  • 11. Data: 2004-10-29 10:45:10
    Temat: Re: POZWY O ODSZKODOWANIA - NIEHUMANITARNE WARUNKI W ARESZTACH
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 12:19:37 +0200, Info <n...@o...pl> napisał:

    > A ja zapytam Cie wprost. Slyszales o domniemaniu niewinnosci?? czlowiek
    > nie skazany prawomocnym wyrokiem sdu jest podobno niewinny. Wiec
    > dlaczego chcesz go czegokolwiek pozbawiac?

    Słyszałem o domniemaniu niewinności. Na studiach. Potem już nie.

    > Areszt sledczy ma za zadanie izolacje w
    > okreslonym celu (np. zagrozenie wysoka karo pozbawienia wolnosci, obawa
    > matactwa itp.) a nie ukaranie. A jesli chodzi o warunki w aresztach
    > sledczych to sa fatalne.

    Pewnie że są fatalne. bez telewizora, playstation, jaccuzi, nawet siłowni
    nie ma. No i wyjść nie pozwalają, zadzwonić sobie nie można...

    --
    Falkenstein

  • 12. Data: 2004-10-29 10:50:28
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 11:53:08 +0200, Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    napisał:

    > Dnia Fri, 29 Oct 2004 11:34:31 +0200, Bungo naskrobał(a):

    > proponuje równolegle pozwy o zwrot środków od skazanych za ich
    > utrzymywanie
    > na koszt Skarbu Państwa oraz za straty spowodowane ich 'działalnością'.

    A ja proponuję wprowadzenie zasady, że wszyscy pracują, chociażby przy
    noszeniu worków z piaskiem z magazynu do magazynu. Jak nie chce pracowac
    to dostanie 800 kalorii i twardą pryczę w celi, w której nie ma telewizora
    a światło gasi się o 22:00. Jak pracuje to dostanie 1600 kalorii i celę z
    miękką pryczą. A telewizor będzie w nagrodę, na żetony. Jak w szpitalu.

    --
    Falkenstein

  • 13. Data: 2004-10-29 11:39:18
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Info" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sledczych to sa fatalne.
    >
    > Dlatego, jeśli okaże się, że areszt był bezzasadny możesz na drodze
    cywilnej, indywidualnie zaskarżyć wniosek i domagać się odszkodowania. W
    pojedyńczych przypadkach, a nie generalizując, bo chyba nie chcesz
    powoedzieć, że trafiają tam wyłącznie osoby, które są aresztowane niewinnie
    i nigdy nie skazywane prawomocnym wyrokiem?

  • 14. Data: 2004-10-29 11:41:30
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Bungo napisał(a) w wiadomości

    > Naprawde jestes tak glupi?

    Uświadomię cię mądralo, bo najwyraźniej tego nie wiesz. By wystąpić o
    odszkodowanie trzeba ponieść konkretną wymierzalną szkodę materialną. W innym
    przypadku mamy do czynienia z zadośćuczynieniem. Skoro tego nie wiesz to bardzo
    źle wróżę szansom twoich pokrzywdzonych podopiecznych. Już sobie wyobrażam jak
    będą się śmiać w sądzie z twoich wzorów pozwu.
    Moja rada nie brać się za coś o czym nie masz pojęcia.

    --
    JOHNSON :)

  • 15. Data: 2004-10-29 11:43:41
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    > Pewnie że są fatalne. bez telewizora, playstation, jaccuzi, nawet siłowni
    > nie ma. No i wyjść nie pozwalają, zadzwonić sobie nie można...
    >
    > --

    Rzecz w tym, że zadzwonić można, jest TV, zwykle jest siłownia, często wyjść
    pozwalają, choć za kaucją albo poręczeniem, na obiad są tylko do wyboru dwa
    posiłki dwudaniowe do wyboru (znacznie lepsze niż np. w szpitalach, gdzie
    jest jeden, czy w wojsku). I biedactwa pracownać nie mogą. Jak najbardziej
    odszkodowanie jest należne.

  • 16. Data: 2004-10-29 11:46:38
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > zauwaz ze mowi o aresztach gdzie trafia naprawde spory procent ludzi
    > niewinnych,

    to fakt, ale rozwiązaniem na pewno nie będzie ulepszanie warunków.

    > ktorzy nawet nie zostaja przeproszeni ani nie otrzymuja zadnych
    > odszkodowan.
    > Sad nie przyzna sie do pomylki, tylko sprawe umorzy z braku dowodow i
    > gowno masz z tego.

    To inna sprawa.
    > Zostajesz zeszmacony, potraktowany jak najgorszy smiec. Jak masz szczescie
    > to brutalnie pobity, zgwlacony
    > i uwazasz ze taka osoba nie ma prawa domagac sie odszkodowania?
    >
    > (nie chodzi mi tu o sam wyglad aresztu od srodka ale o traktowanie
    > "osadzonych")

    Ale o trakltowanie przez kogo, klawisze biją i gwałcą? Czy raczej ci
    pozostali "niewinni"?

  • 17. Data: 2004-10-29 11:55:06
    Od: "Bungo" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > Uświadomię cię mądralo, bo najwyraźniej tego nie wiesz. By wystąpić o
    > odszkodowanie trzeba ponieść konkretną wymierzalną szkodę materialną. W
    > innym

    Nie masz racji. Szkoda moze miec charakter niematerialny i za to rowniez
    nalezy sie odszkodowanie.

  • 18. Data: 2004-10-29 12:00:33
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Bungo napisał(a) w wiadomości

    > Nie masz racji. Szkoda moze miec charakter niematerialny i za to rowniez
    > nalezy sie odszkodowanie.

    Szkoda niematerialna to krzywda i należy się za nią nie odszkodowanie, tylko
    zadośćczyenienie. To podstawy prawa cywilnego. Do szkoły.

    --
    JOHNSON :)

  • 19. Data: 2004-10-29 12:18:28
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > to fakt, ale rozwiązaniem na pewno nie będzie ulepszanie warunków.

    *)

    dobry monitoring, taki by obraz by przekazywany ndo jakiejs centrali (poza
    budynkiem aresztu)
    naprawde bardzo by pomogl.

    i druga sprawa wysokie odszkodowania dla osob niewinnie osadzonych, tak by
    sedzowie, prokuratorzy
    ktorzy popelnili pomylke (robili wszystko na "odpier**l, wkoncu zlapali
    kogos nie wazne czy to zrobil czy nie,
    statystyki beda wyzsze, premia bedzie)
    jakis tam procent placili, nie bylo by wtedy czegos takiego, a na pewno
    mniej

    > Ale o trakltowanie przez kogo, klawisze biją i gwałcą? Czy raczej ci
    > pozostali "niewinni"?

    ja mysle ze nie ma roznicy pomiedzy

    a) bija inni wiezniowie za pozwoleniem klawiszy (klawisze widza co chca)

    b) klawisze leja

    *) zalatwilo by sprawe, nie bylo by zatajania mordertw(i innych wydarzen w
    tych placowkach) chocby typu tego co ostatnio mialo miejsce z pedofilem
    ktorego zamordowano
    w areszcie.

    P.

  • 20. Data: 2004-10-29 12:23:24
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    -- >
    > I po co zaraz tak krzyczeć?
    > Akcja jest wielce postępowa - na pewno znajdzie się wielu chętnych,
    > by walczyć o termosy dla przestępców - przecież muszą dostawać ciepłe
    > papu, bo inaczej zachorują na brzuszek.
    >
    > Rzygać mi się chce na takich aktywistów.

    areszt != wiezienie !

    Mowi Ci cos sprawa Orlenu? Typ byl niewygodny to do aresztu go.
    Na porzadku dziennym.

    P.