  • 1. Data: 2005-10-28 10:56:13
    Temat: Pasy - mandat
    Od: Artur Makutunowicz <n...@p...org>

    Witam!
    Mam takie pytanko: Kto w przypadku kontroli płaci mandat za
    to, że pasażer nie miał zapięrych pasów?
    Wydaje mi się, że kierowca, ale spotkałem się z opinią, że pasażer.
    Jak to jest w rzeczywistości? Z chęcią zobaczyłbym podstawę
    prawną.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --
    Artur Makutunowicz <n...@p...pl> | GSM +48508912928
    GG #4657066 | Linux User #324974 | http://www.nail2k.int.pl

  • 2. Data: 2005-10-28 11:33:55
    Temat: Re: Pasy - mandat
    Od: "FlashT" <n...@w...com>

    Użytkownik "Artur Makutunowicz" <n...@p...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wydaje mi się, że kierowca, ale spotkałem się z opinią, że pasażer.
    > Jak to jest w rzeczywistości? Z chęcią zobaczyłbym podstawę

    Cala odpowiedzialnosc ponosi kierowca. To on ma obowiazek upewnienia sie, ze
    wszyscy pasazerowie maja zapiete pasy. A to kto placi to kwestia umowy z
    pasazerem, jednak powtazam, iz prawnie rzecz biorac, kierowca ponosi wine.

  • 3. Data: 2005-10-28 11:43:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    FlashT napisał(a):

> [...]
    > pasazerem, jednak powtazam, iz prawnie rzecz biorac, kierowca ponosi wine.

    A moze jakas podstawa prawna?

    Bo PoRD wyraza sie dosc jasno:
    Art. 39. 1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim
    pojazdem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z
    tych pasów podczas jazdy, z zastrzeżeniem ust. 3.

    Wiec to osoba (pasazer) jest obowiazana korzystac, a nie kierowca jest
    obowiazany dopilnowac zeby ktos korzystal.

  • 4. Data: 2005-10-28 11:45:21
    Od: gacek <g...@w...pl>

    FlashT wrote:
> [...]
    > pasazerem, jednak powtazam, iz prawnie rzecz biorac, kierowca ponosi wine.

    a jesli kierowca upewni sie, a pasazer po jakims czasie sie odepnie?

    gacek

  • 5. Data: 2005-10-28 11:56:55
    Od: "FlashT" <n...@w...com>

> [...]
    >
    > Wiec to osoba (pasazer) jest obowiazana korzystac, a nie kierowca jest
    > obowiazany dopilnowac zeby ktos korzystal.

    Jest zobowiazana, ale to kierowca ponosi odpowiedzialnosc karna.

  • 6. Data: 2005-10-28 12:01:47
    Od: "prodrive" <W...@p...fm>

    > a jesli kierowca upewni sie, a pasazer po jakims czasie sie odepnie?

    Kierowca musi sprawdzac np. co minute.

  • 7. Data: 2005-10-28 12:23:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    FlashT napisał(a):

    > Jest zobowiazana, ale to kierowca ponosi odpowiedzialnosc karna.

    A skad to wiadomo?

    Bo z tego co mi wiadomo to jest dokladnie odwrotnie.

  • 8. Data: 2005-10-28 12:24:03
    Od: "FlashT" <n...@w...com>

    Użytkownik "prodrive" <W...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Kierowca musi sprawdzac np. co minute.
    To od predkosci zalezy :) Musi sprawdzac raz na 100 metrow :D

  • 9. Data: 2005-10-28 12:47:01
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Mam takie pytanko: Kto w przypadku kontroli płaci mandat za
    > to, że pasażer nie miał zapięrych pasów?
    > Wydaje mi się, że kierowca, ale spotkałem się z opinią, że pasażer.

    kierowca. nawet w taryfikatorze kierowca otrzymuje 1 pkt karny za
    przewozenie pasazera niezgodnie z przepisami.
    pozdr

  • 10. Data: 2005-10-28 13:53:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    FlashT napisał(a):

    > Z praktyki :)

    Moja praktyka pokazuje cos dokladnie odwrotnego.