  • 11. Data: 2005-11-19 11:53:30
    Temat: Re: Oszołom na Allegro - można tak?
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Raczej to nie jest dobry powód, bo gwarancja to dobra wola
    > sprzedającego i udzielać jej prawnie nie musi :-)

    Niemniej jednak niesmak pozostal ;)

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 12. Data: 2005-11-20 21:06:36
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3141645

    > Czyli jak gość lub jego towar nawali i kupujący wystawi negatywa to ma
    > gwarancję z głowy.
    > Ciekawe podejscie - nieprawdaż?

    na mój gust postanowienie nieważne w świetle 363(1) kc - sprzeczne z naturą
    stosunku.

    p.
    W,

  • 13. Data: 2005-11-20 23:32:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Gwarancję masz, gdy otrzymałeś ją w formie odrębnego dokumentu
    > zawierającego m.in twoje uprawnienia i obowiązki gwaranta.

    niekoniecznie dokumentu

    KG

  • 14. Data: 2005-11-21 07:36:09
    Od: ps <p...@g...pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Raczej to nie jest dobry powód, bo gwarancja to dobra wola
    > sprzedającego i udzielać jej prawnie nie musi :-)

    Gwarancji to udziela chyba producent a nie sprzedający?

  • 15. Data: 2005-11-21 13:28:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    AdamSat napisał(a):
> [...]
    >
    > Czyli jak gość lub jego towar nawali i kupujący wystawi negatywa to ma

    Walnac mu negatywa "za uniewaznienie gwarancji" :>

  • 16. Data: 2005-11-21 15:52:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    ps <p...@g...pl> napisał:

    >Gwarancji to udziela chyba producent a nie sprzedający?
    Jeden LUB drugi. Nie ma zakazu, aby zrobil to sprzedajacy.

    Artur Golański

  • 17. Data: 2005-11-21 15:52:28
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >niekoniecznie dokumentu
    Zechcesz rozwinąć ?
    BTW zauwazylem, ze taki twoj zwyczaj-ślesz lakoniczne zdanie lub wyraz
    i nie bardzo wiadomo o co ci chodzi. Szkoda ci klawiatury, inny powod?
    Artur Golański

  • 18. Data: 2005-11-21 17:35:32
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Zechcesz rozwinąć ?

    Masz rację jeśli chodzi o gwarancję do której zastosowanie będą mieć
    przepisy kodeksu cywilnego. Wtedy rzeczywiście wymagane jest wręczenie
    dokumentu gwarancyjnego (art.577§1 kc). Ale już w sprzedaży
    konsumenckiej takiego wymogu nie ma - może być dokument ale też reklama.
    Konieczne jest tylko określenie obowiązków gwaranta (art.13 ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej).

    > BTW zauwazylem, ze taki twoj zwyczaj-ślesz lakoniczne zdanie lub wyraz
    > i nie bardzo wiadomo o co ci chodzi. Szkoda ci klawiatury, inny powod?

    czasem brak czasu, a czasem chęci :)

    KG

  • 19. Data: 2005-11-21 17:58:43
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >też reklama. Konieczne jest tylko określenie obowiązków gwaranta
    Racja. Generalnie chciałem podkreślić, że nie może to być ustne
    zapewnienie sprzedawcy, który np. udziela 'niby gwarancji' wydająć
    jedynie paragon.

    Artur Golański