  • 111. Data: 2004-10-31 13:04:29
    Temat: Re: POZWY O ODSZKODOWANIA - NIEHUMANITARNE WARUNKI W ARESZTACH
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 Oct 2004 13:05:56 +0100, Przemek R.
    pl> napisał:

    > chodzi o goscia w bluzie ktorego twarzy nie widziano?
    > zadnej ze stron wiary nie daje, niewinny poniewaz nie ma dowodow, twarzy
    > nie widzieli, koniec kropka.
    > Niemozna jednoznacznie stwierdzic ze to wlasnie on.

    NIe dajesz wiary ani temu co dale alibi ani temu co obciąża. Genialne. Ale
    DLACZEGO nie dajesz wiary? Konkretnie co jest w zeznaniach co nie pozwala
    uznać ich za prawdziwe?

    --
    Falkenstein

  • 112. Data: 2004-10-31 15:19:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    Ale
    > DLACZEGO nie dajesz wiary? Konkretnie co jest w zeznaniach co nie

    konkretnie to ze nie widzieli twarzy, gosci powiedzmy wzrostu 170 cm, w
    bluzie z kapturem moze byc kilkaset w miescie.
    W tym momencie te alibi mi nie jest potrzebne, poniewaz nie ma ani jednego
    swiadka ktory potrafi 100 % stwierdzic ze to wlasnie on, wiec co jakby nie
    mial alibi (siedzial w domu, tv ogldal np) to mozna go zamknac majac tak
    sliskie dowody?
    GENIALNE! :-) Szczerze wspolczuje osobom ktore trafia na takiego sedziego.
    Sam wiele razy pisales na grupie zo to nie jest grupa
    pl.soc.prawo.sprawiedliwosc (itp) tylko pl.soc.prawo
    i do tego w sadzie tez sie stosuj, nawet gdy myslisz (BA! jestes pewien)
    ze to wlasnie on to zrobil, nie ma dowodu,
    nie ma winy, nie ma kary ! Inaczej kazdy proces bylby pozbawiony
    najmniejszego sensu, skoro sad mialby z gory zakladac
    ze nie majac dowodu prawda jest to co mowi poszkodowana. Bylby to GENIALNY
    sposob na pozbywanie sie niewygodnych osob.
    Jestem pewien ze twoj tok rozumowania ulegl by zmianie gdybys Ty trafil na
    lawe oskarzonych (np w taki przypadku jak to ktos w tym watku opisal,
    mordesrtwo ulice dalej).

    A co do sytuacji o ktorej Ci pisalem. (inny post ale juzmi sie nie chce
    tam odpisywac)
    Wygladalo to tak.

    W 4 ech bylismy w knajpie, bylo 2 niemcow (pani X,pan Y), jeden z nas
    sobie zartuje na temat pani X, (typowe
    zarty, smaczne cy nie, jezeli sie nie podoba to sie odchodzi) w pewnym
    momencie pani X bierze piwo i wylewa na jednego z nas. UU wk. bylo
    niesamowite, ale ok wszystko sie uspokoilo siedlismy przy stole (wszyscy)i
    pilismy browarki.

    (Nas bylo 4, pan a,b,c,d, Pan a to moj brat) Pan a jest pijany w 3 dupy,
    ledwo stoi, cos mu odwala,
    patrze on sie szarpie z niemcem (kilka metrow od stolika), nie tyle
    szarpie co za jakas torebeczke ciagnie i sie smieje jak dziecko
    (ze 2 promile najmniej mial :) za chwile patrze leza obaj na ziemi, on na
    moim bracie, no co ma zrobic jak widze taka sytuacje, spierd. z mojego
    brata, zdjac go trzeba, naturalny chyba odruh nie bede sie przeciez na to
    patrzec.
    Dostal kopa, czy dwa i zszedl z niego, odtrzepal si ei odsszedl, my tez..
    wszystko spokojnie powoli,
    (kto widzial od poczatku wiedzial ze to nie napad, Panu a sie zachcialo
    szaszetki, i tak by nie dobiegl daleko-
    nie byl by w stanie:) (zwykle usilowanie kradz.)
    no coz, podchodzimy do jakiegos sklepu (3 kamery mialy okazje to
    zarejestrowac)i sie smiejemy z tego buca,
    sprzedawca nam mowi zebysmy stad spierd. bo zaraz policja przyjedzie, pech
    chcial ze akurat wjechala tam policja,
    no to w nogi bo po co komu klopoty (a jak czlowiek szybko potrafi biegac
    w takiej sytuacji to niewiarygodne :-)

    JEDYNE co za to uczciwie moglo by grozic, to Panu a usilowanie kradziezy.
    Przy czym pan a nie karany,
    pracuje, wiec pwenie by dostal cos tam w zawiezseniu.

    A co z tego zrobiono. napad na tle rabunkowym z uzyciem niebezpiecznego
    narzedzia.!! brawo!

    Pan c spierdzielil bo widzial moment gdy typa zdjemowalem z brata i sie
    domyslal ze moga byc klopoty, (byl wczesniej karany - kolo 40)
    a Pan D (kiedys tez byl karany- okolo 40 lat) spokojnie odzszedl bo co
    mial do tego, 10 metrow od zdarzenia, zadnego udzialu.
    Pana D zwinieto, dostal 3 lata.

    Ciekawy jestem jak ty bys to w sadzie ocenil? Na kamerach (jezeli
    raczylbys zazadac nagran z tamtego okresu)
    zobaczylbys to co opisalem.

    Twoje wyroki... ?

    P.

  • 113. Data: 2004-10-31 16:58:55
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Przemek R. wrote:
    > nie ma winy, nie ma kary ! Inaczej kazdy proces bylby pozbawiony
    > najmniejszego sensu, skoro sad mialby z gory zakladac
    > ze nie majac dowodu prawda jest to co mowi poszkodowana.

    Ależ ma dowód. Zeznania świadka. Żebyś się nie zdziwił - bywa że
    wsytarczający.

> [...]

    usilowanie kradz.)"
    "Dostal kopa, czy dwa i zszedl z niego, odtrzepal si ei odsszedl, my

    Poza tym pewne luki w relacji... jak doszło do szarpania się o torebkę?
    jak znaleźli się na ziemi?

    Nie wiem skąd niebezpieczne narzędzie, ale jeśli w czasie kradzieży
    używasz przemocy to jest to rozbój... usiłowanie rozboju w tym przypadku.

    KG

  • 114. Data: 2004-10-31 18:39:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > rozwalilo mnie zeznanie ze noz byl taki sam :) jakis spec chyba.
    > ale dobra......

    To akurat jest dośc proste. Jesli to scyzoryk kieszonkowy, to pomiedzy
    okłądzinami, ostrzem i tymi innymi elementami zostaną mikroślady. Wystarczyu
    porównać z odzieżą domniemanego sparwcy i pokrzywdzonego. Ekspertyza da
    odpowiedź z reguły jednoznaczną, czyna, ze to nowy nóż ze sklepu.

    > Odcisk buta ma tu spore znaczenie, zwlaszca jak oskarzony nie ma alibi,
    > nie potrafi udowodnic ze tych butów w tamtym czasie nie mial na sobie.

    Jesli to miejsce jest publicznie dostępne, to odcisk buta nei jest zadnym
    dowodem, bowiem domniemany sparwca mógł tamtendy przechodzić w innym czasie.

    > ALe jeszcze jedno, jest cos takiego jak moda i wtedy wiele osob kupuje ten
    > sam model, np
    > na gdnaksiej starowce, ta "lepsza" starowka (nie te bzdety z 4 paskami)
    > nosila buty firmy Ecco (jeden model)
    > i co wtedy?

    Nic. Jak pochodzisz kilka godzin w bustach, to na podeszwach już powstaną
    peirwsze indywidualne i nie powtarzalne uszkodzenia, na podstawie ktorych
    biegły stwierdzi, czy to ten but, czy tylko tego samebo typu podeszwa.

  • 115. Data: 2004-10-31 18:43:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > sytacja taka. jestem na rozprawie jako widz (w sadze w Sopocie nie
    > doszukalem sie bramki wykrywajacej metal)
    > w trakcie wyjmuje pistolet i zabijam policjanta (na sali sadowej)
    >
    > jakie dowody?
    > Wszyscy widza, nawet sedzia, trzymam pistolet w lapie, kula ktora trafila
    > w policjanta pochodzi z tego pistoletu.
    > jak bys podwazyl te dowody?

    Przy odrobinie inwencji twórczej: Wysoki sądzie. Ja strzelałem ze straszaka,
    bo się założyłem z kolegami, że da się wnieść pistolet na salę sądową i
    oddać strzał. To ktoś równocześnie oddał drugi strzał z pistoletu z
    tłumikiem. Potem podmieniono broń w zamieszaniu, gdy obecni na sali rzucili
    się na mnie. Broń podmienił na pewno ten policjant, co to zabrał mnie w
    kajdankach z sali i niósł za paskiem mój pistolet. Pewnei szanse przekonania
    sądu en za wielkie, ale próbować się da.

  • 116. Data: 2004-10-31 20:37:49
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 31 Oct 2004 16:19:00 +0100, Przemek R.
    pl> napisał:

> [...]
    > jednego swiadka ktory potrafi 100 % stwierdzic ze to wlasnie on, wiec co
    > jakby nie mial alibi (siedzial w domu, tv ogldal np) to mozna go zamknac

    A co wtedy, gdy od potwierdzenia przez świadków obecności mężczyzny
    wzrostu 170 cm w bluzie z kapturem w pobliżu miejsca zdarzenia zalezy
    zamknięcie łańcucha poszlak wskazujących na oskarżonego? Dowodem wcale nie
    musi być faktyczne rozpoznanie oskarzonego.

> [...]
    > i do tego w sadzie tez sie stosuj, nawet gdy myslisz (BA! jestes pewien)
    > ze to wlasnie on to zrobil, nie ma dowodu,

    Ciekawe czy tak samo będziesz gadał wtedy, gdy to ciebie napadną, a sąd
    uzna, że za słabo się zbirowi przyjrzałeś, żeby ci uwierzyć. A prawo mówi
    także że sąd ma prawo do swobodnej oceny dowodów. A cała dyskusja jest
    właśnie o tym.

    > Inaczej kazdy proces bylby pozbawiony
    > najmniejszego sensu, skoro sad mialby z gory zakladac
    > ze nie majac dowodu prawda jest to co mowi poszkodowana. Bylby to
    > GENIALNY sposob na pozbywanie sie niewygodnych osob.

    NIgdzie tak nie twierdziłem. Cały czas jednak wskazuję, ze przy istnieją
    przypadki, gdy trzeba zaryzykować albo wsadzeniem niewinnego albo
    wypuszczeniem bandyty, bo od oceny jednego dowody może zależeć wynik
    procesu. Ty uwarzasz, że lepiej wypuścić bandytę, a jak on potem kogoś
    zabije to nie twój problem. Ja uważam inaczej. Podpiszmy protoków
    rozbieżności.

    > Jestem pewien ze twoj tok rozumowania ulegl by zmianie gdybys Ty trafil
    > na lawe oskarzonych (np w taki przypadku jak to ktos w tym watku opisal,
    > mordesrtwo ulice dalej).

    MOżliwe. Ale nadal podtrzymuję swoje stanowisko.

> [...]
    > Przy czym pan a nie karany,
    > pracuje, wiec pwenie by dostal cos tam w zawiezseniu.

    No nie powiedziałbym. Jeżeli chociażby dotknął owego niemca to już jest
    rozbuj, jak szarpał za samą torebkę, to możnaby to uznać za kradzież, ale
    to nie jest do końca jasne bo interpretacje są niejednoznaczne.

    > A co z tego zrobiono. napad na tle rabunkowym z uzyciem niebezpiecznego
    > narzedzia.!! brawo!

    Jakie to było narzędzie?

> [...]
    > Pana D zwinieto, dostal 3 lata.
    >
    > Ciekawy jestem jak ty bys to w sadzie ocenil? Na kamerach (jezeli
    > raczylbys zazadac nagran z tamtego okresu)

    Dla mnie jest to usiłowanie rozboju, a ty kopiąc pokrzywdzonego jesteś
    współsprawcą. Co czyni cię stosunkowo mało wiarygodnym sprawozdawcą całego
    zajścia. W takiej sytuacji bez znajomości całego materiału dowodowego nie
    podejmuję się wyrokowania.

    --
    Falkenstein

  • 117. Data: 2004-11-01 12:06:03
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości

    > Powiedz to ustawodawcy.

    Jak tych posłów nie wybierałem. Poprzednich też nie:)
    Niech im mówią to ci co ich wybrali.

    --
    JOHNSON :)

  • 118. Data: 2004-11-01 13:16:48
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 21:18:41 +0200, Przemek R.
    pl> napisał:

    > jezeli pojdzie na policje odrazu po gwalcie to beda slady,nie bedzie
    > sladow, nie bylo oporu,
    > nie bylo oporu watpliwe by byl gwalt. jak po roku czy klku tygodniach
    > idzie
    > to sorry sama jest sobie winna. Widzisz problem w zadrapaniu na twarzy
    > gwalciciela? moim zdaniem jest t chyba naturalnyy odruch przy gwalcie :)

    zwłaszcza, gdy masz nóż na gardle...

    --
    Falkenstein

  • 119. Data: 2004-11-01 17:53:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsgse6aq0mg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > zwłaszcza, gdy masz nóż na gardle...

    Sposobów zgwałcenia nie pozostawiających sińców na ciele ofiary jest tak
    wiele, że przywiązywanie się do wyników tej obdukcji nie ma za wielkiego
    sensu. Oczywiście obdukcja powinna być, ale jak nawet nic nie wykaże, to nie
    znaczy wcale, że nie było gwałtu.

    Co więcej, istnienie jakiś sińców lub innych drobnych śladów z kolei również
    nie przeświadczą o tym, ze miał miejsce faktycznie gwałt. Pomijając fakt, że
    sińce takie mogą powstać przypadkowo podczas zdarzenia, nawet gdy do
    stosunku dochodzi za zgodą obydwu stron, to przecież również mogą to być
    samookaleczenia dokonane celowo, bądź być obrażeniami zupełnie z e
    zdarzeniem nie związanymi.

    Generalnie, to wynik obdukcji powinien być zbieżny z innymi okolicznościami
    zdarzenia. Obiektywnie ustalonymi, ale również z zeznaniami samej
    potencjalnie pokrzywdzonej i ewentualnych świadków.

  • 120. Data: 2004-11-04 08:09:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Poza tym pewne luki w relacji... jak doszło do szarpania się o torebkę?
    > jak znaleźli się na ziemi?

    to byla szassetka. siedzilismy w kilka osob przy stole , patrez a brat sie
    szarpie z bucem, jak podszedlem
    lezeli na ziemi, ale na 1000% go nie udezyl, przyssal sie do jego reki.

    Ja podszedlem do lezacych, i sciagnalem typa, gdybym w tym przypadku
    chcial sila odebrac mu szaszetke
    zrobilbym to bez najmniejszego trudu gdyz oboje z bratem mamy po 190 cm,
    okolo 90 kg, (ja bylem w miare trzezwy)
    a facet chudziutki.

    > Nie wiem skąd niebezpieczne narzędzie, ale jeśli w czasie kradzieży
    > używasz przemocy to jest to rozbój... usiłowanie rozboju w tym
    przypadku.

    problem w tym ze ja nie kradlem, ja sciagalem go, a brat nie podniosl reki
    tyl;ko sie przyssal do jego reki
    i tak na zemi sie znalezli.

    > KG

    P.