  • 1. Data: 2010-06-13 17:29:01
    Temat: Paszport, a brak meldunku
    Od: "darek638" <d...@g...pl>

    Witam. Czy wie ktoś czy może wyrobić paszport osoba nie mająca meldunku ani stałego
    ani czasowego? Jak to załatwiać?

  • 2. Data: 2010-06-13 22:04:41
    Temat: Re: Paszport, a brak meldunku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    darek638 wrote:
    > Witam. Czy wie ktoś czy może wyrobić paszport osoba nie mająca meldunku
    > ani stałego ani czasowego? Jak to załatwiać?

    Jak mieszka za granicą to w konsulacie.

    Jak mieszka w Polsce to w dowolnym urzędzie wojewódzkim.
    Tam ci powiedzą co i jak.
    Przy czym jak gdzieś mieszkasz, a nie masz meldunku, to licz się z tym,
    że razem z paszportem dostaniesz 1000 zł kary do zapłacenia za brak
    meldunku.

  • 3. Data: 2010-06-14 09:29:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Przy czym jak gdzieś mieszkasz, a nie masz meldunku, to licz się z
    > tym, że razem z paszportem dostaniesz 1000 zł kary do zapłacenia za
    > brak meldunku.

    Etam. Wszystkim ten obowiazek meldunkowy wisi, urzedom tez.

    MJ

  • 4. Data: 2010-06-14 12:46:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Etam. Wszystkim ten obowiazek meldunkowy wisi, urzedom tez.

    jednym tak innym nie,

  • 5. Data: 2010-06-14 15:33:19
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 13 czerwca 2010 19:29, darek638 pisze:
    > Witam. Czy wie ktoś czy może wyrobić paszport osoba nie mająca meldunku
    > ani stałego ani czasowego? Jak to załatwiać?

    Oczywiście że może. Meldunek w Polsce do niczego nie jest obowiązujący a
    nawet potrzebny. Może jedynie banki przy dużych kredytach wymagają.

    A jak załatwić? Idziesz, składasz wniosek i gotowe.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 6. Data: 2010-06-14 15:35:18
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 00:04, witek pisze:

    > Przy czym jak gdzieś mieszkasz, a nie masz meldunku, to licz się z tym,
    > że razem z paszportem dostaniesz 1000 zł kary do zapłacenia za brak
    > meldunku.

    Mieszkać można np w hotelu, hostelu, itd itd. I bez przesadyzmu z ta karą.

  • 7. Data: 2010-06-14 15:56:59
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Piotr M pisze:
    Meldunek w Polsce do niczego nie jest obowiązujący a
    > nawet potrzebny. Może jedynie banki przy dużych kredytach wymagają.
    >
    > A jak załatwić? Idziesz, składasz wniosek i gotowe.

    Obowiązek meldunkowy istnieje nadal, choć mówi się od jakiegoś czasu o
    zmianie przepisów. Nasi dzielni parlamentarzyści wymyślili (projekt
    chyba rządowy), że obowiązek powinien zostać, a się sankcje zlikwiduje:)

  • 8. Data: 2010-06-14 16:09:52
    Od: r...@m...com

    > Mieszkać można np w hotelu, hostelu, itd itd. I bez przesadyzmu z ta karą.

    to wtedy sie ma meldunek tymczasowy na czas pobytu w powyższych, natomiast nie
    wiem jak z noclegownią dla bezdomnych, mieszkaniu na dworcu czy pod mostem.

  • 9. Data: 2010-06-14 16:17:40
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 17:56, Jan pisze:
> [...]
    > zmianie przepisów. Nasi dzielni parlamentarzyści wymyślili (projekt
    > chyba rządowy), że obowiązek powinien zostać, a się sankcje zlikwiduje:)

    Też mądre :)

    Obowiązek istnieje, ale nie istnieje żadne prawo mówiące że bez meldunku
    czegoś nie załatwisz. W sensie, że brak meldunku w niczym nie może
    utrudnić Ci życia, mam na myśli takie aspekty obszary jak działalność
    gospodarcza, umowy o pracę, szkolnictwo, ubezpieczenia i korzystanie z
    NFZ, korzystanie z rachunku bankowego itd itd. Jedynie zostali
    urzędnicy, co utrudniają życie, bo są niedoinformowani.

  • 10. Data: 2010-06-14 16:22:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jan napisal:
    > Obowiązek meldunkowy istnieje nadal, choć mówi się od jakiegoś czasu o
    > zmianie przepisów. Nasi dzielni parlamentarzyści wymyślili (projekt
    > chyba rządowy), że obowiązek powinien zostać, a się sankcje zlikwiduje:)

    Typowi polityczni idioci z multum tematów zastępczych.

    Wystarczyłoby wprowadzić, i pod sankcją, obowiązek aktualizacji
    w bazie PESEL adresu korespondencyjnego. Nawet pól nie trzeba dodawać,
    bo byłoby miejsce po zbędnym meldunku stałym. Adresem korespondencyjnym
    mogłaby być nawet skrytka pocztowa. Doręczenie czegokolwiek pod taki adres
    byłoby uważane za skuteczne. I w dodatku o wiele sprawniejsze od bezsensu
    meldunku stałego.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek