  • 1. Data: 2010-06-13 12:00:40
    Temat: Sprzedaż udziałów n ieletniego współwłaściciela
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    Witam,

    ja i dzieci jesteśmy współwłascicielami połowy nieruchomości, dla której
    toczy się sprawa o zniesienie współwłasności z działem spadku.

    Nieruchomości nie da się podzielić fizycznie /opinia biegłego/, drugi
    współwłasciciel nie chce nas spłacić i nie chce tego sprzedać, a jak sąd
    zasądzi jeden z tych wariantów - zapowiedział, że będzie się odwoływał do
    upadłego, nawet do Strasburga...

    Sprawa się będzie jeszcze długo ciągnąć, a ponieważ współwłasciciel
    jest "damskim bokserem", chcę z dziećmi wyprowadzić się za wszelką cenę.
    Jedynym wyjściem jest sprzedaż udziałów - jest kilku chetnych, ale oferują
    cenę poniżej wartości.

    Moje pytania:
    1/ czy w sytuacji, gdy mieszkanie małoletniego współwłaściciela z tą osobą -
    jest z krzywdą dla dziecka, sąd rodzinny zezwoli na sprzedaż jego udziału? /
    reszta udziałowców to osoby dorosłe/
    2/ czy mozna / jak sformułować / napisać pismo do sądu rodzinnego, by już
    taką zgodę mieć zawczasu, i czy sąd zgodzilby się na sprzedaż z małą stratą?

    Dziecko jest dręczone psychicznie, straszone - stąd pomysł takiej sprzedaży.
    Oczywiście dziecko w nowej nieruchomości będzie nadal miało taki sam udział.

    Jak się do tego zabrać, jesli jest to mozliwe ?
    proszę o poradę, pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-13 12:05:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    maxi pisze:

> [...]
    > jest z krzywdą dla dziecka, sąd rodzinny zezwoli na sprzedaż jego udziału? /

    Nie. Sąd nie powinien się zgodzić na nic niekorzystnego dla dziecka.

    > 2/ czy mozna / jak sformułować / napisać pismo do sądu rodzinnego, by już
    > taką zgodę mieć zawczasu, i czy sąd zgodzilby się na sprzedaż z małą stratą?

    Trzeba mieć zgodę uprzednią. Bez zgody notariusz nic nie zrobi.

    > Dziecko jest dręczone psychicznie, straszone - stąd pomysł takiej sprzedaży.
    > Oczywiście dziecko w nowej nieruchomości będzie nadal miało taki sam udział.

    Jaki nowej nieruchomości? Nic nie było o żadnej nowej nieruchomości ...

    > Jak się do tego zabrać, jesli jest to mozliwe ?

    Odwoływanie się do Strasburga nie wstrzymuje wykonania orzeczenia. Nie
    przejmować się tym co gość mówi. Odwoła się raz i będzie po zawodach.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-06-13 21:18:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maxi wrote:

> [...]
    > Oczywiście dziecko w nowej nieruchomości będzie nadal miało taki sam udział.

    Sąd nie powinien stwarzać problemów jeśli dziecku tą stratę wyrównasz.
    Czyli w nowej nieruchomości większy udział dla dziecka.