  • 1. Data: 2011-06-16 07:47:50
    Temat: ZUS bez przedawnienia?
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    Witam,
    w 2000r zamknęłam działalność gosp. W 2010r zadzwoniła do mnie urzędniczka,
    że nie mają wpłat za 10,11,12 1999r!
    Nęka mnie telefonami, wysłała pismo, wydzwania nawet do mojej obecnej
    księgowej, żeby przyszła i złożyła pismo, że w tamtym okresie nie
    prowadziłam działalności. Ile czasu mam obowiązek przechowywać takie
    dokumenty?

    M.

  • 2. Data: 2011-06-16 08:33:27
    Temat: Re: ZUS bez przedawnienia?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 16-06-2011 09:47, Mini Moda pisze:
> [...]
    > księgowej, żeby przyszła i złożyła pismo, że w tamtym okresie nie
    > prowadziłam działalności. Ile czasu mam obowiązek przechowywać takie

    Poniewaz nie zalapalas sie na przedawnienie 5-letnie, wiec maja 10lat od
    terminu wymagalnosci. Czyli od 10 lub 15 dnia nastepnego miesiaca od
    skladek za miesiac poprzedni.
    Jezeli wczesniej sie nie upomnieli, a telefon dostalas po 10tym (15tym)
    stycznia 2010r. to sprawa w calosci sie przedawnila.

    http://www.zus.pl/files/k0603222.pdf

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-06-16 08:49:27
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości
    news:4df9bfd7$0$2438> Poniewaz nie zalapalas sie na przedawnienie 5-letnie,
> [...]
    > Jezeli wczesniej sie nie upomnieli, a telefon dostalas po 10tym (15tym)
    > stycznia 2010r. to sprawa w calosci sie przedawnila.

    Serdecznie dziękuję za odpowiedź. No, a baba wredna dzwoni i straszy, że jak
    nie złożę oświadczenia to będą dochodzić zaległych składek...
    Normalnie łapy opadają.

    Pozdrawiam

    Magda

  • 4. Data: 2011-06-16 09:20:32
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-16 10:49, Mini Moda pisze:

> [...]
    >
    > Serdecznie dziękuję za odpowiedź. No, a baba wredna dzwoni i straszy, że
    > jak nie złożę oświadczenia to będą dochodzić zaległych składek...

    Jak najszybciej musisz zglosic protest i oswiadczenie o przedawnieniu bo
    oddadza sprawe do komornika.

    Baba dzwoni bo dostanie po dupie ze nie zrobila tego wczesniej. ZUS
    upomina sie z reguly po 6-8 latach czyli 2-3 lata przed przedawnieniem o
    kase razem z odsetkami, przerabialem to z nimi z tym ze ja musialem
    oddac i kase i odsetki.

  • 5. Data: 2011-06-16 11:34:46
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    Użytkownik "Arkady" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > kase razem z odsetkami, przerabialem to z nimi z tym ze ja musialem oddac

    Tylko, że ja nic nie zalegam:)) Niestety nie mogę tego udowodnić, bo
    księgowa prowadząca wtedy księgowość wybyła zagramanicę. Wiem, że powinnam
    to mieć u siebie, ale tak się to potoczyło niefortunnie.
    Gdybym wiedziała, że będą mnie molestować...., gdyby człowiek wiedział, że
    się przewróci, to by się położył, nie.
    Napiszę to oświadczenie i niech się odstosunkują. Ale krew zalewa na ich
    brakoróbstwo i bezprawie.

    Pozdrawiam

    Magda

  • 6. Data: 2011-06-16 20:06:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    elephanto wrote:

> [...]
    > Jezeli wczesniej sie nie upomnieli, a telefon dostalas po 10tym
    > (15tym) stycznia 2010r. to sprawa w calosci sie przedawnila.

    czy telefon do tego wystarczy? imho nie.