  • 21. Data: 2003-03-08 07:58:18
    Temat: Re: PKP - próba wyłudzenia?
    Od: "Jinks" <g...@p...onet.pl>

    > PKP nie może zwrócić tej legitymacji. Ma obowiązek przekazać ją
    prokuratorowi
    > bądź Policji.
    Mialem podobny przypadek, kanar stwierdzil ze podrobilem pieczatke, nawiasem
    mowiac dosc czytelna tyle ze troche ciemniejszym tuszem... ale nie odeslali
    jej do prokuratury tylko wlasnie na uczelnie gdzie ja odebralem (po dwoch
    miesiacach wakacji).
    Co to policji to mnie tez straszyli w pociagu, ale zamist policjantow
    przyslali SOK-istow zeby mnie wylegitymowac.
    Odmowilem przyjecia rachunku ktory opiewal na okolo 150 zl, przyslali go
    poczta, wyrzucilem do kosza i jak dotad nic w tym kierunku sie nie dzieje.
    Legitymacje odebralem. Co do kosztow podrozy to tez sobie odpuscilem bo mi
    powiedziano ze bez imiennych biletow (ktorych i tak nikt mi nie chcial
    wystawic) to nie mam szans zeby cokolwiek udowodnic.
    Pisac mozesz sobie i tak nic z tego nie wyjdzie, ja pisalem chyba w dwa
    miejsca z prosbami i grozbami, dwonilem, wyslalem nawet list do Rzecznika
    Praw Obywatelskich z PKP nie dostalem odpowiedzi z Biura Rzecznika tylko
    tyle ze postepowanie zostalo umorzone po stwierdzeniu ze legitymacja zostala
    zwrocona na uczelnie.
    Pozdrawiam
    Jinks

  • 22. Data: 2003-03-08 13:38:31
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marq" <M...@P...Fm> napisał:
    >co do tego mandatu [..]
    >nie przyjac wezwania do zaplaty, ale na jedno wychodzi z mandatem .
    Powoli ! Nic "na jedno" NIE wychodzi !
    Przyjecie mandatu to jedna rzecz (ty mandatu nie dostales, bo oni nie
    maja takich uprawnien), ale wezwanie do zaplaty i to druga rzecz.
    Podstawowa różnica jest taka, ze mandat przyjety (podpisany przez
    ciebie) jest prawomocny i jest podstawa do jego ezgekucji (komornik
    skarbowy), a wezwanie do zaplaty takim nie jest (musi byc wyrok sadu).

    Artur Golański

  • 23. Data: 2003-03-08 15:13:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marq" <M...@P...Fm> napisał:

    >prologowania legitymacji sposobu ich wystawiania etc.
    Wątpię, aby cos takiego istniało. Ulga przysługuje studentowi (trzeba
    nim być) na podstawie ważnej legitymacji. Legitymację okazałeś.
    BTW co bedzie jesli na 4 roku bedziesz mial nowa legitymacje (z powodu
    kradzieży, zguby) ? A student I semestru itp.

    Artur Golański