  • 1. Data: 2003-03-07 10:33:30
    Temat: PKP - próba wyłudzenia?
    Od: "Marq" <M...@P...Fm>

    Witam!

    Studiuje zaocznie na WSZiM od 2002 r.Jak każdy posiadałem
    swoją legitymacje studencką, w niedziele będąc na uczelni podbiłem ją
    w dziaknacie. W środke kupiłem bilet studecki na pociąg InterCity do
    Warszawy
    i udałem się w podróż. I tu się zaczeły problemy.Ponieważ kontrolerzy
    zakwesionowali moją legitymację stwierdzając że jest w nieprawidłowy
    sposób wystawiona. Tylko zanim do tego doszło zostałem potraktowany jak
    złodziej i fałszerz. Zrobilem nie ziemska awanture tam ponieważ jestem
    studentem
    i mialem ja podbita kilka dni wczesniej w dziekanacie. Po nie ziemskich
    awanturach gdzie kanary chcialy zatrzymywac pociag i wzywac policje
    spasowalem poniewaz nie chcialem byc dodatkowymi kosztami obciazany.
    Wziełem pokwitowanie za odbiór legitymacji, ale z z ich argumentami się nie
    zgadzałęm, na pokwitowaniu dodałem swój komewntarz
    "Uwarzam iż dokument został zabrany bezprawnie"
    , za ten komentarz to koleś chciał mnie dosłownie wyrzucić z pociągu.
    Do tego dostałem wezwanie do zapłaty plus kara prawie 150zł.
    Wracając z Warszawy na drugi dzień musiałem kupić pełen bilet 100% ponieważ
    nie posiadałem dokumentu uprawniającego mnie do przejazdu na znieżce czyli
    30zł wiecej.
    I w zwiazku z tym mam pytanie co mam zrobić by nie zapłacić wezwania
    dostać zwrot za nadpłacony bilet i napsuć maksymalnie krwi PKP i kanarą
    ponieważ ich
    zachowanie pozostawiało wiele do życzenia, mnie rozwscieczyli nieziemsko,
    zwłaszcze tym że mnie potraktowalli jako naciągacza?
    Jesli możecie mi pomóc to prosiłbym o wszelkie wskazówki.
    Z góry bardzo dziekuje
    Marek

  • 2. Data: 2003-03-07 10:42:31
    Temat: Re: PKP - próba wyłudzenia?
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > i udałem się w podróż. I tu się zaczeły problemy.Ponieważ kontrolerzy
    > zakwesionowali moją legitymację stwierdzając że jest w nieprawidłowy
    > sposób wystawiona. Tylko zanim do tego doszło zostałem potraktowany jak

    Po co przyjmowales ten mandat skoro wszystko bylo OK ?????????
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 3. Data: 2003-03-07 10:45:55
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marq" <M...@P...Fm> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    >Po nie ziemskich
    > awanturach gdzie kanary chcialy zatrzymywac pociag i wzywac policje
    > spasowalem poniewaz nie chcialem byc dodatkowymi kosztami obciazany.

    A kto powiedział, że byłbyś obciążony dodatkowymi kosztami? Jeśli z Twojej
    strony było wszystko OK, trzeba było poczekać na zatrzymanie pociągu i
    wezwanie policji. Kontrolerzy dostaliby po łapach

    --
    Gregory - Poznaniak
    Pyrlandczyk z krwi i kości

    A to Kreska: www.galeria.animal.pl/pokaz.php?id=4187

  • 4. Data: 2003-03-07 10:59:07
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Gregory - Poznaniak" <g...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > strony było wszystko OK, trzeba było poczekać na zatrzymanie pociągu i
    > wezwanie policji. Kontrolerzy dostaliby po łapach

    Kontroler w przypadku podejrzenia, że dokument może być podrobiony, ma prawo
    ci go zatrzymać za pokwitowaniem. Po zatrzymaniu musi go odesłać do
    wystawcy, czyli pewnie dziekanat.
    Z tym pokwitowaniem (tak myślę, nie sprawdzałem) masz prawo kupić dalej
    bilet z ulgą.
    Z decyzjami kontrolera w pociągu, trzeba się było zgadzać, mandatu nie
    przyjmowąc, a potem wszystko spokojnie wyjaśniać.
    Zauważyłem taką rzecz. Im bardziej się rzucasz tym bardzie dostajesz. Jakbyś
    siedział spokojnie to sądzę, że wszystko byłoby inaczej. Kontroler też
    człowiek i chyba trochę lepiej zna przepisy niż ty, a jak mu zacząłeś
    wrzucać to się wkurzył.

  • 5. Data: 2003-03-07 11:34:24
    Od: "Marq" <M...@P...Fm>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > siedział spokojnie to sądzę, że wszystko byłoby inaczej. Kontroler też
    > człowiek i chyba trochę lepiej zna przepisy niż ty, a jak mu zacząłeś

    Wiec tyle że oni odrazu do mandatu to jest raz a dwa rzucali się do tego że
    nie ma cigłości pieczątek bo niby mają być semesteami wbijane - wczesniej
    nie jeździłem i nie miałem potrzeby ich wbijania i do tego sie przyczepili.A
    co do tego mandatu to ja nie mam zielonego pojęcia o przepisach w tym
    przypadku, i szczerze powiedziawszy nie mialem nawet pojecia o tym że moge
    nie przyjac wezwania do zaplaty, ale na jedno wychodzi z mandatem .Poprostu
    z mojej strony wygladalo to ze jest wszystko dobrze.I mam pytanie co teraz
    dalej zrobic pisac odwołanie?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2003-03-07 11:47:22
    Od: "Paweł z Wałbrzycha" <p...@o...pl>

> [...]
    > zwłaszcze tym że mnie potraktowalli jako naciągacza?
    > Jesli możecie mi pomóc to prosiłbym o wszelkie wskazówki.

    Czesc,

    Pisze, bo juz nie moge patrzec na te glupoty co Ci wypisuja.

    Odwolanie piszesz pod adres PKP w Gnieżnia, taki pewni masz podany na
    mandacie i to chyba w zakreslonym terminie.

    Pojdz do swojego dziekanatu i popros o jakies poswiadczenie, ze sie tam
    uczysz i w ogole, ze legitymacje masz i ze Ci ja podbijali na zadanie.
    Wyslij to poswiadczenie jako zalacznik do odwolania.

    Jesli Ci takiego zaswiadczenia nie dadza, to napisz odwolanie bez niego i
    wystap do PKP o zwrot legitymacji w celu poswiadczenia przez dziekanat, ze
    to oni Ci ja podbili.

    Chodzi w sumie o to, zeby dziekanat przyznal, ze jestes studentem, posiadasz
    legitymacje i ze ja podbiles U NICH. I pamietaj, ze to PKP musi wykazac, ze
    sfalszowales pieczatke. A co do ciaglosci pieczatek, to masz prawo do
    podbijania legitymacji, a nie obowiazek.

    Pozdrawiam,

    To powinno zakonczyc sprawe.

  • 7. Data: 2003-03-07 12:06:04
    Od: "Marq" <M...@P...Fm>

    Dzięki bardzo
    Paweł

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2003-03-07 12:15:23
    Od: "Tigre" <t...@t...pl>

    Oto Polska Wlasnie
    To samo zauwazylem w przypadku policji.
    Im bardziej sie rzucasz i walczysz o swoje prawa to tym bardziej Ci
    dopier.... a im grzeczniej tym wieksza szansa ze skonczy sie na dowidzenia.
    Jak ja probowalem walczyc o swoje prawa po przejsciu w niedozwolonym
    miejsu skonczylo sie na 200PLN!!!!! i grozba ze jak nie przestane to mnie
    zamkna
    na 48h bo nie mam dowodu przy sobie.
    A jak chcieli mi zabrac dowod. rejestr. za lysawe opony (to akurat byla
    kwestia
    sporna i moglem sie klucic) to lasilem sie jak pies i opowiadalem ze nie mam
    pracy,
    pieniedzy i kiepsko w domu.
    Puscili bez niczego.
    Nie powinno tak byc, ale jak chce sie czlowiek nie denerwowac to niech robi
    slodkie
    oczka i lize dupe, niestety
    Pozdrawiam
    Tigre

  • 9. Data: 2003-03-07 12:52:30
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tigre" <t...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > pieniedzy i kiepsko w domu.
    > Puscili bez niczego.
    > Nie powinno tak byc, ale jak chce sie czlowiek nie denerwowac to niech

    To nie oto chodzi. Dlaczego mi się nie zdarza mieć przejść, ani z
    policjantami, ani z kontrolerami.
    Wiele razy trafiała mi sie kontrola drogowa i nigdy mi sie nie zdarzało,
    żeby policjant sie nie przedstawił i nie był uprzejmy.

    Ty spotykasz w ciągu dnia jednego gliniarza, on w ciągu dnia takich rozmów
    ma kilkadziesiąt.
    Kto jest bardziej narażony na to, że pierwszy zacznie obrywać. Ja się nie
    dziwię, że po którymś tam razie nerwy mu puszczają.
    Jak zaczniesz grzecznie, to on też będzie się zachowywał inaczej, bo on się
    spodziewał, że znowu na niego wyskoczą, a tu miła niespodzianka.
    Też mi kiedyś konduktor w pociągu zarzucił, że mam podrobioną legitymację,
    bo pieczątka była niewyraźna.
    Odpowiedzialem mu, że jeżeli ma wątpliwości, to ma prawo zatrzymać
    legitymację do sprawdzenia.
    Popatrzył i oddał.
    I my będziemy milsi dla nich, tym oni dla nas.
    Z drugiej strony nie pozwalam sobie na jeżdżenie po mnie.
    Jak ktoś się wydziera, to mówię mu krótko, że przekracza dozwoloną
    uprzejmość, po czym zaczynam rozmawiać z jego szefem.
    W ten sposób jeden facet już robotę stracił.

  • 10. Data: 2003-03-07 12:56:07
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    07 mar 2003 o 11:59 GMT
    KK
    > Kontroler w przypadku podejrzenia, że dokument może być podrobiony, ma prawo
    > ci go zatrzymać za pokwitowaniem. Po zatrzymaniu musi go odesłać do
    > wystawcy, czyli pewnie dziekanat.

    Mylisz się. Przesłać musi do prokuratora lub Policij, wystawcę dokumentu
    jedynie się informuje o zaistaniłym fakcie. Art. 33a, punkt (ustęp?) 4c,
    Ustawa Prawo Przewozowe.

    > Z decyzjami kontrolera w pociągu, trzeba się było zgadzać, mandatu nie
    > przyjmowąc, a potem wszystko spokojnie wyjaśniać.

    To nie jest mandat. Kontrolerzy PKP nie mają uprawnień do nakładania
    takowych. To jest wezwanie do zapłaty, AFAIR.

> [...]
    > siedział spokojnie to sądzę, że wszystko byłoby inaczej. Kontroler też
    > człowiek i chyba trochę lepiej zna przepisy niż ty, a jak mu zacząłeś

    Tia, akurat, lepiej zna przepisy. Sam ze swoich doświadczeń pamiętam kilka
    sytuacji, że żebym coś załatwił na kolei musiałem wyjąć SRJP i palcem
    pokazać konduktorowi przepis którego on nie znał. :/

    Pozdr

    Czarek Gorzeński