  • 31. Data: 2022-08-24 14:09:53
    Temat: Re: Oszukali mnie czy nie?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Aug 2022 11:15:46 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > nie - nie ma co bronić Donalda - przed wyborami mówił rozsądnie, po

    Nie ma co, to po "taśmach prawdy".
    "No to teraz benzyna moze byc po 7zl".

    Poza tym np fotoradary ... choc prawde mowiac nie wiem - ganic za
    oklamywanie, czy chwalic za sabotowanie :-)

    > wyborach zmienił podejście - dlatego odszedł z rządu profesor Gomułka.
    > Rewizja mogła polegać np na poziomach - o ile 3x15 się w kryzysie nie
    > bilansowało, to 3x17 już tak (widziałem gdzieś wyliczenia w owym
    > czasie).

    Nie bardzo rozumiem - VAT 22% sie nie bilansowal, a 17 by sie
    bilansowal?

    > Inne reformy również miały pomóc utrzymać budżet w rozsądnych
    > warunkach. Właśnie dlatego, ze tych reform nie zrobiono po przejęciu
    > władzy, to potem trzeba było podwyższać VAT.

    No nie wiem - mialby te obnizki uzdrowic gospodarke i podniesc wplywy
    budzetowe ?

    > Trzeba było okraść OFE itd.

    Co do OFE, to mam mieszane uczucia, ale tez czuje sie okradziony :-)

    > Więc to się nie broni. Tusk tak samo oszukał.

    J.

  • 32. Data: 2022-08-24 14:16:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Aug 2022 12:19:31 +0200, _Master_ wrote:

    > Ale przecież była zielona wyspa. Nie musiał tyle podnosić żeby zachować
    > średnią unijną.
    >
    > A może i dzięki temu nie zadusiłby tak gospodarki?

    Ten 1% vat tak niby zadusil gospodarkę?

    Kryzys zadusil gospodarke. Ten swiatowy, ale naszej tez sie troche
    oberwało.

    > Tyle ostatnio słyszę że to tylko pis to wszystko tak spierdolił.
    > To czynniki zewnętrzne mają znaczenie czy nie mają?

    PiS za pierwszym razem trafil akurat w hosse.

    Od 2015 to tak trudno powiedziec - swiat zaczął wychodzic z kryzysu,
    czy wcale nie, czy długo wczesniej.
    Sądząc po budzecie to znow trafil w hossę, ale moze jednak lepiej
    rządził.

    przyszedl Covid ... PiS/Morawiecki sobie w miare dobrze poradził tylko
    teraz inflację mamy :-)

    > Niech się jaki POpapraniec wypowie ;-)

    Policz jaką kwote podatku PIT zaplacisz za 2022 rok, gdybys powiedzmy
    zarabial średnią krajową ... a ile jak 2 średnie.

    J.

  • 33. Data: 2022-08-24 14:40:24
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    J.F pisze:
    > Nie bardzo rozumiem - VAT 22% sie nie bilansowal, a 17 by sie
    > bilansowal?

    VAT 22% współistniał z VAT 0%, 3%, 5%, 8%, .... 22%
    VAT 17% miał być jeden, jedyny - na wszystko. Bez kawy z mlekiem/bez
    mleka, na wynos/na miejscu, drzwi z framugą czy bez framugi. Jeden i ten
    sam - 17%.

  • 34. Data: 2022-08-24 14:41:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 24-08-2022 o 14:09, J.F napisał:

> [...]
    > oklamywanie, czy chwalic za sabotowanie :-)

    > Nie bardzo rozumiem - VAT 22% sie nie bilansowal, a 17 by sie

    zmiana całego systemu podatkowego - część rzeczy by potaniało, część
    podrożało - za to rozliczenia by się znacznie uprościły - w nagrodę
    podatek dochodowy zamiast 18% - 17%. Bez patrzenia na zmiany całego
    systemu nie zauważymy tego - tam było znacznie więcej zmian - ta 3x15 to
    taki motyw początkujący całość.

    > No nie wiem - mialby te obnizki uzdrowic gospodarke i podniesc wplywy
    > budzetowe ?

    Budżet miał być zrównoważony, więc samych wydatków miało być mniej,
    miały być inaczej podzielone itd. Samo uproszczenie podatków utrudnia
    kombinowania by ich nie płacić, jednocześnie nie za wysokie zachęcają do
    ich płacenia i niemartwienie się. Przykłady można mnożyć: słynna obniżka
    akcyzy, czy też ryczałtowy podatek od wynajmu.

    > Co do OFE, to mam mieszane uczucia, ale tez czuje sie okradziony :-)

    bo same szczegółowe rozwiązania były do poprawy, ale kierunek: czyli
    duża część w systemie kapitałowym jak najbardziej słuszna.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 35. Data: 2022-08-24 15:00:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-24-sierpnia-2022 o 14:40, Andrzej Kłos pisze:

> [...]
    > VAT 17% miał być jeden, jedyny - na wszystko. Bez kawy z mlekiem/bez
    > mleka, na wynos/na miejscu, drzwi z framugą czy bez framugi. Jeden i ten

    Trzeba jeszcze pamiętać o dobrodziejstwie prostego prawa. Mniej
    kombinacji, mniej tracenia sił i środków i państwa i obywatela, większe
    przychody do budżetu nie dlatego że podatki wyższe tylko dlatego że
    produkcja wyższa ;-)

    Ale takimi terminami to dziś tylko Konfederacja potrafi operować.
    Reszta to socjalistyczne szuje. ;-)

  • 36. Data: 2022-08-24 15:13:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-24-sierpnia-2022 o 14:16, J.F pisze:

    > Ten 1% vat tak niby zadusil gospodarkę?

    Przecież Ci napisano że to tylko wierzchołek ;-)

    > Kryzys zadusil gospodarke. Ten swiatowy, ale naszej tez sie troche
    > oberwało.

    Ale nie tak jak innym ;-) Może w dłuższej perspektywie nie warto było
    się tak spinać.
    Tak wiem... PiS się nie spina. Nie masz dowodu na to że w obecnej
    sytuacji na świecie to zła droga. Tego NIE WIESZ.

> [...]
    > czy wcale nie, czy długo wczesniej.
    > Sądząc po budzecie to znow trafil w hossę, ale moze jednak lepiej

    O widzisz... Olewając całą pisowską propagandę... Czy aby na pewno
    Kaczyński ma tylko szczęście?

    przyszedl Covid ... PiS/Morawiecki sobie w miare dobrze poradził tylko
    > teraz inflację mamy :-)

    Nie słuchali Konfederacji to teraz mają za swoje.
    Nie trzeba było lokdałnować i drukować pieniędzy.

    Potem dostali kopa cenowego od paliw i drugiego wojennego.

    Dlaczego to się jeszcze nie posypało?

    Przecież normalny inwestor wycofałby w panice całą kasę a kursy i
    retingi leciałyby na łeb na szyję

    Dlaczego tak się nie dzieje? Znowu jakieś szczęście?

    > Policz jaką kwote podatku PIT zaplacisz za 2022 rok, gdybys powiedzmy
    > zarabial średnią krajową ... a ile jak 2 średnie.

    Tak w 2022 będzie gorzej a pisowcy w praktyce dotują ciągle bogatszych.

    Ale ja ciągle pamiętam te kilka lat wzrostu mojej siły nabywczej.
    To jest fakt z którym się nie dyskutuje.

    Tylko znowu pytanie czy to coś zmieni? Czy Polska na pewno zbankrutuje?

  • 37. Data: 2022-08-30 11:43:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Aug 2022 15:13:17 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > sytuacji na świecie to zła droga. Tego NIE WIESZ.

    > O widzisz... Olewając całą pisowską propagandę... Czy aby na pewno

    Jesli chodzi o 2016, to IMO - musieli jeszcze dobrze liczyc.
    Podejrzanie dobrze :-)

    Covid zas trudno do szczescia zaliczyc. I wojne na Ukrainie.

    > Nie słuchali Konfederacji to teraz mają za swoje.
    > Nie trzeba było lokdałnować i drukować pieniędzy.

    No ale co proponujesz?
    Bo krytykowac to kazdy potrafi, szczegolnie po fakcie :-)

> [...]
    > retingi leciałyby na łeb na szyję
    >
    > Dlaczego tak się nie dzieje? Znowu jakieś szczęście?

    Kursy sie posypaly. Moze po prostu malo mamy zagranicznych inwestorów
    tzn spekulantow, i nieduze wahania powodują.

    > Tak w 2022 będzie gorzej a pisowcy w praktyce dotują ciągle bogatszych.

    Nie chodzi o to czy gorzej czy lepiej, tylko siegnij do ustawy i
    policz.

    > Ale ja ciągle pamiętam te kilka lat wzrostu mojej siły nabywczej.
    > To jest fakt z którym się nie dyskutuje.

    A w jakiej branzy ten wzrost?

    Bo wiesz ... moze za duzy byl, i teraz nastepuje korekta :-)

    > Tylko znowu pytanie czy to coś zmieni? Czy Polska na pewno zbankrutuje?

    Zalezy co masz na mysli. Polska od dawna jest zbankrutowana, tzn
    ma takie dlugi, ze ich nie moze szybko splacic.
    A czy moze wolno splacic? Nie chce.
    Czekamy, az inflacja je zezre, czy bedziemy sie zadluzac do jakies
    sensownej granicy.

    Ale puki na pozyczaja kolejne pieniadze i mozemy dlugi rolowac - to w
    zasadzie nie jestemy bankrutami.
    Pytanie, ile nas to kosztuje .. a ile naprawde, z uwzglednieniem
    inflacji euro i dolara :-)

    J.

  • 38. Data: 2022-08-30 11:45:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Aug 2022 14:40:24 +0200, Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > VAT 17% miał być jeden, jedyny - na wszystko. Bez kawy z mlekiem/bez
    > mleka, na wynos/na miejscu, drzwi z framugą czy bez framugi. Jeden i ten

    O ile ten wynos i framuge popieram, to podniesienie VAT na zywnosc i
    rzeczy pierwszej potrzeby niekoniecznie.

    J.

  • 39. Data: 2022-08-30 11:47:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-30 o 11:43, J.F pisze:
    > Polska od dawna jest zbankrutowana

    > to w
    > zasadzie nie jestemy bankrutami.

    I takie to mądrości sobie możemy poczytać od JFa :)

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2022-08-30 12:06:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 11:47:01 +0200, Liwiusz wrote:

    > I takie to mądrości sobie możemy poczytać od JFa :)

    Bo sam widzisz, jakie to nieprecyzyjne.

    Pozyczysz 100 tys zl - jestes bankrutem?
    Nie, bo 100 tys masz.

    Roztrwonisz pieniadze, zostanie sam dlug - jestes bankrutem?
    Zakladajac ze nie masz innego majątku ... ale masz prace i pensje
    pozwalajacą na splate. W dalekiej przyszlosci.

    Trafi sie wypadek i nie mozesz pracowac - i robisz sie bankrutem.
    A moze nie wypadek, tylko zwolnienie z dobrej posady,
    czy zachwianie na rynku - np zbudowales hotel, dawal dobre zyski,
    przyszedl Covid ...

    P.S. Nie pisales pare lat temu, ze nie oplaca sie kupowac mieszkania,
    bo w miare budowy nowych będą taniały?
    I popatrz, co sie porobilo.

    PPS. Dlug Polski to teraz 41 tys zl na obywatela, lub 92 tys zl na
    obywatela pracującego. A to tylko dlug budzetu centralnego, i to
    oficjalny - bez czesci ukrytej.
    Dodaj dług samorządowy ... czujesz sie bankrutem czy to to drobne
    nie warte wzmianki :-)

    J.