  • 41. Data: 2014-04-07 09:40:16
    Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > Żeby zweryfikować czy jest to osoba do której próbował się dodzwonić?

    A jak ta osoba ma zweryfikować, czy nie dzwoni oszust?
    Przecież to jest oczywiste, że nawiązujący połączenie musi
    dokonać wiarygodnej identyfikacji *SIEBIE*.
    Kto, skąd i po co.

    > Ale tu nawet do autoryzacji (jakiejkolwiek) nie doszło.

    Z winy dzwoniącego.
    Oczywiscie.

    > Opisujesz problem autoryzacji. Podanie tak/nie w odpowiedzi "czy
    > rozmawiam z XYZ", to jeszcze nie jest autoryzacja, no ludzie.

    Nie, poszło o to, że dzwoniący nie podaje osobie odbierającej
    absolutnego minimum pozwalającego określić celowość rozmowy.
    Żeby nie było, ze dwa tygodnie temu w identycznym przypadku
    spławiałem obsługę innego banku, City konkretnie.
    Gość dzwonił, przedstawiał się, podał bank, swoje imię i nazwisko
    potwierdziłem, ale na "weryfikację" odmawiał podania celu
    w którym dzwoni. No to sorry.

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2014-04-07 09:44:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-04-05, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:
    >
    > Wersja 2 (sprawa):
    >
    > - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
    > - Tak
    > - Dzwonię z banku PKO w celu autoryzacji niedawno zleconego
    > przelewu, czy mogę zająć chwilę?
    > - ...

    Pic w tym, że wg opisu tego właśnie brakło.

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2014-04-07 10:08:02
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 10:42:27 UTC+2 użytkownik adam napisał:

    > Ale to nie zmienia nic w temacie. Tak samo jak może wyświetlić się
    > fałszywy nr, tak samo może ktoś fałszywie się przedstawić. Nie ma szans
    > na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą.

    No ale jak chodzi o duży przelew o którym wiem, że robiłem taki
    to żeby nie wiem kto dzwonił wolałbym aby jednak się upewniali
    czy to ja go wystawiałem.

    Klient zawsze może odpowiedzieć, że sobie nie życzy potwierdzenia.
    Ważne aby już na początku dowiedział się, że chodzi o autoryzację.

    Tu powinniśmy wymagać aby na samym początku marketerzy
    mówili "Reklama" a dopiero potem fałszywka nazwiska i blablabla.
    Bez wdawania się w gadkę szmatkę rozłączamy się i już.

    Andrzej.

  • 44. Data: 2014-04-07 11:48:06
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 07.04.2014 10:08, n...@t...net.pl pisze:
    > Tu powinniśmy wymagać aby na samym początku marketerzy
    > mówili "Reklama" a dopiero potem fałszywka nazwiska i blablabla.
    > Bez wdawania się w gadkę szmatkę rozłączamy się i już.

    Ale jak się wsłuchasz, to nieświadomie cię informują "uwaga reklama".

    Jeżeli ktoś po drugiej stronie słuchawki słyszysz nienaturalny
    entuzjazm, to z poprawką na tych co właśnie zaczęli pracę w infolinii i
    myślą że to jest ich pierwszy dzień reszty ich nowego życia, masz do
    czynienia z telemarketerem. Stawiam na to że ten entuzjazm jest
    specjalnie szkolony - stąd taki nienaturalny.

    Ci od potwierdzania przelewów, dopytywania się o to dlaczego karta
    niespłacona, informowania o tym że cośtam przekroczone - zazwyczaj mają
    głos smutny i znękany.

    p. m.

  • 45. Data: 2014-04-07 16:54:25
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > U mnie rzadko który konsultant dociera do takiego etapu :-)
    Dzisiaj ja też nie wytrzymałem.
    Dzwoni 224698513.
    Wpadli na pomysł wyświetlania numeru, bo z "prywatnych" już dawno nie
    odbieram.
    - Dzień dobry. Nazywam się Daria jakaś.
    - Dzień dobry.
    - Czy mogłabym rozmawiać z użytkownikiem tego telefonu?
    - A do kogo się Pani chciała dodzwonić?
    - Do użytkownika tego telefonu.
    - Ale konkretnie proszę o informację z kim chciała Pani rozmawiać?
    - Z użytkownikiem telefonu...
    - Pierdol się...
    Serdecznie pozdrawiam całe call center firmy Massive Dynamik.
    WOJO

  • 46. Data: 2014-04-08 07:57:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-07, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Pic w tym, że wg opisu tego właśnie brakło. |

    Ale to dlatego, że wątkotwórca zaczął się pienić już tu ---'
    Sam taki proces przeszedłem i wyglądał właśnie jak powyżej,
    a wszystko o co czepia się wątkotwórca sprowadza się do
    tego, że ktoś w _pierwszym zdaniu_ nie podał nazwy banku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2014-04-08 08:03:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-07, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > A jak ta osoba ma zweryfikować, czy nie dzwoni oszust?
    > Przecież to jest oczywiste, że nawiązujący połączenie musi
    > dokonać wiarygodnej identyfikacji *SIEBIE*.
    > Kto, skąd i po co.

    W tym przypadku? Konkretnie podają dane dotyczące tego przelewu,
    które się wprowadziło.

    > Z winy dzwoniącego.
    > Oczywiscie.

    Nie zgadzam się.

    > Nie, poszło o to, że dzwoniący nie podaje osobie odbierającej
    > absolutnego minimum pozwalającego określić celowość rozmowy.

    Naprawdę tak istotne jest, żeby wyłuszczyć cały cel rozmowy,
    zanim się zapyta, czy rozmawia z właściwą osobą?

    > Gość dzwonił, przedstawiał się, podał bank, swoje imię i nazwisko
    > potwierdziłem, ale na "weryfikację" odmawiał podania celu
    > w którym dzwoni. No to sorry.

    No ale to trochę inna klasa problemu. Ty potwierdziłeś, a miałeś obawy
    potem, przy podawaniu danych wrażliwych. To jest sensowne, ale nie
    o tym jest dyskusja. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 48. Data: 2014-04-08 08:10:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-06, poreba <d...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Ale to bez sensu jest, jeszcze raz: po co dzwoniącemu
    > informacja, że słuchawkę podniósł Jan Kowalski i natychmiast
    > podał Stefanowi Malinowskiemu?

    Nikt o taką nie pyta. Pytają, czy przy telefonie jest osoba XYZ.
    Czemu wszyscy uczestnicy wątku błędnie zakładają, że telefon
    jest wyłącznie osobisty i nie ma fizycznej możliwości odebrania
    przez inną osobę?

    [...]

    > Zgadza się
    > A tu się nie zgadza. Po pierwsze nie o to mi chodzi, po
    > drugie takie pytanie to tez próba autoryzacji, ułomnej jak
    > diabli, jednak autoryzacji.

    To jest próba potwierdzenia loginu co najwyżej.
    Autoryzacja tego loginu przychodzi później. ;)

    > A w czym ja widzę problem? W tym, że mnóstwo instytucji
    > opracowuje procedury służące jedynie jednostronnej
    > autentykacji - sprawdzają jedynie czy skontaktowali się z
    > właściwą osoba pomijając interes tej osoby, która również
    > chciałaby potwierdzić, że dzwoni do niej ten za kogo się
    > podaje. Teraz rozumiesz?

    Ale ja Cię rozumiem. Tylko jakby to nie jest problem/przedmiot
    tej dyskusji. Tu problemu by *w ogóle* nie było jakby wątkotwórca
    zamiast się pieklić w pierwszym zdaniu, odpowiedział czy jest
    tą osobą przy telefonie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2014-04-08 09:22:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-06, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:

    [...]

    > Trudno odebrać telefon, który nie dzwoni.
    >
    > I OHaj sobie OHaj, ale ja dziennie odbieram na TYM KONKRETNYM
    > numerze około 70 połączeń.
    >
    > Dla mnie odsianie gówna ma wielkie znaczenie, jeśli do 70
    > "cennych" połączeń dochodziło około 20 - 35 połączeń "wartych
    > gówna" - możliwość zapewnienia sobie opcji odsiania jest wielce
    > znacząca.

    Ale to jest kompletnie bez znaczenia.
    Możesz tak postąpić nieważne, czy gość powie z jakiego banku
    dzwoni "zanim" się przedstawisz, czy nie. Jak w drugim zdaniu
    (po potwierdzeniu) by powiedział, to miałbyś taką samą możliwość
    rozłączenia się z nim i blokowania co i przed. Więc niespecjalnie
    wiem o co tak naprawdę walczysz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2014-04-08 10:00:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-04-07, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W tym przypadku? Konkretnie podają dane dotyczące tego przelewu,
    > które się wprowadziło.

    Moment.
    1. Owszem, zaliczyłem weryfikację przez Inteligo i u mnie *podali*
    po co dzwonią
    2. Z wątku wynika, że grupowicz się pieni, bo mu tego *nie podali*.

    Nie można porównywać tych dwu przypadków.

    pzdr, Gotfryd