  • 41. Data: 2014-12-02 13:11:12
    Temat: Re: Osoba bez meldunku + inne: jak pomóc?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-02 11:34, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Podkręć jasność pytania.

    Skoro będą "tutaj mieszkać" to jeszcze nie mieszkają.
    A skoro nie mieszkają to skąd mieli by mieć umowę najmu
    lub kupna ?

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2014-12-02 13:13:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-02 13:11, RadoslawF pisze:

    > Skoro będą "tutaj mieszkać" to jeszcze nie mieszkają.
    > A skoro nie mieszkają to skąd mieli by mieć umowę najmu
    > lub kupna ?

    Skoro nie mieszkają, to nie mają forów do przyjęcia do szkoły. Takie
    rzeczy się planuje z wyprzedzeniem, nikt nie będzie skakał nad rodziną
    "być może za pół roku tu zamieszkamy" i zajmował miejsce takim
    niezdecydowanym ;)

    I to zresztą potwierdza tezę, że nie o meldunek chodzi, tylko o
    zamieszkanie.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2014-12-02 13:15:08
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.12.2014 10:49, Liwiusz pisze:
    > No jasne że się da odwołać. Najpierw trzeba poprosić o udzielenie odmowy
    > zameldowania na piśmie. Już samo to zapewne spowoduje, że urzędnik
    > bardziej przemyśli swoją odpowiedź.

    No ale nie bardzo jest się na co powołać - przecież ona tam nie mieszka.

    No chyba trzymać się wersji że tam przebywa z zamiarem pobytu stałego
    ale czasowo mieszka w tym mieszkaniu które wynajmuje.

    p. m.

  • 44. Data: 2014-12-02 13:15:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-02 13:11, RadoslawF pisze:
    > A skoro nie mieszkają to skąd mieli by mieć umowę najmu
    > lub kupna ?

    Niemniej jednak odpowiadając na pytanie - skoro wiedzą, ze będą
    mieszkać, to już powinni jakąś umowę najmu na ten czas mieć (tudzież
    umowę kupna - deweloperską, jeśli to dziura w ziemi, przedwstępną itp.).

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2014-12-02 13:18:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-02 13:15, m pisze:

    > No ale nie bardzo jest się na co powołać - przecież ona tam nie mieszka.

    To już nic nie rozumiem - po co się tam chce zameldować?

    > No chyba trzymać się wersji że tam przebywa z zamiarem pobytu stałego
    > ale czasowo mieszka w tym mieszkaniu które wynajmuje.

    Zatem niech się melduje tam gdzie mieszka.
    Kombinujesz jak koń pod górę.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2014-12-02 16:52:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-02 13:15, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Niemniej jednak odpowiadając na pytanie - skoro wiedzą, ze będą
    > mieszkać, to już powinni jakąś umowę najmu na ten czas mieć (tudzież
    > umowę kupna - deweloperską, jeśli to dziura w ziemi, przedwstępną itp.).

    Napisałeś głupotę i teraz ją bronisz za wszelką cenę.
    Dostałem awans i muszę się przenieść do default city,
    od pierwszego września. Nie będę wynajmował mieszkania
    już od czerwca żeby mieć papierek o mieszkaniu w tym
    mieście. Nie podpisze też żadnego cyrografu u dewelopera
    bo zanim wybudują to minie rok czy dwa. Do tego czasu
    może znajdę coś lepszego w rodzinnych stronach.
    A dziecko do szkoły po wakacjach muszę wysłać.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2014-12-02 17:09:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-02 16:52, RadoslawF pisze:

> [...]
    > może znajdę coś lepszego w rodzinnych stronach.
    > A dziecko do szkoły po wakacjach muszę wysłać.

    Jaką głupotę? Masz jakąś manię dowalania na oślep? Przecież pisałem -
    nie mieszkasz, nie masz forów do szkoły.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2014-12-02 17:48:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-02 o 08:33, Liwiusz pisze:
    > Czyli mieszkając dajmy na to na Ursynowie będę się fikcyjnie meldował w
    > Łomiankach, aby tam posyłać dziecko do przedszkola? Bezsens.
    Może i bezsens, ale jeśli pracujesz w Łomiankach i chcesz tam dziecko po
    drodze do pracy podrzucić, to taki fikcyjny meldunek Ci to ułatwi.

    > Poza tym mam wrażenie, że nadal żyjesz w błędnym przypisaniu znaczenia
    > zameldowaniu - ustawa o systemie oświaty operuje miejscem zamieszkania,
    > a nie miejscem zameldowania.
    Jasne. "Dowód osobisty poproszę".

    > Dowód:
    > Co w sytuacji, kiedy w czasie rekrutacji rodzina przeprowadzi się do
    > Wrocławia i nie będzie mogła się jeszcze zameldować (brak aktu
    > notarialnego) czy będzie mógł przystąpić do rekrutacji? Czy system go
    > przepuści jak dziecka nie będzie w bazie meldunkowej?
    No właśnie po takiej operacji system nie przepuści i trzeba iść do
    dyrekcji tłumaczyć, prosić. A jeśli szkoła przepełniona to jest problem,
    bo formalnie rejonową ma w miejscu zameldowania.

> [...]
    > adres wrocławski. Ale rodzice muszą mieć dokument potwierdzający, że
    > będą tutaj mieszkać - np. umowa najmu, umowa kupna mieszkania.
    Ty chyba nie bardzo wiesz w jakim kraju żyjesz. Ilu mieszka bez żadnej
    formalnej umowy?

    Maciek

  • 49. Data: 2014-12-02 18:32:55
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > A dziecko do szkoły po wakacjach muszę wysłać.

    Jaką głupotę? Masz jakąś manię dowalania na oślep? Przecież pisałem -
    nie mieszkasz, nie masz forów do szkoły.
    ---
    Czyli nie masz jakiegoś prawa. Sugerowałeś, że żadnego prawa nie brakuje a
    sam potwierdzasz, że jest inaczej.

  • 50. Data: 2014-12-02 18:39:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek"

    > Jak pomóc? Pismo to przedszkola już dziś? Nabory ponoć od marca? Niech
    > idzie
    > do jakiejś pomocy społecznej, tow. przyjaciół dzieci, inne?
    Samotna matka to dodatkowe punkty. Liczy się liczba zdobytych punktów.
    Nie liczyłbym jednak na przedszkole czynne do 22:00. Państwowe to zdaje
    się maks do 17:00, a i prywatnych czynnych dłużej niż do 18-19:00 jakoś
    bardzo nie widać.
    ---
    Niektóre firmy mają przedszkola dla dzieci pracowników