  • 41. Data: 2009-11-10 11:05:24
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: GK <g...@g...pl>

    mvoicem pisze:

    > Standardowe skrzyżowanie o dwóch pasach ruchu nie jest skrzyżowaniem o
    > ruchu okrężnym. Więc raz - panują na nim inne reguły, dwa - pasy mają w
    > przybliżeniu proste.
    >
    > Przecież będąc na wewn. pasie ronda, samochód który masz przepuścić
    > masz mniej więcej za zagłówkiem tylnego siedzenia, często lewego.
    >
    > p. m.

    No i tu jest pies pogrzebany. Skoro auta nie były równolegle, to znaczy,
    że auto na pasie zewnętrznym jechało szybciej niż to na wewnętrznym. A
    jeśli tak, to kierowca złamał przepis mówiący o zakazie wyprzedzania z
    prawej na nieoznaczonych dwóch pasach ruchu. Co nie zmienia faktu, że
    jadący po wewnętrznym nie zachował ostrożności.
    Według mnie mandat należy się obu kierującym. Jednemu za wyprzedzanie po
    zewnętrznym, drugiemu za spowodowanie kolizji.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 42. Data: 2009-11-10 11:14:21
    Od: qnick <r...@o...pl>

    Przemysław Bernat pisze:

    > A mój wniosek jest taki, że w Radomiu nikt nie potrafi jeździć po rondach,
    > bo radomscy instruktorzy i egzaminatorzy to debile. Oni uczą, że jak się ma
    > zamiar z ronda wyjechać drugim zjazdem, to jest to skręt w lewo i atakują
    > rondo kręcąc na wjeździe kierownicą w prawo i walcząc z wyłączającym się
    > kierunkowskazem w lewo.

    W Radomiu na rondzie "warszawskim" winna by była 2 bo tam są pasy
    wymalowane w kratkę i 1 zmieniałaby pas ruchu.

  • 43. Data: 2009-11-10 11:14:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

  • 44. Data: 2009-11-10 11:17:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wolno mu tak jeździć. Nigdzie w przepisach nie ma o obowiązku jazdy
    > inaczej.

    a czy ktos pisze ze nie wolno?
    nie
    ale taka jazda jest objawem pizdowatosci furmana, ktory nie radzi sobie z
    pokonaniem ronda tak jak to nalezy zrobic poprawnie

  • 45. Data: 2009-11-10 11:18:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

    > sprawca byl 1 ale dobrze ze 2 dostanie w dupe?
    > czego go to nauczy?

    nauczy poprawnego zajmowania pasa przed rondem i jazdy po rondzie

  • 46. Data: 2009-11-10 11:19:46
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Na przyklad takie, ze jesli sa wyznaczone pasy ruchu, to jadacy prawym
    > pasem moze wyprzedzac jadacego lewym pasem, a jesli pasy nie sa
    > wyznaczone, to wyprzedzanie z prawej jest zabronione.

    A skąd ta pewność, że 2-niebieski wyprzedzał? Może 1-czerwony
    wyprzedzał, tylko mało skutecznie?

    D.

  • 47. Data: 2009-11-10 11:21:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Wcale nie musiał wyprzedzać.

    z kilku powodow, bardzo malo prawdopodobne jest to, ze tego nie robil

  • 48. Data: 2009-11-10 11:21:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.11.2009 12:05), GK wrote:

> [...]
    > Według mnie mandat należy się obu kierującym. Jednemu za wyprzedzanie po
    > zewnętrznym, drugiemu za spowodowanie kolizji.

    Wcale nie musiał wyprzedzać. Ten na wewn mógł np. zwolnić, poza tym
    jeżeli zmieniasz pas ruchu, to możesz się stuknąć z tym który jedzie na
    sąsiednim pasie nawet jeżeli jedziecie z tą samą prędkością.

    p. m.

  • 49. Data: 2009-11-10 11:47:17
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > ale taka jazda jest objawem pizdowatosci furmana, ktory nie radzi sobie z
    > pokonaniem ronda tak jak to nalezy zrobic poprawnie

    W Irlandii są lepsze przepisy odnośnie jazdy na rondzie. Po przełożeniu tego
    na ruch prawostronny wygląda to tak, że skręcajac z ronda w lewo lub
    zawracając jedzie się po pasie wewnętrznym i przed wjechaniem na rondo
    włącza się lewy kierunkowskaz. jadaćna wprost lub w prawo zajmuje się
    zewnętrzny pas i daje kierunkowskaz w prawo (lub nie daje jadąc prosto).
    Oczywiście przed samym zjazdem z ronda (po minięciu wcześniejszego zjazdu)
    włączamy prawy kierunkowskaz.
    I to jest bardzo dobre rozwiązanie.

    Pozdrawiam Przemek

  • 50. Data: 2009-11-10 12:24:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:hdbjs8$npj$1@news.onet.pl...

    > I to jest bardzo dobre rozwiązanie.

    bardzo dobrym rozwiazaniem jak dla mnie sa ronda turbinowe, wtedy nie ma
    watpliwosci, gdzie kto moze jechac