  • 91. Data: 2004-10-30 17:15:50
    Temat: Re: POZWY O ODSZKODOWANIA - NIEHUMANITARNE WARUNKI W ARESZTACH
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
    > Jeśli będziesz patrzył przez pryzmat tego co napiszą potem dziennikarze to
    > raczej nie powinieneś być sędzią.
    > Nie wolno ulegać naciskom.

    A to prawda... Tylko dlaczego podejrzewam, że ci co tak głośno krzyczą
    robią to zarówno wtedy gdy "sąd skazał niewinnego" jak i gdy "sąd
    wypuścił zbrodniarza" w zależności od tego co i w którą akurat stronę
    nagłośnią dziennikarze?

    KG

  • 92. Data: 2004-10-30 17:17:25
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
    > Zaskarżam wyrok ...

    w końcu zawsze nadchodzi chwila gdy wyrok jest ostateczny...
    a poczucie krzywdy zostaje

    KG

  • 93. Data: 2004-10-30 17:22:00
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cm0i6f$9rb$5@news.onet.pl:
    > w końcu zawsze nadchodzi chwila gdy wyrok jest ostateczny...
    > a poczucie krzywdy zostaje

    W sądach nie ma sprawiedliwości, lecz tylko prawo. To chyba powszechnie znana
    prawda.

    --
    JOHNSON :)

  • 94. Data: 2004-10-30 17:41:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bungo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli porownujesz warunki w najnowszym areszcie w piotrkowie i warunki
    > "niewinnej osoby" sypiajacej pod mostem to moze tak.
    >
    > Zdecydowana wiekszosc osob opowiada o warunkach, ktorych nigdy nie
    widziala
    > na oczy, zna je tylko z klamliwych przekazow medialnych. w rzeczywistosci
    sa
    > fatalne. wejdz do lazienki i pomieszkaj tam tydzien z jeszcze jedna osoba,
    > to moze zalapiesz co to jest przeludnienie...

    Zajrzyj tam, a nie słuchaj opowieści. Potem pogadamy. Nad zakładem karnym to
    stoi milion różnych dziwnych organizacji i stowarzyszeń. Niechby w tej
    ubikacji śmierdziało, a zaraz jakiś Ruch Odnowy Biologicznej, albo inna
    równie uczynna organizacja by III WS rozpoczynała w mediach.

    Jedyne, czego tym ludziom brakuje, to wolności. Znam i to nie odosobnione
    przypadki, gdy przestępcy specjalnie starali się o dostanei do ZK. Zwłaszcza
    w czasie zimy, bo wówczas bezdomnym najtrudniej przetrwać. I nie z
    opowiadań, tylko z życia.

  • 95. Data: 2004-10-30 18:34:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > skąd???

    z pod monopolowego chociazby :)

    P.

  • 96. Data: 2004-10-30 19:16:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > O ile dobrze pamiętam to się nie spodobało jej chłopakowi.:-)))

    bardzo dobrze pamietasz :)

    P.

  • 97. Data: 2004-10-30 19:18:41
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czyli jeżeli nie ma dowodów, że zgwałcił to znaczy że nie zgwałcił? Czy
    > jeżeli ukradnę samochód, ale nie będzie dowodów, że to ja, to znaczy że
    > nie ukradłem samochodu?

    jezeli pojdzie na policje odrazu po gwalcie to beda slady,nie bedzie
    sladow, nie bylo oporu,
    nie bylo oporu watpliwe by byl gwalt. jak po roku czy klku tygodniach
    idzie
    to sorry sama jest sobie winna. Widzisz problem w zadrapaniu na twarzy
    gwalciciela? moim zdaniem jest t chyba naturalnyy odruch przy gwalcie :)

    P.

  • 98. Data: 2004-10-30 20:06:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsgoxwxlgmg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > A teraz wyobraź sobie ze uniewinniłeś faceta. Facet wychodzi z sądu jako
    > wolny człowiek i tego samego dnia gwałci i morduje 15-letnią dziewczynę.
    > Potrafisz przejść nad tym do porządku dziennego? Po tym gdy tłum i
    > dziennikarze napiętnują cie jako niedouczonego nieudacznika i mordercę?

    Sędzia to nie jasnowidz. Jego zadaniem jest stwierdzenie, czy istnieją
    wystarczające dowody by uznać oskarżonego za winnego. Nie zaś, czy oskarżony
    jest winny. Mała subtelna różnica, a pozwala psychicznie przetrzymać
    kontrowersyjne wyroki.

    W polskiej praktyce ta rola sędziego zostaje zakłócona, bowiem często ułomne
    są działania prokuratorów. Chodzi o to, że z uwagi na konieczność
    zorganizowania pracy prokuratury na rozprawę często przychodzi prokurator,
    który nawet akt sprawy nie przeczytał. No i sędzia musi przejmować w swoje
    ręce inicjatywę.

    Zobaczcie nawet na filmy dotyczące prawa anglosaskiego. Tam sędzia siedzi i
    słucha. To prokurator usiłuje dowieść winę oskarżonego, a obrońca obala
    dowody. Sędzia tylko słucha, co z tego wyniknie.

    No i nie może skazać kogoś tylko dla tego, że istnieje spore
    prawdopodobieństwo, że facet po wyjściu z sądu zamorduje kogoś. To już lekki
    absurd mieć o coś takiego pretensje do sądu. No przecież nie mógł skazać
    mordercy za zabójstwo, zanim morderca je popełnił.

  • 99. Data: 2004-10-30 22:47:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, Johnson wrote:
    [...]
    >+ Szkoda niematerialna to krzywda i należy się za nią nie odszkodowanie, tylko
    >+ zadośćczyenienie.

    Owszem. Zgoda.
    Powiedz to ustawodawcy.
    Na początek proponuję w ustawie o podatku dochodowym ;)
    Trudno znaleźć "zadośćuczynienie" :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 100. Data: 2004-10-30 22:55:50
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 22:06:05 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

> [...]
    > oskarżony
    > jest winny. Mała subtelna różnica, a pozwala psychicznie przetrzymać

    Gdy nie ma dostatecznych dowodów winy - zgadzam się, ale co wówczas, gdy
    wyrok zależy w zasadzie od tego komu dajemy wiarę gdy obaj świadkowie są
    równie wiarygodni? rzut monetą? Raz napisałem dwa uzasadnienia do jednej
    sprawy - skazujące i uniewinniające. I oba zostały ocenione jako dobre, i
    oba by się utrzymały w II instancji. To przy takich sprawach jest problem
    czy lepiej wsadzić niewinnego czy lepiej uwolnić bandytę.

> [...]
    > są działania prokuratorów. Chodzi o to, że z uwagi na konieczność
    > zorganizowania pracy prokuratury na rozprawę często przychodzi

    Przez jakiś czas prokurator. który prowadził postępowanie przygotowawcze
    był z urzędu wyłączony od udziału w sprawie.

    > No i sędzia musi przejmować w swoje ręce inicjatywę.

    W zasadzie nie musi...

    > Zobaczcie nawet na filmy dotyczące prawa anglosaskiego. Tam sędzia
    > siedzi i słucha. To prokurator usiłuje dowieść winę oskarżonego, a
    > obrońca obala
    > dowody. Sędzia tylko słucha, co z tego wyniknie.

    To byłoby fajne. Ale jeszcze nie prędko będzie u nas. na razie cos takiego
    wchodzi w ostatniej noweli kpc.

> [...]
    > skazać
    > mordercy za zabójstwo, zanim morderca je popełnił.

    zalatuje "raportem mniejszości" co?
    Ale problem dotyczy tylko sytuacji gdy zarówno wina jak i niewinnośc jest
    wątpliwa, gdy oba wyroki udałoby się uzasadnić. Wtedy trzeba zdecydować
    czy lepiej aby niewinny siedzia, czy lepiej aby winnych chodził na
    wolności.

    --
    Falkenstein