    From: "" <d...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszukany przez Agencje Nieruchomości - proszę o porad
    Date: 17 Oct 2003 22:51:15 +0200

    > Witam
    > Przymierzam się do zakupu mieszkania i znalazłem pewne które by mnie
    > interesowało w agencji (niestety).
    >    Na początku zanim poszedłem obejrzeć to mieszkanie musiałem podpisać u
    > nich jakieś pismo na temat prowizji i kary jeśli kupię to poza ich plecami.
    > Po obejrzeniu mieszkania zdecydowałem się na nie i powiedziałem to w agencji
    > a oni powiedzieli że powiedzą to właścicielom mieszkania i że nikogo już nie
    > będą umawiać na oglądanie tego mieszkania bo jest zarezerwowane dla mnie.
    >    Niestety, okazało się że umawiali inne osoby na oglądanie tego
> [...]
    Moim zdaniem możesz odstąpić od umowy (wypowiedzieć ją bez zachowania terminu
    wypowiedzenia). I możesz żądać zwrotu zapłaconego już agencji wynagrodzenia.
    Skargi, wydawanie licencji i chyba rejestr agencji nieruchomości prowadzi
    Ministerstwo Infrastruktury - Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast (nie wiem,
    czy jeszcze istnieje jako odrębna od ministerstwa instytucja)

    Jeśli jednak dokonasz zakupu mieszkania, które ta agencja Ci znalazła (choć
    nieładnie się zachowała), to moim zdaniem powinieneś zapłacić agencji stosowne
    (być może mniejsze niż umówione ) wynagrodzenie za wyszkuanie mieszkania.
    Chyba, że udowodnisz, że i bez pośrednictwa agencji znalazł być to własnie
    mieszkanie.

    dp