  • 11. Data: 2011-06-17 17:42:05
    Temat: Re: [PORD] - znak P-21
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 16 Jun 2011 19:22:03 +0200, w <itde3q$lfe$1@news.dialog.net.pl>, Marcin
    Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> napisał(-a):

    > Pytanie brzmi kto ma rację.
    > Przekopałem PORD, ale nie znalazłem tam żadnej informacji o wyższości
    > znaków pionowych nad poziomymi.

    Z 10 lat temu zaparkowałem samochód niezbyt zgodnie z przepisami, podszedłem do
    faceta by sprzedał mi bilet. "Nie mogę, w tym miejscu parkowanie jest
    zabronione" - i poszedł sobie dalej.

  • 12. Data: 2011-06-17 18:56:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > strefa to strefa, parkujesz gdzie chcesz byle zapłacić.

    Na podwórku też? 8-)

    MJ

  • 13. Data: 2011-06-17 18:59:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/17/2011 9:21 AM, Krystian Zaczyk wrote:

    > Nie, parkujesz tylko tam, gdzie nie zabraniają tego inne przepisy (czyli
    > np.

    a dlaczego?
    parkować możesz gdzie chcesz, z tym, że narażasz się na zarobienie
    mandatu z złamanie zakazu jeśli w danym miejscu taki zakaz obowiązuje.
    to obowiązuje niezależnie od istnienia strefy.

    > nie na trawniku, środku jezdni, skrzyżowaniu, przejściu dla pieszych
    > lub "powierzchi wyłączonej" znakiem P-21).

    a co uniemożliwia mi zaparkowanie w tych miejsach?

    > A skąd takie przekonanie? Strefa to *tylko* obszar obowiązywania płatności
    > za postój,

    no.
    wiec stał ten samochód w strefie czy nie stał?

    > a nie zezwolenie na postój wszędzie czy obszar uchylenia innych
    > przepisów dotyczących postoju.

    strefa nie tworzy zadnych zezwoleń na parkowanie ani obowiazku tworzenia
    parkingów.

    Czy w strefie czy po za stefą możesz zaparkować wszedzie tam gdzie ci
    się fizycznie samochód zmieści.

    różnica jest tylko taka, że w strefie należy sie za to zapłata.

  • 14. Data: 2011-06-17 19:03:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/17/2011 1:56 PM, Michal Jankowski wrote:

    > Na podwórku też? 8-)

    Wyjątki od opłat i obszary wyłączone są uchwalane indywidualnie przez
    miasta.
    Co do podwórek i innych prywatnych posesji (żebyś nie musiał płacić za
    parkowanie we własnym garażu) to zapewne oprze się o definicję obszaru
    drogi publicznej, do której to podwórko zapewnie się nie zalicza.

  • 15. Data: 2011-06-17 20:29:06
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]
    > złamanie zakazu jeśli w danym miejscu taki zakaz obowiązuje.
    > to obowiązuje niezależnie od istnienia strefy.

    Właśnie to miałem na myśli. Oprócz mandatu - na blokadę czy
    odholowanie.

    > a co uniemożliwia mi zaparkowanie w tych miejsach?

    Nie pisałem o fizycznym uniemożliwieniu, ale o zakazach PoRD.

    > Czy w strefie czy po za stefą możesz zaparkować wszedzie tam gdzie ci się fizycznie
    > samochód zmieści.

    Oczywiście. Fizycznie można też np. wymuszać pierwszeństwo albo jechać
    po pijaku lub autostradą pod prąd.

    Krystian