  • 31. Data: 2009-11-10 09:09:35
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hda0kd$gj2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    w sumie tez obstawialem 1 opierajac sie na przepisach, ale nie na wlasnych
    przemysleniach, tak wiec ciesze sie ze winnym kolizji zostal uznany koles nr
    2, moze to go nauczy jezdzic :)

  • 32. Data: 2009-11-10 09:11:18
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Pojazd numer 2, który pojechał w lewo z pasa prawego.
    >

    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek

    winny jest niebieski-
    bo ustąpił wpierw pierwszeństwa i wjechał na rondo drugi a potem dogonił
    czerwonego i nie zachował bezpiecznej odległosci doprowadzając do zderzenia

  • 33. Data: 2009-11-10 09:12:55
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Michal Jankowski pisze:

    > Na rysunku nie widze wyznaczonych pasow ruchu.

    I jakie to ma znaczenie?

    Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
    Art.2
    7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony
    znakami drogowymi,

  • 34. Data: 2009-11-10 09:14:07
    Od: GK <g...@g...pl>

    news.gazeta.pl pisze:
> [...]
    13839

    090211/POWIAT0206/99895490

    > Ciała dał samochód nr 2 i jego jest wina.
    > W tym przypadku, z prawego pasa jedziemy prosto lub w prawo, z lewego
    > pasa jedziemy prostu lub w lewo (i równiez zawracamy). Tyle.
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    A po czym to wnioskujesz? Mógł jechać gdzie chce.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 35. Data: 2009-11-10 09:18:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    wombi <w...@u...to.onet.eu> writes:

    > I jakie to ma znaczenie?

    Na przyklad takie, ze jesli sa wyznaczone pasy ruchu, to jadacy prawym
    pasem moze wyprzedzac jadacego lewym pasem, a jesli pasy nie sa
    wyznaczone, to wyprzedzanie z prawej jest zabronione.

    MJ

  • 36. Data: 2009-11-10 09:30:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    boropi pisze:

> [...]
    > powinien wiecej nie wypowiadać się publicznie bo później efektem są takie
    > stłuczki.
    > Pamiętam jak kiedyś w mieście Ostrów Wlkp o mało co zostałbym potącony na
    > przejściu przy rondzie.
    > Jechało sobie auto rondem (chyba 2 pasmowe, już nie pamiętam) z włączonym
    > kierunkowskazem lewym, w pewnym momencie kierowca wyłączył kierunek i
    > zjeżdza z ronda.
    > Potem zacząłem zwracać tam uwagę na to jak tam jeżdzą i okazało się, że w
    > ten sposób jeździła zdecydowana większość. Po prostu tak ich tam uczono w

    Dyskutowaliśmy o tym kiedyś i wyszło na to, że po prostu w naszych
    przepisach jest jeden wielki bałagan.... Kolega mieszkający w Niemczech
    od wielu lat stwierdził jasno - tam nie ma takich problemów, bo jest
    jasno napisane kiedy należy, a kiedy nie używać kierunkowskazów. Nie ma
    iluś tam interpretacji. Sam pamiętam, jak się kiedyś przygotowywałem do
    egzaminu, na 2 testach były 2 podobne skrzyżowania i w zależności od
    testu były 2 sprzeczne odpowiedzi. Po dopytaniu prowadzącego co z tym
    zrobić, odpowiedział, zapamiętać, bo to są 2 interpretacje, sprzeczne ze
    sobą, ale obowiązujące. No ale w życiu jak postąpić. Odpowiedź była
    taka, nie przejmować się - w naszej okolicy nie ma takich skrzyżowań.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 37. Data: 2009-11-10 09:53:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > To po co jest wewnętrzny pas ?

    Do jeżdżenia nim, ale nie do ku*wy nędzy dookoła. Człek
    spokojnie dobija do lewego by ułatwić innym pokonywanie ronda, a
    tu piz*uś glancuś se rundę dookoła ronda zewnętrznym robi nomen
    omen uniemożliwiając na całym obwodzie zjechanie z ronda.

    6008

  • 38. Data: 2009-11-10 10:40:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > do lewego by ułatwić innym pokonywanie ronda, a tu piz*uś glancuś se rundę
    > dookoła ronda zewnętrznym robi nomen omen uniemożliwiając na całym

    dokladnie tak, nic dodac nic ujac

  • 39. Data: 2009-11-10 11:01:38
    Od: GK <g...@g...pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w
    > wiadomości news:hdbd64$230$1@inews.gazeta.pl...

    > dokladnie tak, nic dodac nic ujac

    Wolno mu tak jeździć. Nigdzie w przepisach nie ma o obowiązku jazdy inaczej.

  • 40. Data: 2009-11-10 11:03:44
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message news:hdbaqu$mgd$1@news.task.gda.pl...
    > w sumie tez obstawialem 1 opierajac sie na przepisach, ale nie na wlasnych
    > przemysleniach, tak wiec ciesze sie ze winnym kolizji zostal uznany koles nr
    > 2, moze to go nauczy jezdzic :)

    i to sa wlasnie polskie przepisy i mentalnosc na drogach (z naciskiem na
    debilne i niepotrzebnie skomplikowane wymysly ustawodawcow)

    btw.
    sprawca byl 1 ale dobrze ze 2 dostanie w dupe?
    czego go to nauczy?