  • 51. Data: 2005-08-25 16:36:23
    Temat: Re: PILNE!!! Czy można używać w sądzie dowodów pochodzących z kradzieży?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MarcinS wrote:

    > taki sam jak ten, gdy o winie lub jej braku decydują "emeryci" bez
    > pojęcia o prawie.

    Osoby niekompetentne zdarzają się w każdym zawodzie. A przynajmniej ci
    'emeryci' odebrali właściwe wykształcenie, nawet jeśli conieco już
    pozapominali.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 52. Data: 2005-08-25 17:14:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Osoby niekompetentne zdarzają się w każdym zawodzie. A przynajmniej ci
    > 'emeryci' odebrali właściwe wykształcenie, nawet jeśli conieco już
    > pozapominali.

    A tu nie jest mowa o ławnikach? Coś mi świta, że obecnie emerytów już
    nie przyjmują, ale wcześniej to było nagminne (*)

    * wcale nie uważam, że instytucja ławnika jest zła.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 53. Data: 2005-08-25 17:28:13
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > A tu nie jest mowa o ławnikach? Coś mi świta, że obecnie emerytów już
    > nie przyjmują, ale wcześniej to było nagminne (*)

    a ja młodych ławników nie widziałem :(

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 54. Data: 2005-08-25 18:44:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    > A tu nie jest mowa o ławnikach? Coś mi świta, że obecnie emerytów już
    > nie przyjmują, ale wcześniej to było nagminne (*)

    A, ławnicy... Ale to tylko pierwsza instancja, czyż nie?

    Poza tym nie mają aż tak dużej roli, jak w USA - nie orzekają o winie,
    tylko biorą udział (wraz z sędzią/sędziami) w orzekaniu o winie i
    ustalaniu wyroku.

    No i nie są brani z łapanki - tylko się zgłaszają do 'puli'.

  • 55. Data: 2005-09-01 15:29:30
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Co to za sąd w którym o czyjejś winie lub braku winy decyduje grupa
    > wziętych z łapanki laików a prawo jest tworzone na bieżąco przez takie
    > właśnie sądy?
    Niezłe ;) Podoba mi się ta, mimowolnie stworzona, definicja

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 56. Data: 2005-09-01 15:34:16
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    MarcinS wrote:

    > taki sam jak ten, gdy o winie lub jej braku decydują "emeryci" bez
    > pojęcia o prawie.
    > Niby prawa nie tworzą, ale ...

    No nie do końca tak u nas jest. Po pierwsze jest tam sędzia, który
    uczestniczy w procesie decyzyjnym. Po drugie nie we wszystkich sprawach
    występują ławnicy. Generalnie im poważniej, tym ich mniej. Swoją drogą w
    praktyce ławnicy często występują jako ozdobnik.

  • 57. Data: 2005-09-01 15:35:27
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Coś mi świta, że obecnie emerytów już
    > nie przyjmują, ale wcześniej to było nagminne
    Podobno teraz przeważają bezrobotni ;)