    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 23 Apr 2019 23:34:54 -0700 (PDT)
    <q9aj9o$np2$1@node1.news.atman.pl> <q9ak70$72k$1@news.mixmin.net>
    <q9akhf$np2$4@node1.news.atman.pl> <q9alsd$aah$1@news.mixmin.net>
    <5cb8faa3$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9bgno$jil$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb9aeb4$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9ccrr$hm0$1@node2.news.atman.pl>
    <5cbeafc4$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9nd52$uk7$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <5cbf5b9c$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    From: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 24, 2019 at 8:15:58 AM UTC+2, p...@g...com wrote:
    > kierunek kiedy kulsony probuja po swojemu interpretowac prawo jest zdecydowanie zly
    ... kiedy robia to w oderwaniu od rozumu jest jeszcze gorszy

    > https://lublin.onet.pl/elektryczna-hulajnoga-jak-mot
    orower-lubelski-sad-przed-laty-orzekal-w-tej-sprawie
    /ktjxggl

    No coz, dowcipy typu "Jak zwracac sie do prawnika o IQ mniejszym od 90? ...
    wysoki sadzie" nie wziely sie znikad

    cyt. z artyk.
    "Jadący hulajnogą elektryczną taką, jak hulajnoga ofiary, nie jest również kierującym
    rowerem, bo rower to pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą
    mięśni osoby jadącej tym pojazdem. Rower wprawdzie może również być wyposażony w
    napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy
    ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada
    do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h (art. 2 pkt 47 Prawa o ruchu drogowym).
    Jednak moc silnika hulajnogi, którą jechał chłopiec w Lublinie, wynosiła 500 W."

    cytat z PoRD
    "rower może być wyposażony wuruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd
    elektryczny zasilany prądem onapięciu nie wyższym niż 48V oznamionowej mocy ciągłej
    nie większej niż 250W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo ispada
    do zera po przekroczeniu prędkości 25km/h;"

    Hulajnoga do 250W nie moze byc traktowana jako rower elektryczny, bo idea roweru el
    (wg PoRD) jest WSPOMAGANIE, czyli trzeba pedalowac, zeby jechac i im szybciej sie
    jedzie, tym mniejsze wspomaganie. Wiec zaden "rower" z manetka gazu nie jest rowerem
    elektrycznym (a troche tego jezdzi). Hulajnoga sie nijak na to nie lapie, niezaleznie
    od mocy.

    Jesli potraktujemy ja jako motorower, to aktualnie oznacza zakaz poruszania sie po
    drogach publicznych, gdyz:

    1. Nie da sie obecnie kupic i zarejestrowac hulajnogi jako motorower
    2. Jakos nie widze opcji, zeby ktos dal homologacje na cos takiego (jazda do 45km/h
    stojac na podescie w ruchu ulicznym (jezdnia), calkiem mozliwe, ze nie spelni
    wszystkich wymogow, np. droga hamowania)
    3. No i mocno wzrosnie koszt: cena hulajnogi z homologacja, wymagane lusterka,
    oswietlenie, klakson..., obowiazkowe OC, rejestracja...

    Pozostaje czekac na update przepisow :(

    WS