  • 11. Data: 2006-05-21 19:26:26
    Temat: Re: [PORD] Jazda na rolkach
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > czy rolki należy uznawać za pojazd, czy za obuwie.
    Jeśli dla ciebie jest to obuwie, to pewnie rower, to nie pojazd, tylko
    rodzaj krzesła do siedzenia.

    > doszedłeś do tego, czym jest droga.
    Nie 'doszedłem'. Tak ustanowiono w PoRD.

    >to musi być środek transportu przeznaczony/dostosowany do ruchu po drogach.
    Znów PoRD. Jest to środek transportu (podobnie jak rower) i jest
    przeznaczony do ruchu po drodze np. po chodniku, który jest drogą.

    > A przeznaczenie/dostosowanie do ruchu po drogach
    >wymaga spełnienia paru wymaganych przez przepisy warunków technicznych,
    A jakie "warunki techniczne" spełnia pieszy ? Wszak porusza się po
    drodze. Podasz odpowiednie przepisy ? Nie potrafisz ? To podobnie jak
    z twoja rewelacją: "ośrodek ma obowiązek złożyć donos staroście"

    >(jeżeli pieszy to chodnik)
    Nie pojąłeś - odniosłem się do twego objawienia: "człowiek w rolkach
    jest tylko takim szybkim pieszym"

    --
    Artur Golański

  • 12. Data: 2006-05-21 20:53:19
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A ty, dzieciaku, wracaj do szkoły nauczyć się czytać i pisać.
    > Ustawa to ustawa a uchwała to uchwała. To są dwie bardzo różne rzeczy.

    przepraszam, racja, chodzilo o uchwale

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)go2(kropka)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13!

  • 13. Data: 2006-05-22 06:58:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > Tyle, że w takim wypadku rolki nie mają szansy
    >spełnić warunków zawartych w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA INFRASTRUKTURY z
    >dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz
    >zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
    A co powiesz nt. taczki ? A wózek, taki do przewożenia towaru lub
    wózek do wożenia dziecka ? Nie wspomnę o maszynach rolniczych.
    Nie mają prawa się one poruszać po drogach, czy też spełniają warunki
    techiczne z rozporządzenia ?

    > Tak więc przy ścisłym zastosowaniu prawa nie wolno na
    >rolkach jeździć ani po jezdniach, ani po chodnikach.
    Zbyt daleko idący wniosek oparty raczej o nadinterpretację prawa.

    > Ale to nie znaczy, że jeśli zacznie szaleć po chodnikach,
    Co prawnie oznacza 'szaleć' ? Czy pieszy też może 'szaleć' ?

    --
    Artur Golański

  • 14. Data: 2006-05-22 06:58:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Sarpedon <f...@t...cy> napisał:

    >przepraszam, racja, chodzilo o uchwale
    Nie przejmuj się, kazdy może cos przeoczyć. Natomiast TEN, który
    "podniósł komień i rzucił" wcale nie jest bez grzechu-pisze jeszcze
    gorsze rzeczy, ale innych wysyła do piaskownicy lub szkoły.

    --
    Artur Golański

  • 15. Data: 2006-05-22 07:05:39
    Od: d...@w...sobie.to

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> wrote:

> [...]
    > wózek do wożenia dziecka ? Nie wspomnę o maszynach rolniczych.
    > Nie mają prawa się one poruszać po drogach, czy też spełniają warunki

    Z ciekawosci zapytam - a jakie maszyny rolncze poruszajace sie
    po drogach nie spelniaja? WIdzialem sporo maszyn i jak siegam
    pamiecia, to sobie takiej nie przypominam :(

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    20. Bring in potential "new" roommates from around campus. Give them

  • 16. Data: 2006-05-22 08:22:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    d...@w...sobie.to napisał:

    >WIdzialem sporo maszyn i jak siegam
    >pamiecia, to sobie takiej nie przypominam :(
    Niedawno widzałem kombaj (chyba do zbioru buraków lub ziemniaków)
    ciągnięty za ciągnikiem rolniczym. Często widzę maszyny budowlane
    także ciagnięte, przez ciągniki np. betoniarki czy tzw. windy.
    Oczywiście to na marginesie, bo nie jest to temat główny - rolki.

    --
    Artur Golański

  • 17. Data: 2006-05-22 11:47:34
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Artur Golanski wrote:
    > Jeśli dla ciebie jest to obuwie, to pewnie rower, to nie pojazd, tylko
    > rodzaj krzesła do siedzenia.

    Warunki techniczne pojazdu pod tytułem "rower" są dość dokładnie opisane
    w przepisach.

    > Nie 'doszedłem'. Tak ustanowiono w PoRD.

    To jeszcze poszukaj sobie znaczenia słowa "sarkazm" - przyda ci się.

    > Znów PoRD. Jest to środek transportu (podobnie jak rower) i jest
    > przeznaczony do ruchu po drodze np. po chodniku, który jest drogą.

    To łyżwy to dla ciebie też środek transportu? I buty?

    > A jakie "warunki techniczne" spełnia pieszy ? Wszak porusza się po
    > drodze. Podasz odpowiednie przepisy ? Nie potrafisz ? To podobnie jak
    > z twoja rewelacją: "ośrodek ma obowiązek złożyć donos staroście"

    A gdzie jest napisane, że pieszy ma być dostosowany do
    poruszania się po drodze?

    To pojazd ma być dostosowany lub przeznaczony do poruszania się po
    drodze. A nie pieszy.

    > Nie pojąłeś - odniosłem się do twego objawienia: "człowiek w rolkach
    > jest tylko takim szybkim pieszym"

    Bo jest. Podobnie jak człowiek na wózku inwalidzkim. Tylko ten drugi
    przypadek zdążył już trafić do szczegółowego zapisu, a rolki jeszcze nie.

  • 18. Data: 2006-05-22 11:48:58
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Artur Golanski wrote:

    > Nie przejmuj się, kazdy może cos przeoczyć. Natomiast TEN, który
    > "podniósł komień i rzucił" wcale nie jest bez grzechu-pisze jeszcze
    > gorsze rzeczy, ale innych wysyła do piaskownicy lub szkoły.

    Może wazelinki?

  • 19. Data: 2006-05-22 11:59:31
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Artur Golanski wrote:

> [...]
    > wózek do wożenia dziecka ? Nie wspomnę o maszynach rolniczych.
    > Nie mają prawa się one poruszać po drogach, czy też spełniają warunki

    Bredzisz. Wózki podpadają pod pieszego (poszukaj sobie w ustawie
    definicji pieszego).

    Co do maszyn rolniczych, to zapoznaj się z definicjami ciągników
    rolniczych oraz pojazdów wolnobieżnych a także z Art. 71 oraz 66 PORD.

    [ciach]

    > Co prawnie oznacza 'szaleć' ? Czy pieszy też może 'szaleć' ?

    Ogólnie - nie wolno stwarzać zagrożenia.

    Czyli np. jak będziesz pędził chodnikiem wpadając na innych - mandat w
    ramach PoRD możesz dostać.

  • 20. Data: 2006-05-22 15:42:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none> napisał:

    >Bredzisz.
    A to typowy twój zwrot i kwestia czasu kiedy i komu..

    >Wózki podpadają pod pieszego
    Sam podpadasz. Dałem jedynie przykład, że m.in wózek może poruszać sie
    po drodze (także piszy), bez obowiązku spełnienia warunków zawartych w
    rozp., a o którym Robert wspomniał.

    > mandat w ramach PoRD możesz dostać.
    Dla twej wiedzy mandaty nakłada się w oporciu o KW, a nie PoRD.

    >Co do maszyn rolniczych, to zapoznaj się z definicjami ciągników
    >rolniczych oraz pojazdów wolnobieżnych a także z Art. 71 oraz 66 PORD.
    Znów nie pojmujesz. Nie rozróżniasz pojazdu silnikowego od maszyny, a
    także "przeznaczony" od "przystosowany".

    >A gdzie jest napisane, że pieszy ma być dostosowany
    J.w. Nigdzie (i na to zwaracm uwagę), a jednak się porusza o drodze.

    >To pojazd ma być dostosowany lub przeznaczony do poruszania się
    A rolki są środkiem transportu przeznaczonym do poruszania się po
    drodze, czyli są pojazdem.

    > "człowiek w rolkach jest tylko takim szybkim pieszym"
    Bo jest. Podobnie jak człowiek na wózku inwalidzkim.
    To, że człowieka na wózku inwalidzkim przepisy traktują jako pieszego,
    wcale nie oznacza, że jego wózek nie jest pojazdem. Podobnie jest z
    rolkami. Same w sobie są pojazdem. Nie rozważamy przecież jak
    traktowany jest człowiek poruszający sie na rolkach. Nie udowadniamy
    czy to pieszy czy 'rolkach'. Piszemy o rolkach. Już jasne ?

    --
    Artur Golański