    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [PORD] Jazda na rolkach
    Date: Mon, 22 May 2006 17:42:09 +0200

    Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none> napisał:

    >Bredzisz.
    A to typowy twój zwrot i kwestia czasu kiedy i komu..

    >Wózki podpadają pod pieszego
    Sam podpadasz. Dałem jedynie przykład, że m.in wózek może poruszać sie
    po drodze (także piszy), bez obowiązku spełnienia warunków zawartych w
    rozp., a o którym Robert wspomniał.

    > mandat w ramach PoRD możesz dostać.
    Dla twej wiedzy mandaty nakłada się w oporciu o KW, a nie PoRD.

    >Co do maszyn rolniczych, to zapoznaj się z definicjami ciągników
    >rolniczych oraz pojazdów wolnobieżnych a także z Art. 71 oraz 66 PORD.
    Znów nie pojmujesz. Nie rozróżniasz pojazdu silnikowego od maszyny, a
    także "przeznaczony" od "przystosowany".

    >A gdzie jest napisane, że pieszy ma być dostosowany
    J.w. Nigdzie (i na to zwaracm uwagę), a jednak się porusza o drodze.

    >To pojazd ma być dostosowany lub przeznaczony do poruszania się
    A rolki są środkiem transportu przeznaczonym do poruszania się po
    drodze, czyli są pojazdem.

    > "człowiek w rolkach jest tylko takim szybkim pieszym"
    Bo jest. Podobnie jak człowiek na wózku inwalidzkim.
    To, że człowieka na wózku inwalidzkim przepisy traktują jako pieszego,
    wcale nie oznacza, że jego wózek nie jest pojazdem. Podobnie jest z
    rolkami. Same w sobie są pojazdem. Nie rozważamy przecież jak
    traktowany jest człowiek poruszający sie na rolkach. Nie udowadniamy
    czy to pieszy czy 'rolkach'. Piszemy o rolkach. Już jasne ?

    --
    Artur Golański