    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [PORD] - znak P-21
    Date: Fri, 17 Jun 2011 13:59:34 -0500

    On 6/17/2011 9:21 AM, Krystian Zaczyk wrote:

    > Nie, parkujesz tylko tam, gdzie nie zabraniają tego inne przepisy (czyli
    > np.

    a dlaczego?
    parkować możesz gdzie chcesz, z tym, że narażasz się na zarobienie
    mandatu z złamanie zakazu jeśli w danym miejscu taki zakaz obowiązuje.
    to obowiązuje niezależnie od istnienia strefy.

    > nie na trawniku, środku jezdni, skrzyżowaniu, przejściu dla pieszych
    > lub "powierzchi wyłączonej" znakiem P-21).

    a co uniemożliwia mi zaparkowanie w tych miejsach?

    > A skąd takie przekonanie? Strefa to *tylko* obszar obowiązywania płatności
    > za postój,

    no.
    wiec stał ten samochód w strefie czy nie stał?

    > a nie zezwolenie na postój wszędzie czy obszar uchylenia innych
    > przepisów dotyczących postoju.

    strefa nie tworzy zadnych zezwoleń na parkowanie ani obowiazku tworzenia
    parkingów.

    Czy w strefie czy po za stefą możesz zaparkować wszedzie tam gdzie ci
    się fizycznie samochód zmieści.

    różnica jest tylko taka, że w strefie należy sie za to zapłata.