  • 31. Data: 2014-12-02 10:47:27
    Temat: Re: Osoba bez meldunku + inne: jak pomóc?
    Od: "Zebris" <B...@w...pl>

    > np. http://samotnematki.most.org.pl/ - a takich organizacji jest w polsce
    > troche,
    >
    > http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/833038,5-rodza
    jow-pomocy-na-ktora-moze-liczyc-samotna-matka-w-pols
    ce.html

    Wiele dzięki. Zacznę od tego.

  • 32. Data: 2014-12-02 10:49:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-02 10:45, Zebris pisze:

    > Wiem, że tak jest. To naprawdę pokręcona rodzina.
    > W tej chwili w tym mieszkaniu gdzie mogłaby mieć meldunek mieszkają:
    > - siostra i jej 4 synów (z róznymi facetami)
    > - aktualny mąż
    > - brat
    > - i chyba jeszcze ktoś.
    > Ta moja znajoma chciała aby zameldować ja w tym mieszkaniu (komunalne)
    > ale urzędnicy powiedzieli, że w tym lokum nie można zameldować już
    > więcej osób.
    > Może da się napisać jakieś odwołanie, pismo, oprotestować?

    No jasne że się da odwołać. Najpierw trzeba poprosić o udzielenie odmowy
    zameldowania na piśmie. Już samo to zapewne spowoduje, że urzędnik
    bardziej przemyśli swoją odpowiedź.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2014-12-02 11:31:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-02 08:33, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Odp. Aby wziąć udział w rekrutacji nie trzeba mieć meldunku na terenie
    > Wrocławia, w ustawie jest zapis, że chodzi o miejsce zamieszkania.
    > System przepuści takie dziecko i może brać udział w rekrutacji wpisując
    > adres wrocławski. Ale rodzice muszą mieć dokument potwierdzający, że
    > będą tutaj mieszkać - np. umowa najmu, umowa kupna mieszkania.
    > http://www.wroclaw.pl/rekrutacja-do-przedszkoli-we-w
    roclawiu-pytania

    A teraz jasno i prosto wytłumacz jakim cudem kandydat będzie miał
    umowę najmu lub kupna jeśli jak napisałeś "będą tutaj mieszkać" ?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2014-12-02 11:34:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-02 11:31, RadoslawF pisze:

    roclawiu-pytania

    > A teraz jasno i prosto wytłumacz jakim cudem kandydat będzie miał
    > umowę najmu lub kupna jeśli jak napisałeś "będą tutaj mieszkać" ?

    Podkręć jasność pytania.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2014-12-02 11:42:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2014 18:02, m pisze:

    > Tyle że to ostatnie jest chyba prostą drogą do tego żeby wynajmujący
    > wywalił kobietę z mieszkania. Niby to zabronione, ale kopanie się z
    > koniem to nie jest też chyba to do czego kobieta dąży.

    Obawiam się, że bez dużej ilości kopania to się nie obędzie. Chyba że
    jest zabójczo piękna i trafi na jakiegoś zdesperowanego dobrze
    sytuowanego, który się nią zaopiekuje.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 36. Data: 2014-12-02 11:53:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Secundo, naruszenie obowiązku meldunkowego zagrożone jest
    > grzywną z górnym limitem AFAIR 5000zł, więc po dwu pierwszych
    > dowcipach "fala" by mocno opadła.

    To już nieaktualne. Ale za to cały czas miałbyś wprowadzenie urzędnika w
    błąd w celu uzyskania poświadczenia nieprawdy. Czyli de facto
    fałszerstwo dokumentów - zagrożenie jest nieco wyższe ;)

  • 37. Data: 2014-12-02 12:18:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 02.12.2014 08:33, Liwiusz pisze:

> [...]
    > adres wrocławski. Ale rodzice muszą mieć dokument potwierdzający, że
    > będą tutaj mieszkać - np. umowa najmu, umowa kupna mieszkania.

    Praktyka jest taka, że szkoła wymaga meldunku. Nie mamy pańskiego
    płaszcza... I powiedzmy nawet, że wygrasz w sądzie za 3 lata - gdzie
    dziecko będzie chodzić do szkoły przez te 3 lata?

    Poza tym na pewno tzw. ulgi mieszkaniowe operowały pojęciem zameldowania
    - nie ma tego już?

    MJ

  • 38. Data: 2014-12-02 12:20:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.12.2014 22:56, Liwiusz pisze:

    > Ochroną przed wyrzuceniem nie jest meldunek, tylko zmiana zamków wraz ze
    > zdrową dawką asertywności.

    A jak właściciel też umie zmienić zamki i jest bardziej asertywny?

    MJ

  • 39. Data: 2014-12-02 12:22:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-02 12:20, Michał Jankowski pisze:

    > A jak właściciel też umie zmienić zamki

    Trudno zmienić zamek nie mogąc go otworzyć.

    > i jest bardziej asertywny?

    No to jest. Co tu meldunek da?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2014-12-02 12:25:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-02 12:18, Michał Jankowski pisze:
    > Praktyka jest taka, że szkoła wymaga meldunku. Nie mamy pańskiego
    > płaszcza... I powiedzmy nawet, że wygrasz w sądzie za 3 lata - gdzie
    > dziecko będzie chodzić do szkoły przez te 3 lata?

    Ale w czym problem? Skoro dziecko mieszka, to może się zameldować.
    Dyskutujemy o tym, że ktoś miałby się meldować poza miejscem
    zamieszkania i coś rzekomo na tym zyskiwać.

    --
    Liwiusz