  • 11. Data: 2003-03-07 12:59:50
    Temat: Re: PKP - próba wyłudzenia?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    07 mar 2003 o 12:47 GMT
    Paweł z Wałbrzycha
    > Pisze, bo juz nie moge patrzec na te glupoty co Ci wypisuja.

    Tnij cytaty!

    > Jesli Ci takiego zaswiadczenia nie dadza, to napisz odwolanie bez niego i
    > wystap do PKP o zwrot legitymacji w celu poswiadczenia przez dziekanat, ze
    > to oni Ci ja podbili.

    PKP nie może zwrócić tej legitymacji. Ma obowiązek przekazać ją prokuratorowi
    bądź Policji.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 12. Data: 2003-03-07 13:15:35
    Od: "Marq" <M...@P...Fm>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości
    > 07 mar 2003 o 11:59 GMT
    > KK
    >
    > Mylisz się. Przesłać musi do prokuratora lub Policij, wystawcę dokumentu
    > jedynie się informuje o zaistaniłym fakcie. Art. 33a, punkt (ustęp?) 4c,
    > Ustawa Prawo Przewozowe.

    Wg kanara do dziekanatu mają odesłać moją legitymacje na pokwitowaniu mam w
    powodzie zatrzymacia wpisane " Nieprawidłowo wystawiona P........." - tyle
    ze tego ostatniego wyrazu nie jestem wstanie rozczytac
    coś ala Prolongete czy coś takiego.

    Tu jest Art33a, 4c
    4. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:
    c) w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument
    uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem i przesłać go do
    wystawcy."

    tyle ze co moge zrobic kanarowi lub pkp jak sie pomylił a wiem że tak jest
    bo mi ją dziekanat podbijał w niedziele i odbierając ją słyszałem że jest
    ważna do pażdziernika 2003. Chyba ze mają racje co do tych ciągłości
    pieczątek ale to już nie mój błąd bo ja jej nie wystawiam.

    > Tia, akurat, lepiej zna przepisy. Sam ze swoich doświadczeń pamiętam kilka
    > sytuacji, że żebym coś załatwił na kolei musiałem wyjąć SRJP i palcem
    > pokazać konduktorowi przepis którego on nie znał. :/

    Też mi sie wydawało że nie znał przepisów ale ja ich też nie znałem :(

    Pozdrawiam
    Marek

  • 13. Data: 2003-03-07 13:27:40
    Od: "Marq" <M...@P...Fm>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Też mi kiedyś konduktor w pociągu zarzucił, że mam podrobioną legitymację,
    > bo pieczątka była niewyraźna.
    > Odpowiedzialem mu, że jeżeli ma wątpliwości, to ma prawo zatrzymać
    > legitymację do sprawdzenia.
    > Popatrzył i oddał.
    > I my będziemy milsi dla nich, tym oni dla nas.
    > Z drugiej strony nie pozwalam sobie na jeżdżenie po mnie.
    > Jak ktoś się wydziera, to mówię mu krótko, że przekracza dozwoloną
    > uprzejmość, po czym zaczynam rozmawiać z jego szefem.
    > W ten sposób jeden facet już robotę stracił.

    Wiesz gdy prosiłem z kierownikiem pociągu to on stwierdził że on tu rządzi i
    on jest zwierzchnikiem kierownika - wierz mi tu nie polegał problem na moim
    zachowaniu - oni mieli nawet problem z wylegitymowaniem sie po chaj nawet
    pokazal legitymacje a nie identyfikator. Im chodzilo ewiedentnie
    o wystawienie wezwania zapłaty ,pewnie maja z tego prowizje. Jak po
    wszystkim jeden z pracownikow pociagu wszedl do mnie to sam stwierdzil ze by
    sie przydalo im przytrzec skóre bo sie tak panosza itd.
    Ich podejscie do mnie było o tyle ciekawe że nie chodziło o to że mam pan
    problem z legitymacja jest tak i tak
    tylko zabieramy panu legitymacje, wypisujemy wezwanie jak panu sie nie
    podoba to wzywamy policje i obciazyumy pana wszystkimi kosztami zatrzymania
    pociagu etc poprostuy sposób postepowania był na czyste zastraszenie. Z
    drugiej strony koles nawet nei chcial sie wyulegitymowac a chcial mi zabrac
    moj dokument - i w tym problem polegal. Stwierdzili ze jestem falrzeszem i
    nic ich wiecej nie obchodzilo.

    pozdrawiam
    Marek

  • 14. Data: 2003-03-07 14:10:06
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    07 mar 2003 o 14:15 GMT
    Marq
> [...]
    > powodzie zatrzymacia wpisane " Nieprawidłowo wystawiona P........." - tyle
    > ze tego ostatniego wyrazu nie jestem wstanie rozczytac

    Prolongata, czyli przedłużenie ważności, czyli właśnie te pieczątki.
    Tyle że z Ustawy niewynika żeby nieprawidłowa prolongata była podstawą
    do zatrzymania dokumentu, bo taką podstawą jest jedynie podejrzenie
    o podrobienie bądź przerobienie legitymacji.

> [...]
    > uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    > przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem i przesłać go do

    Skąd go masz? Wg moich źródeł brzmi on tak:

    c. w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument
    uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem oraz przesłać go
    prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu.

> [...]
    > ważna do pażdziernika 2003. Chyba ze mają racje co do tych ciągłości
    > pieczątek ale to już nie mój błąd bo ja jej nie wystawiam.

    Pewnie możesz zarządać zwrotu poniesionych kosztów (w szczególności
    różnic między biletami ulgowymi a normalnymi). Pewnie coś by się znalazło
    w KC, ale tego to już nie wiem i głowy sobie nie dam uciąć.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 15. Data: 2003-03-07 14:26:54
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    07 mar 2003 o 14:27 GMT
    Marq
    > Wiesz gdy prosiłem z kierownikiem pociągu to on stwierdził że on tu rządzi i
    > on jest zwierzchnikiem kierownika - wierz mi tu nie polegał problem na moim

    Aha, znaczy dorwał Cię rewizor, nie konduktor?

    > zachowaniu - oni mieli nawet problem z wylegitymowaniem sie po chaj nawet
    > pokazal legitymacje a nie identyfikator. Im chodzilo ewiedentnie

    Masz na to świadków? Art. 33a, 1 i 2. Jeśli tak było jak piszesz, nie miał
    uprawnień do kontrolowania biletów a tym bardziej do zatrzymania Ci
    dokumentu.

    Zaraz, zaraz... jakim pociągiem jechałeś? InterCity tak? Czy rewizor za-
    proponował Ci najpierw wystawienie dopłaty do biletu, na którą się nie
    zgodziłeś? O ile rozumiem, nie. No to jesteś kryty. Potwierdza to też
    adnotacja na wezwaniu do zapłaty, w której jest informacja o nieprawidłowej
    prolongacie dokumentu uprawniającego do ulgi, ale nie ma informacji o
    odmówieniu przez Ciebie dokonania dopłaty na bilet normalny. Przeczytaj
    "Regulamin Przewozu Osób".

    Paragraf 18. Podróżny bez ważnego biletu

    1. Za podróżnego bez ważnego biletu uważa się podróżnego, który:

    1) nie okazał:

    a) biletu na przejazd lub ważnego dokumentu poświadczającego
    uprawnienia do bezpłatnych przejazdów,

    b) ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do korzystania
    z biletu ulgowego,

    (...)

    2. Postanowienia ust. 1 nie dotyczą podróżnych odbywających przejazd
    pociągiem EC lub IC, którym konduktor wydaje bilet na przejazd (dopłatę
    do biletu normalnego, legalizuje posiadane zlecenie-bilet), dopłatę do
    pociągu EC lub IC oraz pobiera opłatę za wydanie biletu w pociągu, bez
    pobierania opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu.

    W wypadku niezapłacenia należności, wystawia się wezwanie do zapłaty wraz
    z opłatą dodatkową ustaloną na podstawie rozporządzenia MTiGM z dnia
    9.04.99 r.

    Ja bym na Twoim miejsy napisał odwołanie, skargę na pracę rewizora i
    żądanie zwrotu poniesionych przez Ciebie i możliwych do udokumentowania
    kosztów.

    Aha, no i przeczytaj dokładnie Ustawę Prawo Przewozowe, Taryfę osobową i
    bagażową i Regulamin Przewozu Osób. Te ostatnie dwa dokumenty znajdziesz
    http://www.kolejarz.to2.pl/ . No i informuj nas na bierząco o przebiegu
    i finale sprawy. Powodzenia.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 16. Data: 2003-03-07 14:26:57
    Od: "Marq" <M...@P...Fm>

> [...]
    > o podrobienie bądź przerobienie legitymacji.

    > Skąd go masz? Wg moich źródeł brzmi on tak:

    Znalazłem na http://www.infoauto.pl/Prawo/Prawo_P/nowelizacja_pp2
    .htm ale
    sądze że twoja wersja jest bardziej aktualna tego przepisu.

  • 17. Data: 2003-03-07 14:42:48
    Od: "Marq" <M...@P...Fm>

> [...]
    >
    > Masz na to świadków? Art. 33a, 1 i 2. Jeśli tak było jak piszesz, nie miał
    > uprawnień do kontrolowania biletów a tym bardziej do zatrzymania Ci

    Racja to był rewizor nie mam świadków byłem sam w przedziale mam numer i
    nazwisko kolesia

> [...]
    > prolongacie dokumentu uprawniającego do ulgi, ale nie ma informacji o
    > odmówieniu przez Ciebie dokonania dopłaty na bilet normalny. Przeczytaj

    InterCity i nie zaproponował

> [...]
    >
    > Aha, no i przeczytaj dokładnie Ustawę Prawo Przewozowe, Taryfę osobową i
    > bagażową i Regulamin Przewozu Osób. Te ostatnie dwa dokumenty znajdziesz

    Dzieki za pomoc bedę informował

  • 18. Data: 2003-03-07 15:09:20
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    07 mar 2003 o 15:42 GMT
    Marq
    > Dzieki za pomoc bedę informował

    Proszę, ale tnij cytaty, please!

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 19. Data: 2003-03-07 15:12:59
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    07 mar 2003 o 15:42 GMT
    Marq
    > Dzieki za pomoc bedę informował

    Nie ma sprawy. Ale tnij cytaty, please!

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 20. Data: 2003-03-07 18:35:45
    Od: "Marq" <M...@P...Fm>

    Witam
    Mam już większość ustaw na podstawie których pisze odwołanie - miałbym
    prośbę jak widział by ktoś może w jakiej ustawie moge znaleźć coś na temat
    prologowania legitymacji sposobu ich wystawiania etc.

    Pozdrawiam
    Marek