pisze:

    > Za to wydaje sie ze UPoRD jest podstawowa dla tej dziedziny.
    >
    > 31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    > oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    Wrotki, wózek dziecięcy, deskorolka, rowrek biegowy, trójkołowy? Albo ad
    absurdum - buty?

    Shrek

  • 69. Data: 2019-04-19 19:28:46
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem po zderzeniu z hulajnogistą
    Od: b...@g...com

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2019 07:20:35 UTC+2 użytkownik Krzysztof kw1618 z
    Warszawy napisał:
    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,on-na-h
    ulajnodze-ona-na-chodniku-zderzyli-sie-policja-ukara
    la-ja-mandatem,288970.html

    > Nastolatek jadący na elektrycznej hulajnodze zderzył się z pieszą.
    > Kobieta odniosła obrażenia, trafiła do szpitala, a później... została
    > ukarana mandatem. Według policji, była sprawcą zdarzenia.
    >
    > Do zdarzenia doszło na Krakowskim Przedmieściu około 15:30.
    >
    > - Nastolatek na elektrycznej hulajnodze zderzył się z pieszą -
    > informował po godzinie 16 Jarosław Florczak z wydziału prasowego Komendy
    > Stołecznej Policji.
    > - Kobieta z obrażeniami została zabrana do szpitala[...]

    Jeszcze z ajfonowcami (zombie) trza coś zrobić.

    Jak mówił Josek Urbach porządek musi być.

  • 70. Data: 2019-04-19 20:23:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-19 o 18:29, RadoslawF pisze:

    > Jest szczegółowa definicja motoroweru której hulajnoga nawet
    > elektryczna nie spełnia. Brak silnika spalinowego a elektryczny
    > nie umożliwia jazdy do 45km/h.

    Ale jak hulajnoga elektryczna osiągnie max 25, to też jest do 45km/h.