  • 1. Data: 2004-06-12 14:38:17
    Temat: PRAWNICY W POLICJI
    Od: "Krzys" <s...@g...pl>

    Czesc Wam.
    Przeczytalem artykul http://praca.gazeta.pl/praca/1,47341,2084493.html
    o tym jak Policja szuka prawnikow tzn.absolwetnow prawa do sluzby w Policji.
    Zastanawiam sie sam nad tym czy moze by nie skorzystac z tej oferty.Chcialbym
    jednak poprosic kogos z was o informacje,jakie to szczegolne zadania sa
    przydzielane "prawnikom" i do czego beda tam potrzebni i czemu sa teraz
    poszukiwani.W skrocie co by tam robili :)w jakim pionie by pracowali jakie mieli
    by zadania na codzien.Bardzo prosze o jakies informacje jezeli mozna na temat i
    konkretne :).Z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2004-06-12 15:03:15
    Temat: Re: PRAWNICY W POLICJI
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

> [...]
    mieli
    > by zadania na codzien.Bardzo prosze o jakies informacje jezeli mozna na

    Prawnicy kierowani sa glownie do pracy w komorkach, ktore prowadza
    postepowanie przygotowawcze ( wynika z tego, ze to pion kryminalny ).

    Testy sprawnosciowe przejdziesz ?

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 3. Data: 2004-06-12 15:18:49
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Mithos <m...@o...No.More.Spam.pl> wrote:
[...]

    Generalnie my na wydziale mielismy rozmowy z przedstawicielami komendy
    policji dotyczace pracy w ich strukturach. W zasadzie trudno powiedziec
    czy nas zachecali do pracy...wymieniali dobre i zle strony, wymagania
    ( to nie jest praca a sluzba, w kazdej chwili mozesz zostac przeniesiony
    do innego miasta) Ogolnie spotkanie takie spowodowalo, ze wiele osob
    chetnych rozczarowalo sie sluchajac przedstawicieli komendy - nie wiem,
    moze taki byl ich cel ;p Proponowali, aby najpierw udac sie na praktyki
    badz na staz i wtedy ewentualnie podjac decyzje. Jezeli chodzi o pion to
    nie jest tak, ze od razu przydzielaja Cie do pionu kryminalnego -
    decyduja o tym Twoje "wlasciwosci i warunki osobiste", predyspozycje i
    umiejetnosci, ktore mozesz zaoferowac, oceniane na podstaiwe testow.
    --
    --Sol. WPiA Szczecin.
    "standing in the rain...twisted and insane.

  • 4. Data: 2004-06-12 15:54:38
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > poszukiwani.W skrocie co by tam robili :)w jakim pionie by pracowali jakie mieli
    > by zadania na codzien.Bardzo prosze o jakies informacje jezeli mozna na temat i

    Pewnie chodzi o skuteczne przekonanie klienta, zeby nie skladal
    zawiadomienia o przestepstwie bo i tak sprawcy nie znajda ...

  • 5. Data: 2004-06-12 16:27:59
    Od: "Ryszard" <r...@o...pl>

> [...]
    > czy nas zachecali do pracy...wymieniali dobre i zle strony, wymagania
    > ( to nie jest praca a sluzba, w kazdej chwili mozesz zostac przeniesiony

    Nie jest to prawda, to nie wojsko. Musisz wyrazić zgodę na przeniesienie do
> [...]

    > moze taki byl ich cel ;p Proponowali, aby najpierw udac sie na praktyki
    > badz na staz i wtedy ewentualnie podjac decyzje.

    Z tymi starzami czy praktykami to nie tak prosto.

> [...]
    > decyduja o tym Twoje "wlasciwosci i warunki osobiste", predyspozycje i
    > umiejetnosci, ktore mozesz zaoferowac, oceniane na podstaiwe testow.

    Prawdą jest, że musisz przejść testy sprawnościowe i psychologiczne ale to
    nie testy decydują w jakim pionie będziesz pracował to Ty deklarujesz gdzie
    chcesz pracować Ci z którymi będziesz prowadził wstępne rozmowy zadecydują
    czy się nadajesz czy nie.

  • 6. Data: 2004-06-12 16:28:41
    Od: "Ryszard" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Krzys" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Policji.
    > Zastanawiam sie sam nad tym czy moze by nie skorzystac z tej

    Zobacz co Cię czeka http://www.kgp.gov.pl/matpol/nabor.htm.

    Pozdrawiam
    Ryszard

  • 7. Data: 2004-06-12 16:35:16
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

    > Z tymi starzami czy praktykami to nie tak prosto.

    Z praktykami dosyc prosto, ale byc moze zalezy to od regionu gdzie sie
    mieszka.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 8. Data: 2004-06-12 17:10:19
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    [...]
    :
    : Nie jest to prawda, to nie wojsko. Musisz wyrazić zgodę na
    : przeniesienie do innego miasta

    Moze byc i tak jak piszesz. Mam dobra pamiec i zapamietalem cos innego z
    tego spotkania - nie przecze jednak, ze mozesz byc bardziej
    poinformowany odnosnie tej kwestii.Sluzby w Policji wojskiem nie
    nazwalem, ale jest to sluzba w formacji uzbrojonej podleglej szczegolnej
    dyscyplinie wojskowej :)

    : Z tymi starzami czy praktykami to nie tak prosto.

    Jak juz ktos wspomnial zalezy od regionu. Praktyki np. w Szczecinie nie
    sa zadnym problemem, ze stazem troche trudniej ale glownie dlatego, iz
    podania rozpatruje UM w ostatniej kolejnosci - czyli w lutym
    rozpatrywano podania z listopada zeszlego roku ..biurokracja ;)

[...]

    Nie moge sie znowu z Toba zgodzic. Na spotkaniu w ktorym uczestniczylem
    byli przedstawicie Komendy Wojewodzkiej Policji - stwierdzili oni, iz
    glownie na podstawie wynikow testow, a szczegolnie testu
    psychologicznego decyduja o tym do ktorego pionu dany kandydat bedzie
    sie nadawal. Z tego tez powodu sa i tacy, ktorzy nadaja sie tylko do
    prewencji..taki przyklad przynajmniej podali.Procedury szczegolowej w
    tej kwestii nie znam, powoluje sie tylko na to czego dowiedzialem sie
    od przedstawicieli KWP - moze wiec byc i tak jak Ty piszesz.
    --
    --Sol.

  • 9. Data: 2004-06-12 18:10:59
    Od: "Ryszard" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Soldier" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > poinformowany odnosnie tej kwestii.Sluzby w Policji wojskiem nie
    > nazwalem, ale jest to sluzba w formacji uzbrojonej podleglej szczegolnej

    Dyscyplina wojskowa to raczej w odniesieniu do służby prewencyjnej, służba
    kryminalna podchodzi inaczej do tych zagadnień.

> [...]
    > podania rozpatruje UM w ostatniej kolejnosci - czyli w lutym
    > rozpatrywano podania z listopada zeszlego roku ..biurokracja ;)

    Masz rację, że zależy to od regionu. Staże absolwenckie - te 6 miesięczne -
    sa teraz rzeczywiście modne. Większość osób odbywających te staże wiąże w
    jakiś sposób swoją przyszłość z Policją, nie ma to jednak nic wspólnego z
    przyszłą pracą. Zazwyczaj absolwenci przekładają papiery i nie jest to zła
    wola ludzi, którzy taką pracę im przydzielają. Trzeba sobie zdać sprawę, że
    duża część wykonywanej pracy, szczególnie przez służbę kryminalną to jest
    praca z materiałami co najmniej poufnymi.

> [...]
    > tej kwestii nie znam, powoluje sie tylko na to czego dowiedzialem sie
    > od przedstawicieli KWP - moze wiec byc i tak jak Ty piszesz.

    Wierzę Ci, że przedstawiciele KWP stwierdzili iż głównie na podstawie
    wyników testów kandydaci kierowani są do odpowiednich służb, jednakże z
    praktyki wiem, że tak nie jest. Zazwyczaj przychodzi człowiek do
    przełożonego danej komórki, zgłasza akces do pracy i rozpoczyna się cała
    procedura przyjęcia tzn. testy, badania lekarskie, sprawdzanie o
    niekaralności.

    Reasumując to zastanawiam się czy Ci, którzy prowadzili rozmowy u Ciebie
    chcieli na pewno zwerbować kogoś do Policji ?

    Pozdrawiam

    Ryszard

  • 10. Data: 2004-06-12 19:11:35
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Ryszard <r...@o...pl> wrote:
    [...]
    : Reasumując to zastanawiam się czy Ci, którzy prowadzili rozmowy u
    : Ciebie chcieli na pewno zwerbować kogoś do Policji ?

    Pytaniem trafiles w dziesiatke ;-) Takie same wrazenia mialem po wyjsciu
    z tego spotkania ..zapewne i wiele osob, ktore w nim uczestniczyly,
    mialo podobne odczucia. Spotkanie to mialo nam udzielic informacji
    odnosnie praktyk, stazu i pracy w policji - skupiono sie glownie na
    pracy, ale jak juz zauwazyles, dzialania przedstawicieli nie mialy chyba
    na celu zachecenie ale raczej zniechecenie wiekszosci osob - choc moze
    chcieli oni opisac sluzbe w policji bez koloryzowania, w sposob
    obiektywny.

    Rowniez pozdrawiam.
    --
    --Sol.